A nap képe: egy bioetanolos Ferrari FF
Az E85 néven forgalmazott bioetanol üzemanyagot biológiailag megújuló energiaforrások (növények vagy növényi hulladék) felhasználásával állítják elő természetes módon, ezért egy bioetanollal üzemelő jármű körülbelül 80 százalékkal kevesebb széndioxidot bocsájt a légkörbe. Ennek a négykerék-hajtású Ferrari FF tulajdonosnak is fontos volt a környezet védelme, így alkoholossá alakítatta át kocsiját. Az olasz telivér 660 helyet 887 lóerős lett!
A legjobb a dologban az, hogy az egyszerű átalakító készlet mindössze 1500 eurójába került a tulajnak, s az eszközt a helyi Ferrari kereskedésben szerelték be neki. (Azt nem tudjuk, hogy ez miként befolyásolta a gyári garanciát). A norvég Customized cég E85 átalakító készletének használatával a Ferrari FF 360 gramm helyett kevesebb mint 100 gramm széndioxidot ereszt a szabadba kilométerenként, így nagyjából olyan szennyező, mint egy háromhengeres dízel Volkswagen Polo.
Tudvalevő, hogy bioetanollal mindegyik autó erősebb, mint benzinnel; az FF teljesítménye 660-ról állítólag elképesztő 887 lóerőre ugrott fel. Nekem ez egy kicsit túlzónak tűnik, én olyan plusz 150 lóerőt tartok reálisnak. Mindenesetre a nulla-százas sprintidő hét tizedet csökkent, 3,7 helyett most 3 szekundum alatt lő ki százra az FF.