/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Tavasszal érkezik a következő elektromos Mercedes

2021. január 20. 20:20   |   Autoblog
címkék:  

Új elektromos hajtású modellel jelentkezett a Mercedes. Az EQA kompakt SUV a GLA modellel áll szoros rokonságban és 2021 tavaszától lesz elérhető az európai márkakereskedésekben. Az EQA villanymotorja 190 lóerős, a 66,5 kWh-s akkumulátor pedig 486 kilométeres elméleti hatótávolságot szavatol. Az EQA alapára Németországban bruttó 47 540 euró lesz, amelyet további kedvezmények csökkenthetnek.

Az EQA a Mercedes EQ modelleire jellemző fekete hűtőráccsal, és annak középen elhelyezett csillaggal kerül piacra. A Mercedes-EQ járművek teljesen elektromos világának további megkülönböztető jegye az elöl és hátul végigfutó folyamatos fényív. A vízszintes száloptika összeköti a teljesen LED-es fényszórók nappali menetfényét, kiváló felismerhetőséget biztosítva éjjel és nappal egyaránt. A fényszórók belső kialakítása kimagasló részletességű és minőségű. A bennük található kék részletek tovább erősítik a modell hovatartozását. A LED-es hátsó lámpák egybeforrnak a LED-es fényívvel. A modell exkluzív, akár 20 colos két- vagy háromszínű könnyűfém kerekekkel rendelkezik, amelyek bizonyos esetben rozéarany vagy kék kontrasztszínt kapnak.

Az EQA Cd értéke mindössze 0,28. A legfontosabb aerodinamikai megoldások között megtalálhatjuk a felül teljes mértékben zárható hűtőlevegő rendszert, a hatékonyan kialakított első és hátsó lökhárítókat, a szinte teljesen sík és közel teljesen zárt padlólemezt, valamint a speciálisan kialakított Aero keréktárcsákat.

A Mercedes EQA belső terében is feltűnnek az elektromos modellekre jellemző egyedi vonások, mint például felszereltségtől függően egy új stílusú, hátulról megvilágított díszítőelem, a rozéarany színű dekorbetét a légbeömlőkön, az üléseken és a járműkulcson. A modellsorozat bevezetését fémjelző Edition 1 különleges kiadás pedig kék szövetbetéttel ellátott perforált bőrüléseket kap. A műszercsoport a maga egyedi, elektromos autókra jellemző kijelzéseivel együtt hasonló színsémát alkalmaz: a rozéaranyat vegyíti a kék részletekkel.

Az üléspozíció magas és egyenes, ahogyan azt egy tipikus SUV modelltől elvárjuk – ez nem csak a ki- és beszállást könnyíti meg, de a forgalom átláthatóságát is. A hétköznapi használhatóság és a variálhatóság fontos szempont volt a fejlesztés során. A hátsó ülések támlái 40:20:40 arányban dönthetőek, a csomagtartó 340 literes.

Az intuitív működtetésű MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment rendszer alapfelszereltség, amely személyre szabható a különböző rendelkezésre álló lehetőségek segítségével. A rendszer legfontosabb előnyei: erőteljes számítógép, szemet gyönyörködtető kijelzők és grafikák, személyre szabható megjelenés, teljesen színes head-up display (opció), kiterjesztett valóság alapú navigáció (opció), tanulásra képes szoftver és beszédvezérlés, amelyet a „Hey Mercedes” kulcsszóval aktiválhatunk.

A központi kijelző Mercedes-EQ menüpontjában a töltési lehetőségekkel, elektromos fogyasztással és energiaáramlással kapcsolatos információkat érhetjük el. A műszercsoport jobb oldalán a fordulatszámmérő helyett teljesítménymérőt találunk. A színek a vezetési helyzetnek megfelelően változnak: gyorsításnál például a kijelzés fehérre vált. Hangulatunknak vagy ízlésünknek megfelelően négyféle kijelzés közül választhatunk. A Progressive variáns speciális Mercedes-EQ színsémával rendelkezik.

Az EQA könnyű mindennapos használhatóságához aktívan hozzájárul az elektromos intelligenciával történő navigáció. A rendszer kiszámolja a leggyorsabb utat a célhoz, de emellett a folyamatos hatótáv-szimulációval beleszámolja az esetlegesen szükséges töltéseket, amelyhez számos más tényezőt is figyelembe vesz, mint például a topográfia és az időjárás. A rendszer dinamikusan reagál a változásokra, amelyet a közlekedés vagy a személyes vezetési stílus eredményez. A Mercedes me Charge révén az ügyfelek a világ legnagyobb töltési hálózatához férnek hozzá, amely jelenleg 31 országban, több mint 450 000 AC és DC töltőállomást foglal magában.

Az alapfelszereltség részeként az autóban megtalálható az aktív sávtartó asszisztens és az aktív fékasszisztens. Utóbbi számos helyzetben önálló fékezéssel képes megakadályozni az ütközést vagy csökkenteni annak következményeit. A rendszer álló helyzetű járművek és keresztező gyalogosok esetén is működésbe lép a jellemző városi sebességtartományban.

Az EQA a passzív biztonság terén is valódi Mercedes modellként viselkedik. A GLA robusztus alapjait az EQA esetében a mérnökök úgy alakították át, hogy tökéletesen megfeleljen az elektromos járművekkel szembeni követelményeknek. Az akkumulátor egy merev vázon belül található, átvéve a strukturális merevítés feladatát is, amelyet korábban a padlólemez kiegészítő kereszttartói láttak el. Az akkumulátor elülső részén elhelyezett kiegészítő védőburkolat képes megakadályozni az idegen tárgyak bejutását az akkumulátorhoz.

Az EQA-hoz opcionálisan vonóhorog is rendelhető, amely az ESP utánfutó-stabilizáló funkciójával is kiegészül. Az EQA 250 vontatási kapacitása (fékezett/fékezetlen) 750 kilogramm, 80 kilogrammos függőleges terhelhetőséggel. A vonóhorog kerékpártartó számára is használható. A később érkező összkerékhajtású modellek még nagyobb vontatási kapacitással rendelkeznek majd.

Az EQA-t egy 140 kW-os (190 LE) villanymotor hajtja, amelyet 66,5 kWh-s akkumulátor táplál. A maximális nyomaték 375 Nm, amely az első kerekekre zúdul rá. Az EQA 8,9 másodperc alatt gyorsul fel százas tempóra, a végsebességét 160 km/órában limitálták. Vegyes áramfogyasztása 15,7 kWh/100 km (NEDC), szabványos hatótávolsága pedig 486 kilométer (NEDC). A telep újratöltése fali töltőről vagy nyilvános töltőállomásról (AC) 5 óra 45 percet vesz igénybe, DC gyorstöltéssel fél óra alatt megvan a 80 százalékos töltöttség.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/