/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a legextrémebb egyedi Ferrari

2019. március 26. 13:00   |   DG
címkék:  

A Ferrari P80/C egy egyedi megrendelésre készült versenyautó prototípus, amelyet két kiemelt jelentőségű történelmi modell, a 330 P3/P4 és a Dino 206 S ihletett. A P80/C négy év alatt készült el, ami a leghosszabb fejlesztési időszaknak számít egy egyedi Ferrari esetében.

A P80/C-t egy hongkongi Ferrari gyűjtő és imádó milliárdos készíttette magának, aki az első pillanattól kezdve szorosan együttműködött a projektben részt vevő munkatársakkal. A projekt 2015-ben indult és rengeteg kutatómunkát, tesztelést és fejlesztést foglalt magában. A P80/C nem az egyedi megrendelésre készített autóknál szokásos formulát alkalmazza, tehát nem egy létező műszaki alapra épített egyedi karosszériás jármű. Sokkal inkább egy versenyautó, teljesen egyedi külső dizájnnal és radikálisan átalakított alvázzal, illetve hajtáslánccal.

Az építők a 488 GT3 alvázát vették alapul, mert a 488 GTB modellénél 50 mm-rel hosszabb, így nagyobb tervezői szabadságot adott. A P80/C-t előretolt kabin és nyújtott far jellemzi, ami összességében agresszívabb megjelenéssel ruházza fel. Oldalról a frontrész ék alakja és az izmos, érzéki vonalvezetésű sárvédők tűnnek fel, no meg a kabin, amely a karosszéria szerves részének tűnik. Az egybeöntött hatást a körkörös szélvédő és a széles, a karosszériatesttől különálló hátsó oszlopok is erősítik. Ezek a dizájnmegoldások nemcsak a 330 P3/P4, hanem a Dino és 250 LM berlinetta modelleket is eszünkbe juttatják.

Mivel az alkotók kezét nem kötötték nemzetközi előírások, a kocsi aerodinamikáját egyedileg alakították ki. Az első splitter és a hátsó diffúzor alapvetően megegyezik a GT3 modellével, a lemezfelületeket azonban önállóan méretezték. Az aerodinamikai hatékonyság így összességében 5 százalékkal haladja meg a GT3 versenyautóét. A formát nem befolyásolták olyan elemek sem, amelyek egy közúton használható autónál kötelező jelleggel megjelennének. Elöl nincsenek hagyományos fényszórók, hátul pedig a szárny két végébe integráltak fényforrásokat. Ezek is légnyílásoknak néznek ki, akárcsak az első kivágások. A far egyébként önmagában igen különleges kinézetű, a konkáv hátsó szélvédő, s a motortakaró elem alumínium zsalui a 330 P3/P4-re utalnak.

A P80/C kompletten szénszál erősítésű műanyagból épült, ám csak a technikai elemeket hagyták pőrén. A karosszériát a megrendelő kívánságának megfelelően Rosso Vero fantázianevű pirosra fényezték.

Arról, hogy a hongkongi megrendelő pontosan mennyit fizetett az egyedi kreációért, nincsenek információk, de becslésünk szerint 4-5 millió eurót biztosan.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/