/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új villanyautót mutatott be a Nissan

2020. július 15. 17:20   |   Autoblog
címkék:  

A Nissan új villanyhajtású modellel jelentkezett. Az Ariya egy tágas kupé-SUV, amely kétféle akkumulátorral, két- és négykerék-hajtással, s akár 500 kilométeres hatótávval kerül piacra. Az Ariya kellemes környezetet biztosít vezetőjének és utasainak autonóm vezetési lehetőségeivel, hangvezérelt személyi asszisztensével és zavartalan kommunikációjával.

Az Ariya egy 4595 mm hosszú, 1850 mm széles, 1660 mm magas és 2775 mm tengelytávú szabadidőautó. Belső tere jobban hasonlít egy csillagközi űrhajó társalgójára, mint egy hagyományos gépjármű utasterére. Továbbá, mivel az akkumulátor az alváz alján helyezkedik el, a sík padló és az Ariya keskeny profilú ülései hatalmas lábteret és könnyű interakciót biztosítanak az utasok között.

Az Ariya minimalista műszerfalával kényezteti az első ülésekben helyet foglalókat, mely tovább halad az ajtók felé és beleolvad az utastérbe. A műszerfal gomboktól és kapcsolóktól mentes. Az elsődleges hőmérséklet szabályozási funkciókat a középkonzolba integrálták kapacitív haptikus érzékelők formájában, melyek mechanikus kapcsolók érzetét keltik, érintéskor rezegnek. Csak akkor jelennek meg, ha az autó be van kapcsolva, így a technológia mellett a luxusérzet is helyet kap. A hátsó üléseken utazókat óriási fej- és lábtérrel kényezteti az Ariya, a sík padlózat pedig elegendő helyet biztosít a keresztbe vetett lábaknak is. A keskeny első ülések elrejtik a B oszlopot, így a hátul ülők élvezhetik a körpanorámát. A csomagtér a kétkerék-hajtású modellekben 468, a négykerék-hajtású kivitelekben 415 liter térfogatú.

A kormány mögötti képernyő is 12,3 hüvelykes (31 cm), amely megegyezik a középen elhelyezkedő kijelző méretével. Az információ egyik képernyőről a másik képernyőre egy érintéssel áthelyezhető. A két színes kijelzőn túl rendelkezésre áll a head-up display is. A Nissan intelligens személyi asszisztens tartalmaz egy hibrid hangfelismerő rendszert, amely megérti a természetes nyelvezetet is. A „Hey Nissan” vagy a „Hello Nissan” parancsszavakat kimondva az utasok további információkat kérhetnek az autóról, illetve az utazásról. Továbbá szabályozhatják a hőmérsékletet és zenelistákat indíthatnak. A beágyazott 4G kommunikációnak köszönhetően a rendszer hozzáfér felhő alapú adatbázisokhoz, hogy jobban értelmezhesse az egyedi kéréseket.

Az Ariya az első modell, amely rendelkezik a távoli szoftverfrissítés funkcióval. A technológia automatikusan frissít különböző szoftvereket az autón belül: multimédiát, elektromos, illetve elektronikai szerkezeteket, hűtés-fűtés beállításokat, valamint EV rendszereket – anélkül, hogy az autót el kellene vinni egy Nissan szervízbe

Az Ariya ötvözi a Nissan tisztán elektromos meghajtását a Nissan GT-R, illetve a Nissan Patrol intelligens 4×4 rendszereivel. Az Ariyából négy különböző változat készül majd. A kétkerék-hajtású alapmodell 63 kWh-s akkumulátort kap. Ugyanez továbbfejlesztett hajtáslánccal és extra hatótávval is elérhető lesz, amelyet a 87 kWh-s telep szavatol. Mindkét modell e-4ORCE összkerékhajtású változatban is elérhető lesz. Ezekben a változatokban már két villanymotort találunk. Az akkumulátor akár 130 kW-os teljesítménnyel is tölthető.

A fronthajtású modellekben a villanymotor teljesítménye 160, illetve 178 kW (217, illetve 242 LE), míg az e-4ORCE modellekben 205, 225, illetve 290 kW-tal lehet számolni (278, 306, 394 LE). Az utóbbi Performance változat 5,1 másodperc alatt sprintel százra. A kétkerekesek nyomatéka 300 Nm, az összkerekeseké 560, illetve 600 Nm. Már a legszerényebb változat is 7,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára és eléri a 160-as végsebességet. A legnagyobb hatótávolsággal is a 87 kWh-s akksival szerelt modell büszkélkedhet (akár 500 km). A minimum 340 kilométer, a Performance változat 400-at tud. Az Ariya önsúlya 1800 és 2300 kilogramm között alakul.

A Leaffel bevezetett és kedvelt e-Pedal az Ariya-ban is elérhető, melynek köszönhetően az autót egy pedállal lehet gyorsítani, lassítani, akár hegymenetben vagy lejtmenetben is. Az új hátsó regeneratív fékrendszernek köszönhetően ráadásul az e-Pedal még hatékonyabban nyeri vissza a fékezésből származó energiát.

Az Ariya-ban a ProPILOT rendszer kiegészült egy kapcsolattal a navigációhoz, így érzékeli az adott útszakasz sebességkorlátozásait, és annak megfelelően módosítja a sebességet. Éles kanyarok előtt lassíthatja az autót, valamint egyenletesebb egysávos vezetést biztosít az autópályán. Az Ariya továbbá felsorakoztat egy sor Nissan technológiát, mint a 360°-os parkolókamera, a Nissan biztonsági pajzs, az intelligens ráfutásra figyelmeztető rendszer, a vészfék asszisztens, vagy az automatikus hátsó vészfékező rendszer.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/