/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Teljessé vált a GMC elektromos teherautó-palettája

2021. április 08. 17:35   |   Demcsák Gergely
címkék:  

Az év végén indul a GMC első teljesen elektromos modelljének, a Hummer EV-nek a gyártása, amely eredetileg platós kivitelben mutatkozott be. Most csatlakozott hozzá a SUV változat, amely erőteljesen emlékeztet az ős H2 modellre. A Hummer EV SUV valamivel gyengébb lesz a pickup modellnél, de így is 3,5 másodperc eléri a 96 km/órás tempót, a hatótávja pedig meghaladja az 560 kilométert.

A tavaly leleplezett GMC Hummer EV Pickup nagy szenzációt keltett, hiszen belsőégésű motor helyett villanyhajtással szerelték fel, amely akár 1000 lóerőre képes, a kerekeken mérhető nyomatéka pedig eléri a 15 591 newtonmétert (nem elírás). Elegendő neki 3 másodperc a 96 km/órás tempó eléréséhez. A hozzá most csatlakozó Hummer EV SUV modell “csak” 830 lóerős, a nyomatéka viszont megegyezik a pickup modellével. Az ő sprintideje 3,5 másodperc.

Az 5,5 méter hosszú, 2,2 méter széles és 3,44 méter tengelytávú Hummer EV Pickup, s a fél méterrel rövidebb, 23 cm-rel rövidebb tengelytávú Hummer EV SUV újfajta hajtásláncot kapott, amely Ultium névre hallgat. A meghajtó rendszer akár egyetlen kerékre is képes a nyomatékot összpontosítani, így a legnehezebb helyzetekből is ki tudja mozdítani a járművet. Ez az egymotoros, fronthajtású 2x modellnél is működik, a rendszer képes a nyomaték 100 százalékát egyetlen kerékre irányítani.

A három villanymotoros 3x és Edition 1 modelleknél a négy kerék forgása teljesen összehangolható, elektronikus négykerék-hajtást megvalósítva. Természetesen mindkét tengelyen aktív nyomatékvektor-szabályozás is működik. A név kötelez, így a villanyhajtású Hummer modellek hasmagassága meghaladja a 40 centimétert, a rugóútjuk pedig eléri a 330 mm-t. A járművek gázlómélysége 81 centiméter, s 60 százalékos emelkedőn is fel tudnak menni.

Mindegyik Hummer EV modellen emellett alapfelszerelés a négykerék-kormányzás, amely olyan egyedi mutatványokat is lehetővé tesz, mint az oldalazva haladás (crabwalk). A pickup modell fordulóköre emiatt csupán 11,3 méter, míg a SUV modellé 10,8 méter. Szintén alapáras az adaptív légrugózás, 22 colos felnikre szerelt 35 colos Goodyear terepgumikkal. Felárért extrém off-road csomag is választható, kisebb, 18 colos kerekekre feszített 35 colos Goodyear Wrangler Territory MT abroncsokkal, alsó páncélozással, alvázra szerelt kamerákkal, első és hátsó elektronikus differenciálzárakkal és nagy teherbírású féltengelyekkel. Az Edition 1 csomag exkluzív tartozéka a Moonshot zöld matt fényezés.

A Hummer EV 20 modulból álló akkucsomagjának egyedülálló tulajdonsága, hogy át tud állni 400-ról 800-voltos feszültségre, így az iparág leggyorsabb, 350 kW-os DC töltőivel is kompatibilis. 10 perc alatt akár 160 kilométerre elegendő áram vételezhető. Az előzetes tesztek alapján a GM 560 kilométert meghaladó hatótávolságot vár a járművektől.

A GMC Hummer EV sorozatgyártása ez év végén indul.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/