/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az elektromos Chevrolet hot rod

2019. november 05. 12:10   |   Autoblog
címkék:  

A Chevrolet a SEMA Show-n (november 4-8.) tárta a közönség elé merőben új koncepciójú hot rodját, amiben hagyományos helyett elektromos hajtáslánc dolgozik. A Chevrolet E-10 tanulmány a hot rod építés egy lehetséges új irányát képviseli; megmutatja, milyen lehetőségek rejlenek a klasszikus autók elektromossá alakításában, ötvözve a vintázs stílust a nulla emissziós vezetéssel.

Az E-10 tanulmányhoz egy 1962-es C-10 pickup adta az alapot, amelyet a hot rod építés ‘szabályai’ szerint alakítottak át, de V8-as motor helyett elektromos hajtásláncot építettek bele. A Connect & Cruise elnevezésű meghajtó rendszer Chevrolet Bolt EV alkatrészekből áll össze, két darab elektromotort, két darab 400-voltos akkumulátort és egy hagyományos SuperMatic 4L75-E automataváltót tartalmaz.

A villanymotorokat előre, egymáshoz képest 60 fokos szögben döntve építették be (utalva a klasszikus V8-ra), hozzájuk illesztették az automataváltót, ami pedig a hátsó tengelynek adja át a nyomatékot. Az elektromotorokat a teherautó platójára telepített 60 kWh kapacitású akkumulátorok látják el energiával. Az E-10 hátsó kerekeire 450 lóerő zúdul, a 0-96 km/órás gyorsulás 5 másodpercet vesz igénybe. Természetesen negyed mérföldes időt is tudunk, az 13 másodperc.

Felmerül a kérdés, hogy egy elektromos hajtású hot rod hogyan illeszkedik be a sok robajló nyolchengeres erőművel szerelt társa közé? Nos, az E-10 tanulmányba profi hangemulátort építettek, amely három hangszórója segítségével elöl szívózajt, hátul kétoldalt nyolchengeres morajlást képes kelteni. A sofőr ötféle hangkép közül választhat: rendelkezésre áll LS7 Z28 utcai és pályamód, normál V8-as hangzás, futurisztikus zaj vagy csendes mód. A hang ráadásul illeszkedik a fokozatváltásokhoz, tökéletesen utánozva a belső égésű motort.

Az E-10 tanulmány a retró stílust modern technológiákkal házasítja. A kisteherautó ellenállhatatlan, klasszikus sziluettje a hangsúlyos géptetővel és előredöntött A-oszlopokkal azonnal felismerhető, ugyanakkor a hűtőmaszkra megvilágított embléma került fel, a fényszórókat és a hátsó lámpákat LED-esre cserélték, a karosszériát pedig 20, illetve 22 colos kerekekre ültették rá. Bent, a műszerfalon digitális kijelzőket találunk, az üléseket pedig puha bőr borítja.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/