Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: A Tata olcsó sportkupéja

2017. március 10. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Az indiai gyártót a világ legolcsóbb autójának megvalósításával kapcsolatban ismertük meg néhány éve. Most a cég előállt egy ismét könnyen megfizethető, ám ezúttal igazi élményautóval, amely kis motorja ellenére könnyen felveszi a versenyt a nagyobbakkal is.

A Tata Motors létrehozta almárkáját, mely a TAMO nevet kapta, és a 87. Genfi Autószalonra rögtön egy kellemes négykerekűvel készült.

A Racemo elnevezésű kétüléses kisautó egy igazi „phygital” (a fizikai és digitális angol szavak összevonásával létrehozott mozaikszó) járgány, ugyanis egyesíti a fizikai (valóságos) és digitális világokat kiváló vezethetőségével és olyan funkcióival, mint a felhőbe feltölthető statisztikai adatok. A digitális részt az Xbox játékkonzolon elérhető Forza Horizon 3 szimulátorban első indiai autóként bemutatott Racemo+ (az utcai verzió versenypályára felkészített módosítása) vezetése teszi teljessé.

A sportkupé kinézetét az olaszországi Tata Motors Design Studióban tervezték meg, míg a fejlesztéseket Indiában vitték véghez. Így képezi a MoFlex szendvicsszerkezet az autó alapjait, amely nagyobb szabadságot enged a felületek kialakításában és a különböző összetevők elhelyezésében.

Az igazi izgalmat persze a középen elhelyezett, háromhengeres 1.2 literes turbómotor adja. A 6500-as főtengelyfordulat mellett 190 lóerőt, valamint 2500-on 210 Newtonmétert termelő alublokk ígéretesen hangzik, s bár pontos specifikációk nem láttak napvilágot az autó tömegét és konkrét menetteljesítményeit illetően, a hivatalos közlemény alapján hat másodperc alatti százas sprintre számíthatunk, míg a végsebesség 200 km/óra körül alakulhat. Azt viszont megtippelni is nehéz, hogy mekkora távon szívja le a 40 literes tankot a 12 szelepes aggregát.

Az erőt a hátsó kerekek felé egy hatfokozatú automataváltó továbbítja, előre 205/50 R17, hátulra pedig 235/45 R18-as gumikat álmodtak meg a mérnökök. A teljes hossz 3835 mm, míg a tengelytáv 2430 mm, így a fordulókör borzasztóan kicsi, mindössze 5,8 méteres. Arról egyelőre nem tudni, hogy mely piacokon lesz elérhető az olcsó élményautó, de kereslet talán a világ bármely pontján lehet rá.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

A nap képe

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!