/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Egy olasz klasszikus, akinek senki sem állna ellen

2016. október 31. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A Lancia neve régen egy volt a sportos eleganciával, amely pozitív megítélésből a Delta Integrale is jócskán kivette részét. Most egy alig 41 ezer km-t futott, 23 éves hibátlan példányt kínálnak árverésre teljes gyári ellátmánnyal. Értéke 10-11 millió forintra rúghat.

Még ha sokan előítéletesek is az olasz autókkal szemben, nem mehetünk el szó nélkül az autógyártás (és főként a Lancia) egyik mérföldkőének nevezhető Delta Integrale modell mellett, amely a ’80-as és ’90-es évek ralivilágbajnokságának meghatározó résztvevője volt.

Nem sok akkori kompakt méretű sportautó tudta átvészelni az elmúlt időszakot úgy, hogy ne egy roncshalmazként, hanem kultikus sportautóként emlékezzünk rá, az viszont biztos, hogy a Delta köztük van köszönhetően kis darabszámos gyártási szériájának, relatíve magas vételárának és fejlett technikájának. Ha manapság valakinek még mindig egy ilyen négykerekű lapul a garázsában, az viszont nem jár rosszul, ugyanis egy 1993-as Delta Integrale Evoluzione II-t a napokban készülnek elárverezni Angliában elég magas áron.

A piros külsejű, bézs belsővel megteremtett ötajtós meghajtásáról egy 2.0 literes 16 szelepes négyhengeres turbómotor gondoskodik – még mai szemmel is tisztesnek mondható – 215 lóerővel és 314 Nm-rel, ráadásul a szabályozott katalizátor és a lambda szonda sem maradt ki belőle. Mivel teljesítménye mind a négy kerék között eloszlik, így gyorsulása szédítően jó: 5,7 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből a százas skálát is elhagyja az óra.

Az alábbi példány ráadásul már a ráncfelvarrással együtt járó 16 collos fehér alufelniket is megkapta (205/45-ös gumikkal), míg a vezető és a mellette utazó a Recaro kagylóülésekben élhetik át a nem mindennapi kalandokat, s ha már nagy nevek, a kormánykereket a Momo készítette a modellhez.

Ha gyorsan utánaszámolunk, hamar rájövünk, hogy bizony 23 év telt el a gépszörnyeteg gyártása óta, ám ez idő alatt csupán 41 ezer kilométert tekertek órájába, folyamatosan szervizeltették, s minden eredeti tartozékát megtartották hozzá, azaz tökéletes állapotnak örvend. Ezek után nem is csoda, hogy 28 és 32 ezer font (9,66 és 11 millió forint) köré taksálják értékét, amely a november 12-i brit NEC Classic Motor Show-n fog kiderülni.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/