/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: egy AMG-motoros japán pickup

2021. augusztus 27. 12:05   |   Autoblog
címkék:  

Egy dél-afrikai Hilux-tulajdonos nem akármilyen motorra, hanem a Mercedes-AMG legendás, 6,2 literes V8-asára cserélte a négyhengeres Toyota motort a pickupjában. Pedig az autóval nem gyorsulási versenyekre jár, hanem a mindennapi ügyeit intézi és rendszeresen vontat.

Alighanem a Toyota Gazoo Racing dél-afrikai részlegén fejlesztett gyári versenygépek adták az ihletet Quentin Boylan dél-afrikai Hilux-tulajdonosnak és a Colt & Toyota Spares autóalkatrész üzlet tulajdonosának, hogy egy szép hangon gurgulázó V8-ast építsen be a 2,8 literes eredeti motor helyére a saját pickupjába, amikor az egy karambol miatt javításra szorult.

A választás a Mercedes házi tuningrészlegének, az AMG-nek az első saját fejlesztésű V8-asára, a 2007-ben bemutatott M156-osra esett. A 6,2 literes, kézzel épített szívómotor a Hiluxban több mint 500 lóerőt képes leadni, ami durván a két és félszerese az eredeti Toyota motor teljesítményének, a maximális nyomatéka pedig 630 Nm, ami még a dakaros versenyautóénál is több.

Már látványra sem utolsó az erőforrás a fényes fekete burkolatával, amelyen piros csíkok és feliratok láthatók. Csak a MoTec M150 motorvezérlő elektronika több mint 3000 dollárjába került a tulajdonosnak, de megérte a befektetést, mert így az M 156 minden paramétere szabadon állítható, és az elektromos „drive by wire” gázpedállal is könnyebb volt összehangolni a V8-ast.

Figyelemreméltó tény, hogy a hétköznapi „járós” autónak és vontatásra használt V8-as Hiluxban nem az AMG hétfokozatú Speedshift MCT automata váltója, hanem a Toyota eredeti hatfokozatúja küldi az erőt a kerekekhez, az ugyanis a tulajdonos szerint finomabban működik és minden további nélkül bírja a sokkal nagyobb nyomatékzuhatagot.

Nem csak a motor, de a piros féknyergek is az AMG polcairól származnak, a mutatós, gyémántmintás hímzésű bőrrel borított kagylóülések viszont egy kis hot hatchből kerültek be a Toyota Hiluxba. Az enyhe ültetésnek köszönhetően a 20 colos felnik (275/40-es gumikkal) szépen kitöltik a kerékjáratokat, de a fekete küszöbök, bukócső és platófedél is jól mutatnak a fehér pickupon. A belső teret alcantara burkolatú kormánnyal, ajtópanellel és középkonzollal dobta fel a tulajdonos, aki jelenleg árulja az autót, mert egy még erősebbet építene. Azt nem árulta el, hogy mekkora összeget szeretne kapni Johannesburg legszebb és legerősebb Hiluxáért.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/