/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az elektromos Hyundai túra-versenyautó

2021. február 13. 18:40   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai Motorsport részt vesz a hamarosan, 2021 során útnak induló PURE ETCR tisztán elektromos túraautó-bajnokságban. A mérnökök ezért megtervezték és megépítették a vállalat első villanyhajtású, nagyteljesítményű versenyautóját, a Veloster N ETCR-t.

A Veloster N ETCR tesztelése 2019 szeptemberében, egy prototípussal vette kezdetét; ezt a csapat 2020 folyamán folyamatosan tökéletesítette. A zéró károsanyag-kibocsátású, hátsókerék-hajtású túraautó villanymotorjai a két tengely között helyezkednek el; a modellt kifejezetten az ETCR előírások szerint fejlesztették ki.

A Williams Advanced Engineering által szállított, 798V üzemi feszültségű akkumulátorcsomag a padlóban kapott helyet, a hátsó felfüggesztés pedig kettős keresztlengőkaros: a vázszerkezet és a futómű nagymértékben eltér tehát a Hyundai Motorsport bármely korábbi projektjétől. A hajtáslánc csúcsteljesítménye 500 kW (680 LE), legnagyobb állandó teljesítménye 300 kW. A Veloster N ETCR összesen négy darab villanymotort alkalmaz, amelyek egy egyfokozatú erőátviteli egységhez csatlakoznak.

A PURE ETCR lehetővé teszi a Hyundai számára, hogy a legszélsőségesebb körülmények között, a végletekig próbára tegye villamosítási rendszereit. Nem kevésbé fontos ugyanakkor a vállalat számára, hogy a versenyzést – és általában a motorsport és a sportautók jövőjét – a lehető leginkább környezetbaráttá tegye. Véleményük szerint a teljes ökoszisztémának fenntarthatónak kell lennie, az energia előállításától kezdve az üzemanyag szállításáig.

A Hyundai ezért kifejlesztett egy, az elektromos járművek töltőrendszereként szolgáló hidrogén generátort. A Hyundai Generátor a legújabb emissziómentes villanyautó-töltő megoldás. A rendszer két üzemanyagcella-kötegből áll. Először is az áramfejlesztőt sűrített hidrogén tartályokból feltöltik. Az üzemanyagcella kötegben a hidrogén kölcsönhatásra lép az oxigénnel. A kémiai reakció során energia szabadul fel, amivel az elektromos járművek akkumulátorát lehet tölteni. Így biztosítható, hogy a gépkocsik töltésére használt áram szintén fenntartható, emissziómentes forrásból származzon.

A Hyundai Generátor egyszerre két elektromos jármű töltésére alkalmas. A rendszer nem csupán nagysebességű töltésre képes, de jóval csendesebben is üzemel, mint egy hagyományos dízelüzemű áramfejlesztő. A Hyundai meggyőződése, hogy a hidrogén üzemű generátor nem csupán az elektromos autóversenyzésben nyerhet létjogosultságot, de számos egyéb területen is felhasználható volna, a fesztiváloktól kezdve az építkezéseken át a válsághelyzetekig.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/