/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: A 320 lóerős új Ariel Atom

2018. július 12. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Megérkezett az Ariel Atom óriásgokart következő generációja, amelyben a gyártó állítása alapján minden új, leszámítva a tanksapkát és a pedálokat. A viccet félretéve, a 320 lóerős Honda Civic Type R motorral szerelt apróság 2,8 másodperc alatt gyorsul százra.

Nehéz elhinni, de az Ariel Atom már a negyedik generációjánál tart, melyet most mutatott be a cég.

Bár első ránézésre a különbségeket nagyítóval kell keresni, a gyártó állítása szerint minden alkatrész új, leszámítva a tanksapkát és a pedálokat, amelyek megegyeznek az elődben használtakkal.

Talán a legfontosabb eleme az autónak azonban a motor, ezt pedig az új Honda Civic Type R-ből emelték át, így 2.0 literes lökettérfogatából egy turbó segítségével 320 lóerőt (235 kW) teljesít. A hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó egyenesen a hátsó kerekek felé továbbítja a tiszteletreméltó teljesítményt egy önzáró differenciálművön keresztül, így az apró négykerekű 2,8 másodperc alatt képes százra gyorsulni álló helyzetből a megfelelő körülmények között, s képes elérni a 261 km/órás tempót.

A számokból is látszik, hogy a Type R 270 km/órás végsebessége helyett a sprintelést és az élményautózást vették a szemük elé a mérnökök, így alapáron járnak Bilstein gátlók – felárért még sportosabb Ohlins márkájúak. Az opciós extrák között szemezgetve pedig feltűnhet, hogy az Atom V8-ból immáron ebbe a modellbe is elérhető a rajtelektronika és a kipörgésgátló rendszerek, illetve az elől 16, hátul 17 collos felniket szénszálas gyártmányúra cserélhetjük – spórolva még néhány kilogrammot. Miközben áramvonalasabbá tették, az Atom 4 több leszorítóerőt is képes termelni, így jobban tapad az útra, mint elődjei kisebb légellenállás mellett.

A cég évente száz modell előállítását tervezi, s a legolcsóbb is 39 975 fontba, azaz mintegy 14,6 millió forintba fog kerülni, ami egy kétszemélyes gokarthoz képest nem olcsó, ám ilyen pénzért nincs még egy hasonló élményt adó autó.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/