/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Villanyhajtású SUV a Jaguartól

2016. november 15. 17:25   |   Autoblog
címkék:  

A Jaguar leleplezte az I-Pace SUV tanulmányt, amely nyugodtan nevezhető minden idők legdögösebb villanyautójának. Az ötüléses szabadidőautó 400 lóerős, összkerékhajtású, hatótávolsága pedig több mint 500 kilométer. Szinte biztosan lesz belőle sorozatgyártású modell is, de még nem tudni mikor.

A Jaguar mindenkit meglepett az I-Pace-szel, melynek dizájnját a fantasztikus C-X75 hibrid szupersportautó ihlette. Egyedi arányokkal rendelkező jármű, előretolt utaskabinnal és kupés hátsó kialakítással, amely elektromos hajtáslánca miatt rendkívül tágas utasteret kínál. Az I-Pace kabinja előretolt, tengelytávja óriási, túlnyúlásai rövidek. Oldalnézetből nyilvánvaló a középmotoros C-X75-tel való rokonság: az előretolt kabin, a dinamikus vállvonal, az első sárvédők íve és az izmos hátsó domborítások inkább egy sportautó stílusjegyei, mint egy szabadidőautóé.

Az I-Pace Concept méretei alapján a kompakt SUV-ok közé sorolható, 4680 mm hosszú, 1890 mm széles és 1560 mm magas. Belsőégésű motor és erőátviteli alagút hiányában hatalmas hely áll az utasok rendelkezésére, akik többek között a limuzinokéhoz hasonló hátsó lábteret és sík padlót élvezhetnek. A csomagtér 530 literes és a jármű elejében is van egy 28 literes üreg. A középkonzolban is kialakítottak egy 8 literes tárolórekeszt, s mivel hagyományos váltókar sincsen, a telefonok és az apróbb holmik is könnyen elhelyezhetők.

Az ötüléses I-Pace Concept futurisztikus, tradicionális anyagokból építkező és hipermodern technológiákat felvonultató utasteret kapott, amely a sorozatgyártású modellben is így fest majd. A sofőr és az első utas alacsonyabban ül, mint a szabadidőautókban általában, ami hozzájárul a személyautós vezetési élményhez. A műszerfal minimalista stílusú, digitális műszerfallal és szélesvásznú érintőképernyővel. A “kétkaros”, középen nyitott középkonzolon találjuk a váltó kapcsológombjait. Az egyedi kialakítású középkonzol a jövőbeni Jaguar modellekben is megjelenik majd.

A berendezés egyébként rendkívül igényes, kizárólag magas minőségű és természetes anyagok felhasználásával készült. Windsor bőrkárpit és hasított bőr, nyílt pórusú diófa és valódi fém kombinációját találjuk bent. Az információk interaktív digitális felületeken jelennek meg. A főképernyő a műszerfalba integrált 30 centiméteres TFT kijelző, emellett a középkonzol tekerőgombjai között is található egy 14 centis érintőképernyő. A sofőr egy 30 centis, konfigurálható virtuális műszeregységet lát maga előtt és szélvédő kijelző is segíti. A kormánykereket is kapacitív érintőfelületekkel látták el.

A Jaguar I-Pace Concept hajtásáról két darab saját fejlesztésű szinkron, állandó mágneses villanymotor gondoskodik. A motorok mérete 234 x 500 mm és mindkét tengelyre jutott egy, elektromos összkerékhajtást megvalósítva. Teljesítményük 200 lóerő, nyomatékuk 350 Nm, együttesen 400 lóerőt és 700 Nm nyomatékot szolgáltatnak. Az I-Pace 4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre. A folyadékhűtésű, 90 kWh-s akkumulátorcsomagot a padló alá, a tengelyek közé, mélyre építették be, ami alacsony tömegközéppontot eredményezett.

A tanulmány SUV hatótávolsága több mint 500 kilométer az európai NEDC ciklus és több mint 350 kilométer az amerikai EPA ciklus szerint. 50 kW-os DC töltővel a telep másfél óra alatt 80, két óra alatt 100 százalékosra tölthető. A hatótávolságot adott esetben a speciális hőpumpa is kiterjesztheti, amely a külső levegőt használja az utastér fűtéséhez. Még a téli hidegben is.

A Jaguar I-Pace Concept rendkívül ígéretes jármű, alig várjuk a piaci debütálását.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/