Villanyautóként is lenyűgöző a Citroën DS
A brit Electrogenic közkedvelt klasszikus típusok elektromossá alakításával foglalkozik, legújabb projektjük pedig egy Citroën DS volt. A DS innovatív szellemisége miatt tökéletes alanynak bizonyult arra, hogy modern, emissziómentes hajtáslánccal vértezzék fel és újra bevezessék a 21. századba.
Az Electrogenic nem nyúlt az ikonikus vonalvezetésű karosszériához, csupán a 2 literes benzinmotor helyére egy villanymotort szerelt be, s talált helyet az akkumulátornak is. A mágneses szinkronmotor 89 kW/120 LE teljesítményű, nyomatéka pedig 235 Nm, így erősebb a gyári blokknál, nem beszélve arról, hogy semennyi káros anyagot sem bocsájt ki. A szakemberek igyekeztek minden eredeti alkatrészt megtartani, így a villanymotor az erejét az első kerekeknek adja át, mégpedig az eredeti ötfokozatú kézi váltón keresztül.
A villanymotort egy 48,5 kWh kapacitású akkumulátor látja el energiával, a hatótávolság pedig körülbelül 225 kilométer. A mellékelt töltővel a telep körülbelül 2 óra alatt feltölthető.
A Citroën DS szenzációs újítása volt a repülő szőnyeg érzést nyújtó hidropneumatikus rugózás, amelyet az Electrogenic ugyancsak meghagyott. A mechanikus olajpumpát azonban kicserélte elektromosra, amely még kifinomultabb és csendesebb működést eredményezett.
Kívülről egyébként a benzines és az elektromos DS csak tüzetes vizsgálattal különböztethető meg egymástól. A villanyhajtású modellről hiányzik a kipufogóvég, s egy „DS EV electronique” felirat is árulkodik az emissziómentes hajtásláncról.