/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a Toyota kempingbusz

2019. augusztus 07. 11:30   |   Autoblog
címkék:  

A vezető lakóautó-gyártó legújabb alkotása igazi mindenes: könnyedén fuvarozza a gyerekeket az iskolába, hazaviszi a lapra szerelt bútorokat, ha pedig eljön a pihenés ideje, négy főnek biztosít teljes értékű otthont.

A Toyota Proace Verso kompakt méreteit, eredendő sokoldalúságát és megbízhatóságát a Hymer-csoport fél évszázados tapasztalatával ötvöző Crosscamp kempingbusz az év 12 hónapjában teljes értékű társa az egész családnak.

Világszerte egyre többen élnek nagyvárosokban, és ezzel párhuzamosan mind többekben ébred fel a vágy, hogy időről időre kiszakadjanak a civilizációból – persze minél többet megőrizve a modern otthonok kényelméből. A független, szabad kalandozás tökéletes eszköze a lakóautó, ám ennek luxusát kevesen engedhetik meg maguknak, egyrészt a magas költségek, másrészt a mozgó otthonok jelentős helyigénye miatt. Nem véletlenül indult virágzásnak a kempingbuszok piaca, hiszen a könnyű furgonokra épülő lakójárművek kellően kompaktak, ugyanakkor tágas belső terük akár több hetes kirándulásra is alkalmassá teszi a járműveket.

Ennek a folyamatosan növekvő szegmensnek (2018-ban a kempingbuszok tették ki az Európában eladott szabadidős járművek 40 százalékát) a legújabb tagja a Crosscamp, a piacvezető Hymer-csoport frissen alapított, azonos nevű márkájának első modellje. A német szakértők a Toyota Proace Verso közepes méretű verzióját választották kiindulási alapnak: ez 4,96 méteres hosszával alig nagyobb egy középkategóriás kombinál, 328 centiméteres tengelytávja rendkívül tágassá teszi, ugyanakkor magassága az átépítés során rászerelt, felnyitható alvótetővel együtt sem haladja meg a 199 centimétert, így gond nélkül beállhatunk vele bármilyen mélygarázsba.

Mint a legtöbb kempingbusz, a Crosscamp is két dupla fekhelyet kínál: az egyik a felnyitható tető alatt várja a fáradt utazókat, a másik pedig a variálható, sínrendszeren tologatható hátsó üléssorból alakítható ki. Ez a sínrendszer egyébként a Crosscamp sokoldalúságának egyik titka: az egy- és kétszemélyes hátsó üléseket variálva akár öt utast is szállíthatunk, szabványos kerékpártartókat helyezhetünk el a belső térben, vagy ha kevésnek bizonyul a gardróbszekrény mellé beépített hűtőszekrény kapacitása, a két első ülés közé plusz hűtőládát kérhetünk.

A másik különlegesség a konyhamodul: a friss- és szürkevíztartállyal, valamint 2,8 kilós gázpalackkal felszerelt egység az oldalajtón keresztül egyszerűen kiemelhető a helyéről. Így a táborhelyre érkezve pár mozdulattal szabadtéri főző-/étkezőszigetet alakíthatunk ki magunknak, a nyaralás végeztével pedig értékes helyet szabadíthatunk fel a kocsiban. A két első ülés természetesen 180 fokban hátra fordítható.

Az átgondolt berendezés mellett a Crosscamp megőrizte az eredeti Toyota Proace Verso mechanikus jellemzőit. Háromféle dízelmotoros hajtáslánc közül választhatunk: a 1.5 literes erőforrás 120 lóerős, a 2.0 literes pedig kérhető 150 lóerővel és kézi sebességváltóval, vagy 180 lóerős, automata váltós kivitelben. Csúszós, laza vagy egyenetlen talajon a bevált Toyota Traction Select elektronikus tapadásjavító rendszer segíti a magabiztos előrejutást, a biztonságról pedig többek között sávtartó asszisztens, adaptív tempomat, jelzőtábla-felismerés, adaptív távfény és gyalogosfelismerő autonóm vészfékrendszer gondoskodik.

A Crosscamp önmagában is izgalmas, átgondolt újdonság a kempingbuszok piacán, a gyártó és a Toyota közötti megállapodásnak köszönhetően pedig minden eddiginél egyszerűbben juthatunk hozzá álmaink lakójárművéhez: Európa számos országában ugyanis akár a Toyota márkakereskedéseken keresztül is megrendelhető az autó, 42 999 eurós (körülbelül 13,5 millió forint) induló áron.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/