/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új akkumulátort kap, sokkal messzebb megy a Lexus UX

2022. november 02. 17:10   |   Autoblog
címkék:  

Több mint 40 százalékkal növeli meg a Lexus UX 300e hatótávolságát az új, nagyobb kapacitású akkumulátor. A modell praktikumát alapvetően meghatározó változást további finomítások kísérik a 2023-as modellévre.

Habár jelenleg a Lexus RZ áll a figyelem középpontjában, nem feledkeztek meg arról a típusról, amely kikövezte számára az utat, és a megalkotása során felhalmozott tudást és tapasztalatot az UX rendelkezésére bocsátotta. Ennek köszönhetően a 2023-as modellévre vadonatúj akkumulátorcsomaggal jelentkezik a szubkompakt crossover, amely a rendelkezésre álló helyen több mint 34 százalékkal nagyobb energiatároló kapacitást bocsát az ügyfelek rendelkezésére. A korábbi 54,3 helyet 72,8 kWh-ás, új akkumulátor a hajtási rendszer további finomhangolásának köszönhetően akár 40 százalékos növekedést eredményezett a hatótávolság terén.

A korábbi 315 helyett egyetlen feltöltéssel immár akár 450 (18 colos kerekek esetén 440) kilométert tud megtenni az UX 300e. A villanymotor maximális teljesítménye (204 LE) és forgatónyomatéka (300 Nm) nem változott, így a menetdinamika is megegyezik az eddigiekkel: az autó 7,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 160 km/óra.

A megújult Lexus UX 300e 2023 májusától elérhető Európában, és bár a megnövelt hatótávolság önmagában is vonzóbbá teszi a típust, a modellszéria többi, belső égésű és hibrid hajtásláncokkal szerelt verzióira idén tavasszal bejelentett módosítások, valamint egy sor további, BEV-specifikus fejlesztés még élvezetesebbé, precízebbé és biztonságosabbá teszi a modellt.

A Lexus mérnökei áthangolták a kormányművet és a lengéscsillapítókat, a karosszéria szerkezeti szilárdságát pedig az ajtónyílásoknál további húsz hegesztési varrattal növelték, így az UX 300e az eddigieknél is kezesebben követi vezetője utasításait. Értékes funkciókkal bővült a Lexus Safety System+ biztonsági csomag: kereszteződéseknél kis és nagy ívben kanyarodva is ütközéselkerülő rendszer vigyáz az utasokra, illetve a közlekedés más résztvevőire, míg a dinamikus adaptív tempomat ívmenetben a kanyar sugarával összhangban csökkenti a jármű sebességét.

Piactól függően áll rendelkezésre az a vezetőfelügyeleti rendszer, amely egészségügyi veszélyhelyzetben automatikusan lelassítja és megállítja a gépkocsit, miközben hang- és fényjelzésekkel figyelmezteti a vészhelyzetre a környezetét, majd a segélyszolgálatot riasztva kér orvosi segítséget a sofőrnek. Szintén piacfüggően elérhető a kamerarendszernek az az új funkciója, amely lehetővé teszi, hogy a vezető „átlásson az UX padlóján”, azaz figyelemmel kövesse a kerekek alatti útminőséget.

A 2023-as modellévre a Lexus UX 300e is megkapja a széria átdolgozott multimédiás rendszerét, amely a korábbi érintésérzékeny kezelőfelület helyett immár érintőképernyőt kap; az így felszabadult padlókonzolon USB töltőportokat, illetve apró tárolórekeszt alakítottak ki. A változáshoz kapcsolódóan a korábbi 7, illetve 10 colos képátlójú monitorokat 8, illetve 12,3 colos méretű képernyő váltja fel, amelyek 143 mm-rel közelebb költöznek a vezetőhöz.

Az új rendszer nem csak kezelőfelületében hoz újat: használatát rövidebb válaszidők, élesebb képminőség és szélesebb körű kapcsolódási lehetőségek teszik ösztönösebbé. Az új rendszer támogatja a hangvezérelt digitális asszisztenst, amelyen keresztül egy sor fedélzeti funkció irányítható, valamint teljes körű okostelefonos integrációt kínál. A navigációs funkció immár felhő alapú, így valós időben tájékoztat a forgalmi és útviszonyokról.

A technológiai fejlődéshez esztétikai minőségugrás is társul: a beltéri kárpitok és burkolatok mostantól új, mogyoróbarna árnyalatban is elérhetők, a perforált bőrkárpitok fonott hatású kidolgozással is elérhetők, míg a műszerfalon új a japán építészetben alkalmazott papír tolóajtók texturáját idéző Washi felületkidolgozás.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/