/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Fullos hibrid: Lexus NX300h

2018. szeptember 06. 15:20   |   Autoblog
címkék:  

A Lexus legnépszerűbb szabadidő-modellje, az NX tavaly komplett megújuláson ment keresztül, így tovább nőtt a vonzereje. Mi egy, az eladások derékhadát adó hibrid változatot teszteltünk, ami a típus összes újdonságát felvonultatta.

A Lexus hazai értékesítéseinek mintegy felét kitevő, 97%-ban hibrid változatban gazdára találó NX az idei évre teljesen megújult és még látványosabb lett. A modell vásárlói és a Lexus stílussal szimpatizálók az új NX-ért biztosan odáig lesznek. A dizájnerek megőrizték az NX határozott karakterét, és néhány részlet megváltoztatásával még erőteljesebbé varázsolták az autó látványát: például az új hűtőráccsal, az átalakított első lökhárítóval és a vékony LED-es fényszórókkal.

Az NX oldalnézetének meghatározó eleme az alacsonyan húzódó tető és az előretolt kabinkialakítás. A hangsúlyos első és hátsó sárvédők egybeolvadnak a karosszériával, amelyen látványosan futnak végig a hűtőrácsból kiinduló karaktervonalak. A jellegzetes orsó formájú hűtőrács erőteljes kiállással ruházza fel az NX-et, ami így még közelebbi rokonságot mutat a többi Lexus SUV-val. A hűtőrács dizájnja egyébként az autó hátsó részén is felsejlik, ahol az L-alakú kombinált lámpatestekben LED technológia működik. Annyi szent, a Lexus NX-nél nem igazán akad látványosabb, figyelemfelkeltőbb SUV a placcon.

A gyöngyház fehér külső színt teljesen fekete belső térrel párosították, amely, bár egy kissé komor, nagyon magas nívót közvetít. Luxury csúcsfelszereltségű autóval volt dolgunk, így a nemes, világos cérnával varrott fekete bőrkárpithoz sötét fabetéteket társítottak, amelyek a műszerfalon és az ajtópaneleken is megjelentek. Itt bizony nemcsak az ülések, hanem az ajtók, a műszerfal és a középkonzol is bőrkötéses, bárhová nyúlunk, finom anyagokkal találkozunk. A középkonzol két oldalát is párnázták, így a térd nem kemény műanyagnak támaszkodik neki.

Az NX a nagyobb méretű kompakt SUV-ok közé tartozik, ennek megfelelően hosszában és széltében nagyvonalú helyet ad, viszont fejtér tekintetében csalódást okoz, különösen hátul, ahol a panorámatetővel szerelt modellben 185 centiméter felett gyakorlatilag már nincs fejtér. A hátsó üléstámlák amúgy több fokozatban állíthatók és motorosan síkba dönthetők, elöl a műszerfalon, vagy hátul a csomagtér falán elhelyezett gombokkal. A csomagtér nem túl nagy, 475 literes és a kialakítása sem a legszerencsésebb. Nagyon magas a padlója, amely alatt még egy óriási rekesz van, két kabinbőröndnek megfelelő hellyel.

Az NX leglátványosabb új eleme a korábbi 17,7 cm helyett 26 centiméter átmérőjű középső multimédiás kijelző, de átalakult, így átláthatóbbá vált a klímapanel is. Újdonság a nagyobb tálcával ellátott, könyöklőbe integrált vezeték nélküli töltő, a 15,7 centiméteres head-up display, valamint az érintőpados Lexus Remote Touch Interface, ami idén mutatkozott be az LS és LC modellekben. Az érintőpad felülete nagyobb lett, az új formájú tenyértámasz pedig stabilabban tartja a kézfejet. Sajnos ettől még a kezelhetősége nem lett jobb, és nagyon elvonja a figyelmet a vezetéstől. Érdemes még indulás előtt testre szabni a legfontosabb paramétereket. A klasszikus, nyomó/tekerőgombos irányító rendszereknél jobban használhatót még nem találtak ki.

Az NX300h modellben a baloldali főműszer a hibrid rendszer kijelzője, ami valós időben mutatja a teljesítmény-leadást és a visszatöltést, ha pedig a vezető Sport üzemmódba kapcsol, a műszer automatikusan fordulatszámmérővé változik. Minden egyéb fontos adat a műszeregység közepén elhelyezett 4,2 colos TFT LCD színes kijelzőről olvasható le.

Az NX300h-ban a jól bevált Lexus Hybrid Drive rendszer működik, amelyben egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, egy generátor, egy elektromotor és egy akkumulátor található, s ezek működését egy hibrid vezérlőegység hangolja össze. Az NX300h négykerék-hajtással is megrendelhető, ekkor egy kiegészítő, második elektromotor gondoskodik a hátsó kerekek meghajtásáról, miközben az első kerekeket a benzinmotor, az elektromotor, illetve a kettő kombinációja hajtja. A kifinomult rendszer a pillanatnyi menetdinamika és útviszonyok figyelembe vételével szabályozza a hátsó kerekekhez jutó vonóerőt. Az összkerékhajtás csak szükség esetén működik. A regeneratív fékezés közben a hátsó elektromotor generátorként működve áramot termel, így az autó még hatékonyabban képes visszanyerni a mozgási energiát.

A hibridség előnyei, mint általában, városi forgalomban domborodnak ki, itt a Lexus SUV akár 6 literes fogyasztással is boldogul. Némi odafigyeléssel 50/60 km/óráig tisztán elektromos üzemben gyorsíthatunk, s amíg van szufla a telepben, emissziómentesen közlekedhetünk. Persze csak néhány kilométer erejéig, a belsőégésű erőforrás ugyanis már a legkisebb gázadásra bekapcsol. A hajtáslánc kifinomultan dolgozik, az NX csendes autó. A belsőégésű motor sem csap zajt, csupán intenzív kigyorsításkor búg fel kicsit tolakodó hangszínnel. A hibrid hajtáslánc közel 200 lóerős, de az 1,9 tonnás tömeg mellett ne várjunk tőle sportautós menettulajdonságokat. A nulla-száz 9,3 másodpercet vesz igénybe, míg a csúcssebesség 180 km/óra. Az NX300h különösképpen nem is takarékos, autópályán 8-9 litert is benyakal. Nekünk végül a teszthét végén 8,2 literes átlag jött ki, aminél valamivel kedvezőbbre számítottunk.

A Lexus NX300h 13 millió forinttól vásárolható meg hazánkban, de felszereltségtől függően akár 19 milliót is elkérhetnek érte. A Lexusnál azonban jelenleg igénybe vehető egy 2-2,8 millió forintos kedvezmény, így 14-15 millióból egy nagyon gazdagon felszerelt kompakt SUV-t kaphatunk. Ha ezzel szembe állítjuk a hasonlóan motorizált és felszerelt konkurenseket, mint például az Audi Q5 és a Mercedes GLC, bizony komoly árelőnnyel számolhatunk. Ráadásul jelenleg csak egyetlen hibridhajtású prémium szabadidőautó kapható a piacon, a Lexus NX300h.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • kompakt szabadidőautó
  • Motor
  • 2494 cm3
  • soros négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 147 kW (197 LE) @ RPM
  • Nm @ RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4640 mm
  • Szélesség: 1869 mm
  • Magasság: 1645 mm
  • Tengelytáv: 2660 mm
  • Csomagtér: 475 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 180 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 9,3 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    7,1 / 7,8 / 7,6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 8,2 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 18 650 000 Ft
  • Tesztautó ára: Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Nagy Lajos
2018-09-09 - 15:26

A 200ezer km vagy a 10 év garancia magáért beszél.Kíváncsi leszek az UX-re.


Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!