/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szupersportkocsit leplezett le a Volkswagen

2018. április 23. 18:05   |   DG
címkék:  

Új éra kezdődik a Volkswagen számára a motorsportban: a gyártó bemutatta teljesen elektromos szupersportautóját, amellyel a Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó Versenyen meg kívánja dönteni a pályarekordot. Erre pedig minden esélye megvan, ugyanis az I.D. R Pikes Peak 680 lóerős, volánját pedig a többszörös Le Mans- és Pikes Peak-bajnok Romain Dumas fogja tekerni.

A Volkswagen 1985-ben, 86-ban és 87-ben már részt vett a Verseny a Fellegekbe elnevezésű, legendás hegyi felfutó versenyen, ám a kétmotoros Volkswagen Golf egyik alkalommal sem tudta befejezni a futamot. A mérnökök idén is egy kétmotoros járművet állítanak rajthoz, azzal a különbséggel, hogy az erőforrások ezúttal nem benzint, hanem áramot fogyasztanak.

A belsőégésű motorokkal hajtott versenyautókkal szemben a villanymotoros versenygépek legnagyobb aduásza az, hogy esetükben nem beszélhetünk teljesítménycsökkenésről. A Pikes Peak mezőnye 2862 méteres tengerszint feletti magasságon rajtol el, ahol a belsőégésű motorok máris közel 30 százalékkal gyengébbek, a 4302 méteren található célnál pedig már csak a teljesítényük 57 százalékát használhatják. Az elektromos autóknál ez az érték mindig 100 százalék.

Az I.D. R Pikes Peak két villanymotorjának együttes teljesítménye 500 kW, azaz 680 lóerő, amihez 650 Nm-es csúcsnyomaték társul. Az acél integrált bukóketreccel rendelkező, amúgy teljes egészében szénszálas versenyautó vezetővel együtt nyom 1,1 tonnát, a menetteljesítmények így szédületesnek ígérkeznek. Az összkerékhajtású gép 2,25 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, fürgébben, mint egy F1-es vagy egy Formula E-s versenyautó (2,6 illetve 2,9 mp), maximális sebessége pedig 240 km/óra. A hegyen ennél többre nincs is szükség, hiszen 156 kanyart kell leküzdeni, az akkumulátor gyors újratöltésére viszont ajánlott hatékony megoldást találni. Az I.D. R Pikes Peak lítium-ion telepe csupán fél óra alatt feltölthető, amire a versenyszabályzat miatt van szükség. Ha ugyanis valami miatt felfüggesztik a versenyt a rekordkísérlet alatt, a csapatnak 30 perccel később ismét készen kell állnia.

Az I.D. R Pikes Peak egyébként a rekordkísérlet alatt a szükséges elektromos energia 20 százalékát saját maga fogja megtermelni. Villanymotorjai a fékezési fázisokban generátorként működnek, azaz visszatermelik a mozgási energiát, ami az akkumulátorban raktározódik el. A volánnál Romain Dumas háromszoros Pikes Peak és kétszeres Le Mans-győztes pilóta fog ülni és megpróbálja megdönteni a prototípus elektromos autók 8 perc 57,118 másodperces idejét.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

*/