A nap képe: egy AMG-motoros japán pickup
Egy dél-afrikai Hilux-tulajdonos nem akármilyen motorra, hanem a Mercedes-AMG legendás, 6,2 literes V8-asára cserélte a négyhengeres Toyota motort a pickupjában. Pedig az autóval nem gyorsulási versenyekre jár, hanem a mindennapi ügyeit intézi és rendszeresen vontat.
Alighanem a Toyota Gazoo Racing dél-afrikai részlegén fejlesztett gyári versenygépek adták az ihletet Quentin Boylan dél-afrikai Hilux-tulajdonosnak és a Colt & Toyota Spares autóalkatrész üzlet tulajdonosának, hogy egy szép hangon gurgulázó V8-ast építsen be a 2,8 literes eredeti motor helyére a saját pickupjába, amikor az egy karambol miatt javításra szorult.
A választás a Mercedes házi tuningrészlegének, az AMG-nek az első saját fejlesztésű V8-asára, a 2007-ben bemutatott M156-osra esett. A 6,2 literes, kézzel épített szívómotor a Hiluxban több mint 500 lóerőt képes leadni, ami durván a két és félszerese az eredeti Toyota motor teljesítményének, a maximális nyomatéka pedig 630 Nm, ami még a dakaros versenyautóénál is több.
Már látványra sem utolsó az erőforrás a fényes fekete burkolatával, amelyen piros csíkok és feliratok láthatók. Csak a MoTec M150 motorvezérlő elektronika több mint 3000 dollárjába került a tulajdonosnak, de megérte a befektetést, mert így az M 156 minden paramétere szabadon állítható, és az elektromos „drive by wire” gázpedállal is könnyebb volt összehangolni a V8-ast.
Figyelemreméltó tény, hogy a hétköznapi „járós” autónak és vontatásra használt V8-as Hiluxban nem az AMG hétfokozatú Speedshift MCT automata váltója, hanem a Toyota eredeti hatfokozatúja küldi az erőt a kerekekhez, az ugyanis a tulajdonos szerint finomabban működik és minden további nélkül bírja a sokkal nagyobb nyomatékzuhatagot.
Nem csak a motor, de a piros féknyergek is az AMG polcairól származnak, a mutatós, gyémántmintás hímzésű bőrrel borított kagylóülések viszont egy kis hot hatchből kerültek be a Toyota Hiluxba. Az enyhe ültetésnek köszönhetően a 20 colos felnik (275/40-es gumikkal) szépen kitöltik a kerékjáratokat, de a fekete küszöbök, bukócső és platófedél is jól mutatnak a fehér pickupon. A belső teret alcantara burkolatú kormánnyal, ajtópanellel és középkonzollal dobta fel a tulajdonos, aki jelenleg árulja az autót, mert egy még erősebbet építene. Azt nem árulta el, hogy mekkora összeget szeretne kapni Johannesburg legszebb és legerősebb Hiluxáért.