Szokatlan lépésre készül a VW az e-versenyben
Az e-mobilitás kifejlesztésénél változnak a hatalmi viszonyok gyártók és beszállítók között. A VW így kénytelen „udvarolni” az akku-szállítóknak.
A Volkswagen konszern ahhoz, hogy lépést tudjon tartani az e-kocsik piacáért folyó, egyre élesebb versenyben, szokatlan lépésekhez kénytelen folyamodni. Miközben a konszern milliárdokat ruház be a villany-autók területén, nem minden beszállító van meggyőződve arról, hogy azok olyan gyorsan és olyan mértékben jelennek meg majd, mint amit a VW beruházásai jeleznek. A Volkswagen így kénytelen „udvarolni” az akku-gyártóknak és nagyobb támogatásokat ajánlani ahhoz, hogy rendelkezésre álljanak a szükséges telepek.
Az autókonszernek ugyanakkor megváltozott helyzetbe kerültek a beszállítókkal. Azok jóval nagyobb vállalatok, mint a korábbiak és az akku-gyártás csak egyik ágazatuk. Így mérlegelhetik, hogy ha az e-kocsik gyártása mégsem annyira időszerű még, akkor inkább például mobiltelefonok akkuinak gyártásába fektetnek. Ebben a helyzetben a VW-nek már előzetesen finanszíroznia kell az akku-gyártó partner üzemének felszerszámozását és közös vállalatot alapítva részt kell vállalnia az üzleti kockázatból.
A VW 16 üzemét állítja át e-kocsik sorozatgyártására. 2023-ig több, mint 31 VW, Audi Škoda, SEAT modell kerül majd ki azokból, így óriási akku-mennyiségre lesz szükség. A konszern becslése szerint 2025-ben európai és ázsiai gyárainak összesen 300 GW kapacitású telepekre lesz szüksége – és 2030-ra ez megkétszereződik. Mivel európai kapacitásai nem elegendőek, a VW dél-koreai, japán és kínai nagyvállalatokra hagyatkozik, amelyek mindenekelőtt Kelet-Európában építenek fel üzemeket.
(Forrás: Manager-Magazin)