/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Száz új CNG töltőállomás létesül öt éven belül

2015. június 02. 19:00   |   Autoblog
címkék:  

2020-ig legalább száz CNG töltőállomást kell létesíteni Magyarországon, eleget téve az ősszel megjelent alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítéséről szóló Európai Bizottság irányelvnek. A rendelet előírja, hogy a tagállamoknak a városokban és a sűrűn lakott agglomerációkban élők számára elérhetővé kell tenni a CNG-t, mint üzemanyagot. Az előírás teljesítésébe több, szakmailag elismert hazai vállalat is bekapcsolódik innovatív megoldásaival. A beruházások legalább 100 új munkahelyet teremtenek majd – derült ki ma a III. CNG és LNG Konferencián és Járműipari kiállításon, Gödöllőn.

A CNG mellett a cseppfolyós földgáz (LNG) üzemű járművek elterjedésének feltételeire is felhívta a figyelmet a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) az Európai Fenntarthatósági Héten megrendezett eseményen. „Az időzítés nem véletlen, hiszen a bio- és földgáz üzemanyagok biztosítják a közlekedés számára a valós CO2 megtakarítás lehetőségét. Ideértve olyan technológiákat és megoldásokat is, amelyeknek köszönhetően az energiafolyamat egészére vonatkozó nulla kibocsátás érhető el” – mondta el Domanovszky Henrik, az MGGKE elnöke.

A CNG és LNG üzemanyagok fenntarthatóak a tekintetben is, hogy az üzemanyag elégése során nem keletkezik az egészségre súlyosan veszélyes szilárdrészecske, szemben a hagyományos kőolaj alapú üzemanyagokkal. „Az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató szakmai irányítása alatt álló FŐGÁZ CNG Kft. mindezt szem előtt tartva a konferencia főtámogatójaként áll a hazai népszerűsítés és infrastruktúrafejlesztés élén” – hangsúlyozta Bálint Norbert a cég ügyvezetője.

A napokban nyílt nyilvános töltőállomás Kecskeméten, magánberuházásból a Városföld út 92. szám alatt.  A kút 7-17 óra között a hét minden napján várja a vásárlókat. „A közeljövőben emellett várhatóan Gödön, Kistarcsán és Pusztazámoron nyílhatnak új töltőállomások” – tette hozzá Domanovszky Henrik, MGKKE elnöke. A töltőállomások kivitelezése és karbantartása terén hazánkban egyedülálló tapasztalattal rendelkező Gilbarco-ACIS Kft. a konferencián első ízben ismertette a miskolci nyertes töltőállomás tervét, amely nem csak Magyarország, de a szűkebb régió legnagyobb kapacitású kútja is lesz egyben. A megvalósításra a tervezéstől az átadásig legfeljebb hat hónap áll rendelkezésre a kivitelező számára.

A Ganzair Kompresszortechnika Kft. évtizedes gáz- és olajipari gázkompresszor gyártási tapasztalataira, hazai és export sikereire alapozva CNG töltőállomásokhoz is tervez és gyárt gázkompresszorokat. A CNG kompresszorokból eddig Magyarországon kettő talált vevőre szigetszentmiklósi, gödi töltőállomásokhoz, de Oroszországba is történt szállítás 1 millió euró értékben és további export projektek is folyamatban vannak. Többek között az EU alternatív üzemanyag irányelvéből fakadó mintegy 50-80 töltőállomás hazai építési igényének kielégítése érdekében mérnöki, gyártási, karbantartói kapacitása bővítését és új szerelőcsarnok építését is tervezi a vállalat, melyhez akár 50 új dél-magyarországi munkahely létesítése kapcsolódhat. A hazai CNG-kompresszor üzemeltetési tapasztalat és referencia a Ganzair Kompresszortechnika Kft. exportlehetőségeit is erősítheti.

A napokban vált véglegessé, hogy a miskolci és kaposvári városi tömegközlekedésben még az idén jelentős változások lépnek életbe. A régi járművek helyét a „2015-ös Év Autóbusza” nemzetközi díjat elnyert CNG üzemű MAN autóbuszflotta veszi át. Az öt ajtóval szerelt Lion’s City GL-ben Euro 6-os környezetvédelmi normának megfelelő CNG-motor dolgozik, amely akár biogázzal is üzemeltethető. A jármű üvegházhatású gáz kibocsátása minimum 17 százalékkal alacsonyabb a dízel üzemű változatokénál. „Tízéves periódussal számolva a Lion’s City GL üzemeltetési költsége 15 százalékkal kisebb lehet a hagyományos üzemű változatokhoz képest. A kaposvári tervekben szerepel ezen felül a városban előállított tisztított biogáz közlekedési célú felhasználása, amely nem csak alacsony CO2 kibocsátásával, de kőolaj kiváltásával is szolgálja a fenntarthatóságot” – tette hozzá Domanovszky Henrik.

Az Iveco azon kevés járműgyártó egyike, akik már idejekorán felismerték a földgáz, mint alternatív energiahordozó és hajtóanyag jelentőségét. Ennek eredményeképpen napjainkra az Iveco a haszonjármű-piacon egyedülálló módon minden típuscsaládjához kínál földgázüzemű erőforrást.  Az Iveco Európában eddig már több mint tízezer gázüzemű haszonjárművet értékesített, melyek túlnyomó részt városi forgalomban teljesítenek szolgálatot.  Az új Daily Natural Power és a Stralis Natural Power modellekkel kiegészülve az Iveco ma olyan járműveket kínálhat, amelyek csaknem tökéletesen ötvözik a földgáz kínálta előnyöket a haszongépjárművekkel szemben megfogalmazott speciális követelményekkel. „A konferencia alkalmából jelentős kedvezménnyel kínáljuk CNG-üzemű nyergesvontatóinkat azoknak az ügyfeleinknek, akik velünk együtt elkötelezettek a fenntartható közlekedés iránt. Megkönnyítendő a döntést, továbbra is lehetőséget biztosítunk az érdeklődőknek CNG üzemű teherautóink tesztelésére” – hívta fel a figyelmet Molnár Tamás, a Danube Truck ügyvezető igazgatója.

A III. CNG és LNG Konferencián és Járműipari Kiállításon a fenntarthatóság jegyében első ízben került sor az MGKKE-díjának átadására is, melyet a legnagyobb gázüzemű flotta értékesítője, a 25 éves Eurotrade Kft. ügyvezető igazgatója, Szücs Attila vehetett át. A konferencia alkalmából a környezettudatosság érdekében a Volkswagen az eco up! modelleket 10%-os ajánlott ügyfélárengedménnyel ajánlja a rendezvény kezdetétől visszavonásig. Az eco up! Európa legalacsonyabb CO2 károsanyag-kibocsátással rendelkező személyautója és haszonjárműve egyben.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/