/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a planéta legdurvább kisteherautója

2020. augusztus 18. 19:15   |   DG
címkék:  

A Ram leleplezte az új 1500 TRX modellt, a világ leggyorsabb és legerősebb sorozatgyártású pickupját. A 6,2 literes kompresszoros Hemi motorral hajtott gép 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 96 km/órára és eléri a 190 km/órás sebességet, miközben rendkívül szilárd alvázának, robusztus karosszériájának és speciális futóművének köszönhetően terepen is roppantul ütőképes.

Az új Ram TRX rendkívül brutális megjelenésű autó. Húsz centiméterrel szélesebb egy normál Ram 1500 modellnél, miközben a nyomtávja is 16 centiméterrel bővebb. S nemcsak szélesebb, magasabb is normál társainál, már csak a speciális, 35 colos Goodyear Territory terepabroncsai miatt is.

Az izom-pickup egyedi acél lökhárítókat és motorháztetőt vonultat fel, amelyek egyértelműen megkülönböztetik fajtársaitól. Az új alumínium motorháztető például nagyméretű középső légbeömlőt és helyzetjelző LED-eket is kapott. A Hemi motor 50 százalékban a gépháztetőn keresztül jut friss levegőhöz, 50 százalékban pedig a hűtőrácson keresztül.

A hihetetlenül masszív, nagyszilárdságú acél alvázzal felvértezett Ram TRX hasmagassága mintegy 30 centiméter, a kritikus alkatrészeket (első tengely, osztómű, váltóteknő, üzemanyagtartály) pedig öt különböző védőelem óvja. Mindezt egy első alvázvédő egészíti ki. A felfüggesztés is különleges; hátul vadonatúj, aktív csillapítással rendelkező ötlengőkaros szerkezetet alkalmaztak, amely lehetővé teszi, hogy 33 centiméteres legyen a rugóút, ami 40 százalékkal haladja meg a sztenderd értéket. Körben Bilstein Black Hawk e2 adaptív teljesítmény gátlókat használtak.

A Ram TRX-et új BorgWarner 48-13 aktív osztóművel szerelték fel, amivel az autó bármilyen terepen és időjárási körülmények között előre tud jutni. Az automatikus és ’magas’ összkerékhajtási mód mellett rendelkezésre áll a mászófokozat, 2.64:1 áttétellel. A hátsó differenciálmű elektronikusan zárható. A TRX-nek nem probléma a megállás sem, a szegmens legnagyobb fékjeivel szerelték fel. Elöl és hátul is 38 centiméteres tárcsákat alkalmaztak, amelyeket 2- és 1-dugattyús nyergek szorítanak.

A Ram TRX mozgatásáról a konszern egyes modelljeinél már bevált, 6,2 literes kompresszoros Hemi motor gondoskodik, amely jelen esetben 702 lóerőt és 881 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába. Az őserővel bíró blokk még a dög nehéz pickupból is sportautót farag. A Ram TRX 4,5 másodperc alatt sprintel 96 km/órára, megfutja 190 km/órát és 12,9 másodperc alatt abszolválja a negyed mérföldes távot. Az erőforráshoz kapcsolt nyolcfokozatú TorqueFlite automataváltót rajtprogrammal is ellátták. A sofőr rengeteg vezetési üzemmód közül választhat. A normál mellett rendelkezésre áll például Sport, Vizes/Havas, és Off-road beállítás. Az Off-roadon belül pedig további opciók állnak rendelkezésre: Sár/Homok, Szikla és Baja.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/