/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Infiniti Q50 – japán prémium

2013. november 13. 19:15   |   Autoblog
címkék:  

Kipróbáltuk az Infiniti új középkategóriás sportszedánját, a Q50-est, amely vonzó formájával, innovatív műszaki megoldásaival és digitális testreszabhatóságával kíván új ügyfeleket a márkához csábítani. Akinek borsózik a háta a német modellektől, jól jár vele, és akár dízelmotorral is megveheti.

Szakítva az abszolút német dominanciával fémjelzett középkategóriás szegmens hagyományos formavilágával, az Infiniti Q50 új és egyedi. Karosszériáján egyaránt találunk lágy formákat és éles vonalakat, az összhatás pedig erősen emocionális. Kategóriájában az egyik legösszetettebb vonalvezetés és karosszéria jellemzi, örökölte az Essence tanulmányautónál kidolgozott, hullámvonalat idéző íveket. A hatás ugyanolyan lehengerlő, különösen az autó széles „vállai” szembeötlőek. A Q50 egyszerre aerodinamikus és csábítóan szép, légellenállási tényezője kiváló, 0.26.

A Q50 elölről és oldalról igazán izgalmas; egyedi ismertetőjegye a tekintete, amely az emberi szemet mintázó fényszóróival kifejezetten fenyegető hatást kelt. Egyedi megoldás a holdsarlót idéző C-oszlop is, amely a Q50 egyik legszebb részlete, igazán míves munka. A Q50 amúgy véleményem szerint fehérben és a képeken is látható világoskékben a legszebb, mert akkor minden ív és hullám szépen látszik a karosszérián.

Az Infiniti Q50, bár 4,8 méter hosszú és bő, 2,85 méteres a tengelytávja, nem tartozik a tágas limuzinok közé. A hátsó lábteret például csak az átlagosnál hosszabb ülőlap „menti meg”, ami miatt kicsivel kevesebb is elég belőle. Ennek ellenére az autó hátul is roppant kényelmes, ami az ideális szögben döntött üléstámláknak és a vastagon párnázott ülőlapoknak köszönhető. A hátsó üléssor (a hibridet leszámítva) 60/40 arányban osztható a nagyobb csomagok szállíthatósága érdekében, illetve a középső kartámasz mögötti kis ajtón keresztül (sílécalagút) hosszabb tárgyak az ülés ledöntése nélkül is szállíthatók. A dízel verzió csomagtere 510 literes, a hibridnél azonban az ide állítva berakott akkumulátor 400 literre csökkenti a térfogatát.

Az autót áthatja a minőség, remekbe szabott és részletekbe menő a kidolgozás, az anyaghasználat pedig prémium szintű, még az övvonaltól lefelé is, ahol a legtöbb kategóriabeli autóban már kopogós műanyagokat találunk. Kétféle műszerfali betét közül lehet választani (alumínium és fa), de mindenképpen kapunk némi zongoralakkot is, ami nem fogja mindenkinek a tetszését elnyerni. A középkonzolon találjuk az Infiniti nagy újítását, az egymás alatt elhelyezett két érintőképernyőt.

Az Infiniti Q50 mindenben és eddig még sosem látott szinten igyekszik kiszolgálni a modern, digitális világon szocializálódott vásárlók igényeit, ezért olyan infotainment rendszert tervezett az autóba, amely az emailezéstől a telefonáláson és a böngészésen át a közösségi oldalak használatáig alkalmazások széles skáláját kínálja. Az Infiniti „Alkalmazás garázs” (App Garage) néven saját alkalmazásáruházat alakított ki, ahonnan a folyamatosan frissülő és bővülő alkalmazások széles skálája tölthető le, ugyanakkor a telefonról is feltölthetők alkalmazások a rendszerbe. A rendszer nem csak a kettős érintőképernyőn keresztül, hanem hangutasításokkal, a középkonzolon elhelyezett vezérlővel és a kormánykeréken található gombokkal is kezelhető. Az okostelefonokhoz és táblagépekhez szokottak otthon érzik majd magukat benne.

Az Infiniti Q50 nemzetközi bevezető kampányát alapvetően arra építették, hogy ez az első autó, amibe elektronikus kormányberendezést szereltek. A Direct Adaptive Steering (DAS), azaz közvetlen adaptív kormányzás testre szabható és villámgyors, ami annak köszönhető, hogy elektronikus, nem mechanikus rendszerű. A mechanikus összeköttetés helyett a vezetőtől (kormánykerékről) érkező jelet a fogasléchez és az első kerekekhez elektronikus jelek juttatják el. A hagyományos rendszerek válaszidejét lelassító mechanikus alkatrészek kihagyásával a kormányreakció példátlanul gyors, a kormány vibrációja pedig megszűnik. Ez valóban így van, utóbbi főleg göröngyös úton tapasztalható.

Az érintőképernyőn konfigurálható közvetlen adaptív kormányzásnak köszönhetően lassú manővereknél nagy rásegítés, míg sportosabb vezetéshez és nagy sebességhez kisebb rásegítés állítható be. A rásegítés mellett pedig a kormány közvetlenségét is lehet állítani. A középkonzolon található módválasztó kapcsolón ötféle vezetési mód közül választhatunk: Standard, Sport, Eco (csak benzines modellnél), Hó (csak automata váltónál) és Egyéni. Utóbbi programban az ízlésünknek megfelelően állíthatjuk be a kormányzást. A DAS valóban új élményt nyújt, azonban önmagában nem teszi dinamikusabbá az autót, ráadásul a kerekek felől mindig kevés visszajelzés érkezik. A tartalék mechanikus összeköttetéssel is rendelkező (e nélkül nem lenne engedélyezett) DAS elismerésre méltó mérnöki teljesítmény, azonban véleményem szerint nem jobb egy hagyományos kormányműnél. Az Infiniti Q50 nem ettől jó autó.

A Q50 másik újítása a közvetlen adaptív kormányberendezés által vezérelt aktív sávtartó (Active Lane Control) rendszer, amely a sáv közepén tartja a járművet. Kamerával figyeli az adott forgalmi sáv felfestési jeleit, a kamera információit feldolgozás után átadja a DAS vezérlőegységének, amely szükség esetén korrigálja a kormányzást. Ez azt jelenti, hogy egyenesben és enyhe kanyarban nem kell annyira odafigyelni a kormányzásra, mert az autó önmagától a sáv közepén halad. A rendszer gyakorlati haszna azonban igen kicsi, az autót rendszeresen kiengedi a sáv szélére, és könnyen megzavarható. Kiegészíthető a klasszikus sávváltást felügyelő rendszerrel is, ami jelez, ha index nélkül váltunk sávot és beavatkozik a kormányzásba.

Az Infiniti Q50 csupán egy Mercedes-eredetű 2,2 literes, 170 lóerős dízelmotorral, és az M35h modellből ismert benzin-elektromos hibrid hajtáslánccal választható. A 2,2 literes common-rail négyhengeres turbódízel meglepően kulturálatlan és hajtva tolakodóan hangos, egyszerűen méltatlan ebben az autóban. Viszont ahhoz képest, hogy minimum 1,7 tonnát mozgat, kiváló menetteljesítményt nyújt, kézi váltóval 8,7 másodperc alatt gyorsít százra és 231 km/órás végsebességet tesz lehetővé. Fogyasztása is remek, nekünk a próbaút alatt 5,2 litert mutatott a számítógép.

Nem rossz a dízel, de egyértelműen a Direct Response hibrid hajtáslánccal az igazi az Infiniti Q50. A 364 lóerős Q50 3.5h-ban ugyanaz az intelligens, két tengelykapcsolós, hétfokozatú automata sebességváltóval ellátott rendszer dolgozik, mint a M35h-ban – azonban a Q50 villanymotorjának hatótávolsága nagyobb. A fő meghajtást adó 3,5 literes V6-os benzinmotor kiváló darab, selymes járású és önmagában 302 lóerőt hoz a konyhára. A villanymotor 67 lóerős. Az összteljesítmény eléri a 364 lóerőt, a nyomaték pedig az 564 newtonmétert. A Q50 3.5h ezzel a világ egyik leggyorsabb hibridje, 5,1 szekundum alatt gyorsul fel 100 km/órára, a végsebessége pedig 250 km/óra. A hajtáslánc kifinomultan, észrevétlenül teszi a dolgát, a fogyasztás pedig 8 liter körül tartható.

A 2.2d változat csak hátsókerék-hajtással elérhető, a 3.5h típus viszont intelligens összkerékhajtással is választható. A dízel típushoz három felszereltségi szint választható – SE, Premium és Sport; a hibrid kizárólag fullextrás felszereltséggel készül. Az agresszívabb megjelenésű, egyedi első lökhárítókkal ellátott Sport kivitel sportosabbra hangolt futóművel, nagyobb féktárcsákkal, elöl négydugattyús és hátul kétdugattyús féknyereggel érkezik. A közvetlen adaptív kormányzás a Sport és Hibrid típusokon alapfelszereltség, míg a többi típushoz az (aktív sávtartó rendszert is tartalmazó) opcionális kormánycsomag részeként választható. A Q50-hez kérhető még többek között panoráma monitor, intelligens sebességtartó automatika, távolságtartó automatika, holttérfigyelő rendszer és ráfutásos ütközéseket elkerülő rendszer (FCA) is.

Az Infiniti Q50 egy remek japán sportszedán, vonzó formával, értékes műszaki tartalommal és gazdag felszereltséggel. A német limuzinok által uralt D-szegmensbe azonban aligha tud beleszólni, ahhoz kellene még néhány karosszériaváltozat és a motorpalettát is bővíteni kellene. S persze nem ártana egy kedvező ár is, ám a szegmens élmenőivel összehasonlítva a Q50 nem olcsóbb, különösen a csak a legmagasabb felszereltséggel kapható hibrid változatért kérnek sok pénzt. Aki azonban egy japán autóban szeretné átélni a prémium érzést, a Q50-ben megtalálja a számítását.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!