/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: álmaink youngtimer BMW-je

2019. március 19. 13:45   |   Autoblog
címkék:  

A vibráló autós kultúrájáról híres Dél-Kaliforniában tevékenykedik a Redux nevű cég, amelyik különleges, harminc darabos szériát indít útjára a BMW E30 M3-ból. A kocsikat nemcsak restaurálják, hanem modern alkatrészekkel tökéletesítik. A végeredmény egy makulátlan, ízlésesen módosított youngtimer, orrában a legendás négyhengeressel.

Mindegyik Redux projekt egy BMW E30 M3 beszerzésével indul, amelynek felkutatásában és szállításában a Redux is tud segíteni. A donorautót mindenekelőtt alaposan átvizsgálják, majd módszeresen szétszedik. Eltűntetik a rozsdát, ha szükséges, majd csatlakozási pontokat alakítanak ki az új alkatrészek számára. Például fél- vagy teljes bukókeret is beszereltethető a kocsiba, mint ennél a pályanapokra kialakított autóban. A külső karosszériaelemek közül néhányat egyébként szénszál erősítésű műanyagból készítenek el; a lökhárítók, az első sárvédők, az oldalküszöbök és a tető is karbon, kilókat faragva le az autó tömegéből.

Számos E30 M3 felújításnál/átépítésnél kicserélik a Paul Rosche által tervezett négyhengeres erőforrást egy erősebb S54 hathengeresre, egy S65 V8-ra vagy akár egy S85 V10-re; jelen esetben azonban az S14 megtartása nem volt vita tárgya. Az E30 M3 DTM versenyautóban annak idején a 2,5 literes blokk 380 lóerőt teljesített és 10 ezret forgott, de gyakori újraépítést igényelt, utcai autóban ezért nem alkalmazható. Az első Redux M3 tulajdonosa a kényszer lélegeztetés mellett döntött. A turbóval pedig sikerült hasonló illetve nagyobb számokat hozni: a négyhengeres most 390 lóerőt és 528 Nm nyomatékot ad le 1 baros töltőnyomáson.

A blokkot a Redux szakemberei 2,3 literről 2,5 literre fúrták fel, és BMW Motorsport főtengellyel, továbbá egyedi dugattyúkkal és hajtókarokkal látták el. A tetemes nyomaték miatt a hatfokozatú kézi váltót is megerősítették, egyedi lendkereket és kéttárcsás kuplungot szereltek be. Az M3 ezen kívül részlegesen záró differenciálművet, megerősített hajtótengelyeket, valamint nagyobb átmérőjű kardántengelyt kapott. A gázokat rozsdamentes acél, katalizátoros kipufogórendszer ereszti a szabadba. A feljavított hajtásláncot EXE-TC verseny felfüggesztés és AP Racing fékrendszer egészíti ki, 330 és 304 milliméteres tárcsákkal, valamint 6- és 4-dugattyús nyergekkel. A Cinel DTM felnikre Michelin vagy Hoosier abroncsokat feszítenek.

A kabinban mindent, köztük a műszerfalat, a mennyezetet és az oszlopokat is nemes Alcantara szövettel illetve bőrrel borították, a szőnyegeket gyapjúra cserélték. A hátsó üléssort eltávolították, a helyére kivehető padot tettek. Persze az első üléseknek is menniük kellett, jelenleg Recaro Profi SPG kagylóülések tartják az utasokat. (Az utcai autókban Recaro SRD-k lesznek.) Fénypontok a BMW Motorsport golflabda váltógomb, a DTM-stílusú váltókar, valamint az AP Racing pedálszett.

A Redux E30 M3-jából összesen 30 darab lát majd napvilágot, mindegyik a tulajdonos igényeire szabva. Egy példány elkészítése 18-24 hónapot vesz igénybe, az árat több tényező befolyásolja és nem ismert.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/