Félezer lóerős BMW M2 a G-Powertől
A BMW két héttel ezelőtt leplezte le kompakt sportautójának a kihegyezett változatát, az M2 Competitiont, amely menetteljesítmények tekintetében már tényleg csak egy hajszálra van az M3/M4 párostól. Azoknak, akik nem tudják megvárni az újdonságot vagy egyszerűen csak nagyobb teljesítményre vágynak, a G-Power siet a segítségükre.
A BMW-k három évtizedes tapasztalattal bíró szakértője, a G-Power olyan M2 Coupét állított négy kerékre, amely simán lefőzi az M3/M4 Competition modelleket is. A hátsókerék-hajtású kompakt sportgép N55 kódjelű soros hathengeres turbómotorját kereken 500 lóerősre húzta fel, mellyel párhuzamosan a nyomaték 630 Nm-re emelkedett. A növekmény 130 lóerő és 130 newtonméter a gyári értékekhez képest.
A mesterek mindezt a szoftver és a hardver optimalizálásával érték el, anélkül, hogy a blokk tartósságát és megbízhatóságát rontották volna. Egyfelől új vezérlést írtak a motornak, másfelől átépítették a kipufogórendszert, módosították a hűtést és a turbófeltöltőket. Egyedi leömlőcsövet és aktív szelepes titánium kipufogórendszert szereltek a kocsiba, amely négy 90 mm-es karbon végcsövön keresztül ereszti hangját a szabadba. Ezen kívül új töltőlevegő-hűtőt tettek be, a feltöltőket pedig nagyobb kompresszor- és turbinakerekekkel látták el. Ezek a fejlesztések lecsökkentették a kipufogógáz hőmérsékletét és ellennyomását, ugyanakkor javították a töltők hatékonyságát. A G-Power M2 Coupéja 3,9 másodperc alatt szökik fel százra és akár 310 km/órával is szelheti a levegőt.
A G-Power a jelentősen feltornászott teljesítmény miatt a kocsi útfogását is stabilabbá tette. Állítható sport felfüggesztést szerelt alá, a kerekeket pedig saját 20 colos kovácsolt szettjére cserélte. Az elöl 9 x 20, hátul 10,5 x 20 méretű Hurricane RR felnikre 245/30 és 285/25 méretű köpenyeket feszítettek.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)