Volvo a villanyautók töltőrendszerének szabványosítását sürgeti
címkék: elektromos, gyorstöltés, plug-in hibrid, töltőrendszer, villanyautó, volvo
A Volvo véleménye szerint a világ autóiparának arra kellene törekednie, hogy szabványosítsák a részben vagy teljesen elektromos gépkocsik töltő infrastruktúráját, mondta Dr. Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységeiért felelős alelnöke.
A villanyautó-töltők globális szabványának megvalósítását elősegítendő, a Volvo Cars elhatározta, hogy részvételével támogatja a Charging Interface Initiative (töltési interfész kezdeményezés) névre hallgató konzorciumot, amelyet azzal a céllal hoztak létre az érdekeltek, hogy az általuk kifejlesztett kombinált töltőrendszert (Combined Charging System, CCS) globális szabványként fogadtassák el.
A Volvo a következő néhány év során a jelenlegi modellek leváltásakor minden új modellcsaládban hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellt kíván bevezetni. A vállalat 2019-ben pedig az új SPA padlólemezre épülő, tisztán elektromos modellt fog bemutatni. Az elektromos járművek folyamatosan erősödő népszerűségének, valamint az ügyfelek technológia iránti támogatásának megerősítését biztosítandó, létre kell hozni egy egyszerű, szabványos, gyors és globális töltő infrastruktúrát, érvel Dr. Mertens.
A normál és gyorstöltésre egyaránt alkalmas CCS kombinált töltőrendszer praktikusabbá és kényelmesebbé teszi a villanyautó használatát – különösen városi környezetben, amely eleve az elektromos járművek optimális közege. A rendszer az egyfázisú töltést háromfázisú gyorstöltéssel kombinálja, váltóárammal legfeljebb 43 kilowatton (kW), egyenárammal legfeljebb 200 kW-on, illetve a jövőben akár 350 kw-on – mindezt egyetlen rendszerben.