A nap képe: történelmi dekorfóliák a Porsche 911 Dakarhoz
címkék: 911 dakar, dakar rali, párizs-dakar, porsche, rali, szafari rali
A Porsche 911 ralitörténelme az aszfaltozott utaktól távol, jóval az 1984-es Párizs-Dakar Rali megnyerése előtt kezdődött. Az 1970-es évek kelet-afrikai Szafari Rali versenyeinek emléke mindmáig élénken él bennünk. Miközben a 911 Dakar opcionális Rallye Design csomagjának kialakítása az 1984-es győztes autóra emlékeztet, a Porsche további három exkluzív dekorfóliát kínál a Szafari Rali 1971-es, 1974-es és 1978-as verseny 911-esének színvilágában.
Az 1971-es verseny: ötödik hely a lengyel 911-es csapat számára
A megmérettetés több mint 5 000 kilométeren át zajlott Kenya szavannáin, sivatagos tájain és felföldjein, és mind a mai napig a valaha volt egyik legkeményebb raliként él a rajongók emlékezetében. A Porsche gyári csapattal 1971-ben első alkalommal vállalta a kihívást. A módosított 911 S modellek mindössze a csomagtérfedél, az első lökhárító és az ajtók egyszerű, fekete fóliájáról voltak beazonosíthatók. A 911 Dakar Rali 1971 dekorfólia szettje erre emlékezik és a 19-es rajtszámot viseli, amelyet a verseny legsikeresebb 911-ese viselt – az autó, amely ötödik helyen futott be 1971-ben, volánja mögött a lengyel Sobiesław Zasadával, illetve Marian Bień navigátorral. A dekorfólia szett a Porsche Tequipment kínálatából elérhető bruttó 4 165 euróért.
Az 1974-es rali: Björn Waldegård felveszi a kesztyűt
A kelet-afrikai Szafari Rali különösen hosszú szakaszokból állt – 1974-ben a verseny három részből tevődött össze, egyenként 1450-2019 kilométer hosszú etapokkal, amelyeket a versenyzőknek mindössze öt nap alatt kellett megtenniük. A 99 induló autóból végül 16 ért csak sikeresen célba. Björn Waldegård, a svéd ralibajnok, aki már előtte kétszer megnyerte a Monte Carlo Ralit a Porschével, sokáig vezetett Hans Thorszelius navigátorával együtt egy 911 Carrera 2.7 RS versenyautóval, és 36 perces előnnyel kezdte meg az utolsó, harmadik etapot. Ám egy törött lengőkar 72 percébe került, így végül csak a második helyen ért célba. Versenyautóján a főszponzor kék csíkjai voltak meghatározók, így az aktuális dekorfólia is ebből merít ihletet, ám a vékonyabb csíkok és az ajtók alsó részénél található Porsche logó még egy csavart ad a látványnak. A Rallye 1974 dekorfólia szett bruttó 4 165 euróért érhető el.
Rally 1978: a legendás versenydizájn
Björn Waldegård nem adta fel. A két 911 SC Group 4 versenyautó egyikével a svéd újra nekivágott Kenyának és gyorsan megmutatta, hogy győzelemre született. Ugyanakkor a Szafari Rali minden, csak nem könyörületes: a lengőkarok, a lengéscsillapító és a főtengely meghibásodása hátravetette Waldegårdot az első helyről. Így a villámgyors svédnek be kellett érnie a negyedik hellyel, miközben a dél-afrikai Vic Preston Jr. és John Lyall futott be másodiknak a másik 911-es versenyautóval. Az akkori szponzor matricáin a narancssárga, valamint a világos és sötétszürke színek hullámoztak, amelyet jól ismer mindenki az 1958-as Martini Racing Team születése óta. A Porsche tervezői maximális tisztelettel formálták át a történelmi színeket. Az ajtókon látható 14-es rajtszám a második helyen befutó Vic Preston Jr. előtt tiszteleg. A Rallye 1978 dekorfólia szett ára bruttó 5 950 euró.
Mindegyik fóliaszett gyárilag rendelhető a Porsche Exclusive Manufaktur opciójaként. A Rallye 1971 és a Rallye 1974 dekorfólia pedig utólag is elérhető a Porsche Centrum Budapestnél a Porsche Tequipment kínálatából.