/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Szupergyors európai töltőhálózat fejlesztésébe fogtak a legnagyobb gyártók

2016. november 29. 17:25   |   Autoblog
címkék:  

A BMW Csoport, a Daimler AG, a Ford Motor Company és a Volkswagen Csoport megállapodást kötöttek, hogy létrehozzák Európa legnagyobb teljesítményű gyorstöltő-hálózatát. A történelmi jelentőségű projekt célja, hogy az autópályák és főútvonalak mentén sűrűn telepített töltőállomásokkal az elektromos autók számára is megnyissák a hosszú utazások lehetőségét. Ez a villanyautók tömeges elterjedésének egyik feltétele.

S16_0675_fine

A tervezett ultra-gyors és rendkívül nagy teljesítményű (350 kW-ig) töltőhálózat nagyságrendekkel gyorsabb lesz, mint a legkorszerűbb mai hálózatok. Első ütemben 400 darab töltőpont felállítását tervezik, 2020-ra azonban már több ezer töltő várná a villanyautó-tulajdonosokat. Így hosszabb távok megtétele sem jelentene gondot, akár több ezer kilométeres utakra is vállalkozhatnának a villanyautósok, ami ma még elképzelhetetlen. Az akkumulátor újratöltése csak néhány percet venne igénybe, pontosan annyit, amennyit egy benzines vagy dízel személyautó megtankolása.

A töltőhálózat a Combined Charging System (CCS) sztenderden alapul, ám új szinte emeli a technológiát. Azok a villanyautók, amelyek képesek megbirkózni az akár 350 kW-s egyenáramú gyorstöltéssel, néhány perc alatt 100%-os töltöttséget érhetnek el vele.

A BMW Csoport, a Daimler, a Ford és a Volkswagen Csoport egyenrangú partnerek lesznek az új vegyesvállalatban, amelyet az új töltőhálózat kiépítésére alapítanak. A töltőinfrastruktúra telepítése jövőre indul.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Csernák Sándor
2016-11-29 - 19:18

Ollózva a cikkből: A töltőhálózat a Combined Charging System (CCS) sztenderden alapul, ám új szinte emeli a technológiát. Azok a villanyautók, amelyek képesek megbirkózni az akár 350 kW-s egyenáramú gyorstöltéssel, néhány perc alatt 100%-os töltöttséget érhetnek el vele. Na már most, azt a maszlaságot ne próbálják megetetni az emberekkel- felhasználókkal, hogy egyenáramú töltéssel (DC) el fogják érni valaha is a 100%-os töltöttségi szintet. Ez ugyanis műszakilag teljesen lehetetlen ma még!!!


*/