Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a 90 éves új Bentley

2019. szeptember 09. 11:25   |   DG
címkék:  

A Bentley történetének talán leghíresebb autója, Sir Tim Birkin 1929-es 4½-litre Blowerje ismét gyártásba kerül. A különleges megrendeléseket teljesítő és karosszáló munkákat végző Mulliner 12 példányban újra megépíti a Le Mans-t is megjárt versenyautót.

Az 1920-as években Tim Birkin megrendelésére négy darab ‘Team Blower’ versenyautót építettek. A leghíresebb közülük Birkin saját autója volt, az UU 5872 rendszámú gép, amely Le Mans-ban is indult és neki köszönhető a gyári Bentley Speed Six versenyautó diadala 1930-ban. Ma, generációk kézműves tapasztalatát és a legkorszerűbb digitális technológiát latba vetve az 1929-es Team Blower versenykocsi szolgál alapjául a 12 darab új, úgynevezett folytatólagos modellnek. Tizenkettő, az eredetivel minden részletében megegyező új Team Blowert fognak kerékre állítani; éppen annyit, ahány versenyen az eredeti négy autó indult.

A Bentley múzeumában álló Team Blower autót szét fogják szedni, az alkatrészeit katalogizálják és 3D-ben beszkennelik, hogy egy komplett digitális modellt nyerjenek. Majd eredeti présformák és szerszámok, illetve a legújabb gyártástechnológiák segítségével a szakemberek 12 szett alkatrészt fognak legyártani. Ezekből rakják majd össze a 12 darab új Blower modellt. A 12 folytatólagos modell pontosan olyan lesz, mint Sir Tim Birkin 4½-litre Blowerje, néhány rejtett módosítással a modern biztonsági követelmények miatt.

Ezt követően az eredeti kocsit ismét összerakják, s közben elvégzik rajta a még fennmaradó restaurációs munkákat. A 90 éves versenyautót egyébként rendszeresen hajtják, idén teljesítette a Mille Migliát, végigment Goodwoodban és Kaliforniában részt vett a Laguna Seca felvonuláson. A Pebble Beach Concours d’Elegance-on két másik Team Blower versenyautóval pózolt együtt.

Mindegyik új folytatólagos modellbe az eredetivel megegyező, alumínium forgattyúsházzal és öntöttvas hengerfejjel kialakított, 4398 köbcentiméteres négyhengeres, 16-szelepes erőforrást szerelnek, rajta az eredeti Roots-típusú, Amherst Villiers Mk IV kompresszor pontos replikájával. A feltöltött négyhengeres 240 lóerőt ad majd le 4200-as fordulatszámon, akárcsak 1929-ben. Az acélvázas versenyautó félelliptikus laprugós felfüggesztést kap, Bentley & Draper replika lengéscsillapítókkal. A mechanikus, 40 cm átmérőjű Bentley-Perrot dobfékek és a kormánymű szintén megegyezik majd az eredetivel.

A Mulliner részleg két év alatt fogja elkészíteni a 12 darab új Team Blower modellt. Az árakról később adnak tájékoztatást, de minden bizonnyal hétszámjegyű összegre lehet számítani.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

A nap képe

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!