/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a kecskeméti AMG-Mercedes

2013. március 27. 20:15   |   Autoblog
címkék:  

A New York-i Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be az első Kecskeméten készülő Mercedes-AMG modell, a CLA 45 AMG. A négyajtós kupét az A 45 AMG-ben megismert, új fejlesztésű 2 literes turbómotor hajtja 360 lóerővel és 450 Nm nyomatékkal. Tapadási problémáktól nem kell tartani, a CLA 45 AMG ugyanis összkerékhajtású.

Elég csak rápillantani az új CLA 45 AMG-re, hogy egyértelmű legyen: szándékos a hasonlóság a CLS 63 AMG-vel. A kifejező CLA-formanyelvet az AMG-re jellemző elemekkel egészítették ki. A CLA arányai eleve sportosak, és e hatást tovább erősíti az AMG „Twin blade“ hűtőmaszkja és keresztléce az AMG-kötényen, mindkettő matt titán-szürke színben. Az oldalsó, feketével keretezett nagy hűtőnyílások a mögöttük elhelyezett hűtőmodult látják el levegővel. Széria a bi-xenon fényszóró.

Megragadja a tekintetet a küszöbburkolatok matt titán-szürke betétje is. Ugyanígy jellegzetes eleme a nagy teljesítményű AMG csúcsmodelleknek a duplaküllős, titánszürke és fényesre esztergált AMG könnyűfém-kerék és a sárvédő „TURBO AMG“ felirata. Nem marad hatástalan a hátsó kötény oldalsó légkiömlője és nagy, középső diffúzor-betétje, valamint matt titánszürke dekorációs betétje sem. A dinamikát két krómozott dupla kipufogóvég sejteti, míg a markáns, fénydiódás hátsó lámpa sorozatgyártmány.

A CLA 45 AMG-ben széria a sportülések Artico/mikroszál Dinamica bőrutánzat üléshuzata, vörös kontrasztvarrással, a vörös biztonsági öv, a fokozatváltó karokkal kiegészített multifunkciós sport-kormánykerék, az AMG Drive Unit és az AMG küszöbléc. Ezekhez nagyszerűen illik a szálcsiszolt alumínium dekoráció a műszerfalon és az öt darab galvanizált szellőző. Az AMG kombinált műszert központi színes kijelző egészíti ki, AMG főmenüvel és RACETIMER stopperrel.

A CLA 45 AMG műszaki adatai azonnal elárulják, hogy a 2,0 literes AMG turbómotort a világ legnagyobb teljesítményű négyhengeres szériamotorjává avatja a 360 LE és a 450 newtonméteres nyomaték. A nagy teljesítmény és a 4MATIC összkerékhajtás kombinációja sportkocsihoz illő képességeket ad a CLA 45 AMG-nek: a kupé nulláról százra 4,6 másodperc alatt gyorsul, csúcssebessége 250 km/óra (elektronikusan korlátozva). Ám az AMG 2,0 literes turbómotorja nemcsak dinamikájával nyűgözi le vezetőjét, hanem hatékonyságával és környezetkíméletével is, hiszen fogyasztása 6,9 liter/100 kilométer (NEFZ összesített), és már ma teljesíti a 2015-ban hatályba lépő EU6 kipufogási szabványt, illetve a 2017-től előírt 6 × 1011 Part/km részecskeszám-határértéket.

A motor sugárvezérelt közvetlen benzinbefecskendezést és az égésterek közepén elhelyezett piezo-porlasztókat kapott. A többszörös befecskendezés és a többszörös gyújtás kombinálása jelentősen javítja az üzemanyag kihasználását és fokozza a termodinamikai hatásfokot, illetve csökkenti a károsanyag-kibocsátást. További fénypont a teljesen alumínium, homok-kokillaöntési technológiával készült forgattyúsház, az optimalizált súlyú forgattyús hajtómű, acél főtengellyel, kovácsolt dugattyúkkal és csökkentett súrlódású dugattyúgyűrűkkel, a Nanoslide henger-siklófelület, a levegő-víz töltőlevegő-hűtés, a generátorvezérlés és az ECO start-stop funkció.

Miként a nyolc- és tizenkét-hengereseket is, az AMG új négyhengeres motorját teljesen kézzel rakják össze, az „egy ember, egy motor” filozófiának megfelelően. Minden egyes motor plakettet visel a felelős szerelő nevével. Az elkészült erőforrásokat ezután a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban szerelik az autókba: a Mercedes-Benz CLA 45 AMG ezáltal az első Magyarországon készülő Mercedes-AMG modellé válik.

A turbómotorhoz hétfokozatú AMG Speedshift DCT sportváltót kapcsoltak. a szerkezetet közvetlenül a keresztben beépített motorra szerelik. Lényeges szoftver-moduljait az SLS AMG szuper-sportkocsiról vették át. A hét fokozat, a háromféle menetprogram, a gázfröccs-funkció és a rajtautomatika a lehető legjobb gyorsulásról gondoskodik. Manuális „M“ módban és „S“ sport-programban a CLA 45 AMG fokozatváltási idői az SLS AMG GT szuper-sportkocsi szintjén vannak. Közben lehet teljes gázt adni, mert a rendszer rövid időre elveszi a befecskendezést és a gyújtást, egyben szívdobogtató hangzást keltve. „C” módban (Controlled Efficiency) lágyabb motor- és váltómű jellegdiagramok szolgálják a komfortos és takarékos autózást. Ilyenkor működik a start-stop funkció is.

A CLA 45 AMG alapfelszerelése a variálható AMG 4MATIC összkerékhajtás. A hátsó kerekek felé a hétfokozatú sportváltóba tökéletesen integrált, vele közös olajháztartású kompakt leágazás (Power Take-off Unit – PTU) vezeti el a teljesítményt. Ez jelentős, 25 százalékot elérő súlyelőnnyel jár a vetélytárs-megoldások külön hajtómű-házához és kenéséhez képest. A nyomatékot kétrészes kardántengely juttatja hátra, elektro-hidraulikus vezérlésű lamellás tengelykapcsolóját súlyelosztási okból a hátsó differenciál házával építették egybe. A rendszer felismeri, ha túlforognak az első kerekek, és ilyenkor villámgyorsan, a vezető számára észrevehetetlenül összenyomja a lemezcsomagot egy hidraulikus szivattyú, ezáltal az igénynek megfelelő teljesítmény jut a hátsó kerekekre.

A gyors reakció kedvéért a szivattyú állandóan aktív, nem kell minden alakalommal újra beindítani, ahogy más rendszerekben szokásos. Az erő elosztása teljes mértékben variálható: normál körülmények között optimális hatékonysággal, fronthajtásúként halad a CLA 45 AMG, de szükség esetén 50:50 százalék is lehet a két tengely nyomatékaránya. A változó elosztás befolyásoló tényezői a következők: menetsebesség, kereszt- és hosszirányú gyorsulás, elkormányzási szög, az egyes kerekek fordulatszám-különbsége, bekapcsolt fokozat és gázpedál-állás.

Különlegesség az AMG 4MATIC együttműködése a háromfokozatú ESP-vel és az ESP kanyardinamika-asszisztenssel. Az ESP három fokozata révén a vezető tetszése szerint, gombnyomással szabhatja meg a CLA 45 AMG dinamikáját. A biztonságot előtérbe helyező „ESP ON“ program semleges menettulajdonságokat valósít meg, instabil állapot kezdetén egy vagy több fék működtetésével és a motorteljesítmény visszafogásával lép közbe. Az ESP gomb rövid megnyomása aktiválja a dinamikus orientációjú „Sport Handling“ módot, amelyben később jönnek az ESP beavatkozásai, és nagyobb nyomaték jut a hátsó tengelyre. Ilyenkor aktívabban, élvezetesebben lehet autózni. Hosszabban megnyomva az ESP gombot „ESP OFF“ állásba kerülünk – menetstabilizálás nem áll rendelkezésre. Ezt utóbbi csak avatott kezű pilóták számára ajánlott, zárt pályán. A fékpedál megnyomásakor viszont rendelkezésre áll az ESP valamennyi biztonsági funkciója.

Remek kiegészítője mindennek a kanyardinamika-asszisztens, amely sportos kanyarodáskor a belső íven futó kerekek észrevehetetlen fékezésével pontosan meghatározott mértékű befordító nyomatékot kelt a jármű függőleges tengelyvonala körül, úgyhogy precízen és jól uralhatóan viselkedik a CLA 45 AMG.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!