Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: minden idők legerősebb F1-es biztonsági autója

2018. március 22. 11:30   |   DG
címkék:  

A Mercedes-AMG már 1996 óta szállítja a motorsportok királykategóriájához a biztonsági autókat, s most leleplezte a 2018-as Formula 1 szezon felvezető autóját. Az 585 lóerős AMG GT R minden idők leggyorsabb safety carja és az Ausztrál Nagydíjon debütál.

585 lóerős teljesítményével és 318 km/órás végsebességével az AMG GT R az eddigi legerősebb és leggyorsabb hivatalos FIA F1 biztonsági autó. Kiválóan alkalmas a feladatra, ugyanis a Zöld Pokolban edzették tökéletesre. A GT R szériaállapotában is számos motorsportos technológiát alkalmaz; intelligens könnyűszerkezetes építést és aktív aerodinamikai elemeket vonultat fel, front-középmotoros és transaxle elrendezése miatt pedig tökéletes súlyelosztással büszkélkedhet. Emellett aktív hátsókerék-kormányzást és kilenc fokozatban állítható kipörgésgátló rendszert is építettek bele.

Az AMG GT R bőven megfelel a biztonsági autókkal szemben támasztott követelményeknek, tehát fenn tud tartani egy minimálisan megkövetelt sebességet a pályán annak érdekében, hogy a mögötte haladó versenyautók abroncsai és fékei ne hűljenek ki, illetve a motorjaik ne hevüljenek fel. 318 km/órás csúcssebessége és 3,6 másodperces nulla-százas sprintje miatt ettől nem kell tartani.

Mindössze néhány plusz alkatrészt kellett beépíteni az autóba, hogy hivatalos biztonsági autóként láthassa el a feladatát. Belekerült például az AMG Track csomag, bukóketreccel, karbon-kerámia fékrendszerrel, valamint hatpontos övekkel szerelt kagylóülésekkel. A felnik is kovácsolt darabok, a rugózatlan tömeg csökkentésének érdekében. A kötelező fényhidat a tetőn elhelyezett karbon légvezetőre erősítették fel, aerodinamikai szempontokat figyelem előtt tartva.

A hivatalos FIA F1 Safety Car sofőrje Bernd Mayländer, aki a pályára fókuszál, ugyanakkor a belső tükröt is kémleli, míg a mellette ülő kollégája, Richard Darker a versenyirányítással rádiókapcsolatot tart fent és két iPadről a mezőnyt figyeli. Az adatforgalmat beépített WLAN hotspot biztosítja.

A biztonsági autó mellett egy gyors reagálású orvosi autó is készenlétben áll. Ez a jármű idén egy 4 literes biturbó V8-as motorral szerelt Mercedes-AMG C 63 S kombi. Az 510 lóerős sportkombiban a sofőr, a versenyautó pilóta Alan van der Merwe mellett még három medikus foglal helyet. Mindannyian hatpontos biztonsági övekkel szíjazhatják magukat a kagylóülésekbe. A 490 literes csomagtérben vészhelyzetre minden szükséges felszerelés megtalálható, defibrillátor és lélegeztetőgép is. A kommunikáció itt is rádión zajlik, a versenyt iPadeken figyelik, az adatkapcsolatot WLAN hotspot biztosítja.

Az orvosi autó az első, kritikus körben végig követi a mezőnyt, majd a verseny ideje alatt a biztonsági autó mellett parkol a boxutcában.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.