/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az elektromos Chevrolet hot rod

2019. november 05. 12:10   |   DG
címkék:  

A Chevrolet a SEMA Show-n (november 4-8.) tárta a közönség elé merőben új koncepciójú hot rodját, amiben hagyományos helyett elektromos hajtáslánc dolgozik. A Chevrolet E-10 tanulmány a hot rod építés egy lehetséges új irányát képviseli; megmutatja, milyen lehetőségek rejlenek a klasszikus autók elektromossá alakításában, ötvözve a vintázs stílust a nulla emissziós vezetéssel.

Az E-10 tanulmányhoz egy 1962-es C-10 pickup adta az alapot, amelyet a hot rod építés ‘szabályai’ szerint alakítottak át, de V8-as motor helyett elektromos hajtásláncot építettek bele. A Connect & Cruise elnevezésű meghajtó rendszer Chevrolet Bolt EV alkatrészekből áll össze, két darab elektromotort, két darab 400-voltos akkumulátort és egy hagyományos SuperMatic 4L75-E automataváltót tartalmaz.

A villanymotorokat előre, egymáshoz képest 60 fokos szögben döntve építették be (utalva a klasszikus V8-ra), hozzájuk illesztették az automataváltót, ami pedig a hátsó tengelynek adja át a nyomatékot. Az elektromotorokat a teherautó platójára telepített 60 kWh kapacitású akkumulátorok látják el energiával. Az E-10 hátsó kerekeire 450 lóerő zúdul, a 0-96 km/órás gyorsulás 5 másodpercet vesz igénybe. Természetesen negyed mérföldes időt is tudunk, az 13 másodperc.

Felmerül a kérdés, hogy egy elektromos hajtású hot rod hogyan illeszkedik be a sok robajló nyolchengeres erőművel szerelt társa közé? Nos, az E-10 tanulmányba profi hangemulátort építettek, amely három hangszórója segítségével elöl szívózajt, hátul kétoldalt nyolchengeres morajlást képes kelteni. A sofőr ötféle hangkép közül választhat: rendelkezésre áll LS7 Z28 utcai és pályamód, normál V8-as hangzás, futurisztikus zaj vagy csendes mód. A hang ráadásul illeszkedik a fokozatváltásokhoz, tökéletesen utánozva a belső égésű motort.

Az E-10 tanulmány a retró stílust modern technológiákkal házasítja. A kisteherautó ellenállhatatlan, klasszikus sziluettje a hangsúlyos géptetővel és előredöntött A-oszlopokkal azonnal felismerhető, ugyanakkor a hűtőmaszkra megvilágított embléma került fel, a fényszórókat és a hátsó lámpákat LED-esre cserélték, a karosszériát pedig 20, illetve 22 colos kerekekre ültették rá. Bent, a műszerfalon digitális kijelzőket találunk, az üléseket pedig puha bőr borítja.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/