/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (2) |
| Több

Távol-keleti nagymenő: Mazda CX-5 CD175 AWD

2017. szeptember 02. 13:35   |   Autoblog
címkék:  

A Mazda CX-5 második generációjának legerősebb pontja egyértelműen az egyedi, izgalmas formája, ami önmagában eladja. Emellett belül is egy új, igényesebb világ tárul az ember elé – az új CX-5 a legnívósabb nem prémium kompakt szabadidőautóvá lépett elő a mezőnyben. És szívó benzinmotorral is meg lehet venni.

A 2012-ben bemutatkozott CX-5 a Mazda legnépszerűbb európai modelljévé vált és jelenleg a márka összeladásainak a negyedéért felel. A CX-5 volt az első, a könnyűépítésű Skyactiv technológiát és a Kodo dizájnt ötvöző modell a kínálatban, a piac lelkesen fogadta, s a szakma számos díjjal jutalmazta. Öt év után adta át a helyét az új nemzedéknek, melynek forgalmazását idén nyáron kezdték meg, Magyarországon is.

Ha az új mellé állítjuk az eredeti modellt, látszik, hogy a Mazda kifejező formanyelve mennyit változott az évek során. Az alapforma maradt, de a front- és a farrész sarkosabbá vált, a lemezeken immár a konvex és konkáv felületek váltakoznak, az egyes részletek pedig aprólékosan kidolgozottak lettek. A karosszéria mélyebb felületeit az új Soul Red Crystal piros szín még inkább kiemeli.

Az orr-részen olyan formai játékok figyelhetők meg, amiért a Mazdát külön megilletné egy dizájn díj. A kocsi fénypontja egyértelműen ez; a fényszórók és a hűtőrács mélyebben ülnek, mint a motorháztető és a lökhárító, s utóbbi kettőt egy szárnyra hasonlító krómkeret köti össze, ami dizájnelemként oldalt a lámpákba is betör. A Mazda orrát csúcsossá tevő gépháztetőre ráadásul rímel a kitüremkedő csomagtérajtó. Oldalról szemlélve feltűnik az is, hogy a világítótestek formája elöl és hátul ugyanolyan. Ezek a dolgok megadják a Mazdának a kívánt egyediséget és értékesebbé teszik, s persze a rendkívül szoros illesztések is megvannak, ami a prémiumság egyik alapfeltétele.

A CX-5 második nemzedékének mindegyik modelljén széria a LED-es fényszóró, és a közepes Attraction felszereltségtől fölfelé minden fényforrás diódás az autón. A kocsi emellett minimum 17-es felniken gördül, de a magasabb felszereltségekhez már 19-es kerekek járnak. Furcsa mód utóbbiak sem tűnnek különösképpen nagynak a Mazda alatt, ami a szegmensében is robusztus autónak számít. Hosszabb 4,5 méternél, szélessége meghaladja az 1,8 métert, magassága pedig 168 centiméter, így a legtöbb városi terepjáró fölé magasodik.

Utastere ellenben lehetne szellősebb, a szegmensben nála kisebb modellek, mint például a SEAT Ateca vagy a Volkswagen Tiguan is nagyobb helyet kínálnak, főleg a hátsó sorban. A kimért lábtér okozta helyzetet a hátsó üléstámlák állíthatósága menti, ezeket több fokozatban lehet dönteni a csomagtér befogadó képességének rovására. A poggyásztér egyébként 506 literes és szabályos alakú, a csomagtérajtó pedig immár motoros mozgatású. Az üléshelyzet kapitányi, már csak azért is, mert a nagyon magas műszerfal miatt a széket is magasabbra emeli az ember a kelleténél. Hosszabb lábúak kifogásolhatják, hogy a kormánykerék nem húzható ki eléggé. Érdekes, hogy a szövetkárpitos, benzines és kézi váltós modellben, amit közvetlenül a csúcsdízel után hoztunk el, jobban testre szabható a vezetési pozíció, a kormány is közelebb húzható.

Tesztautónk teljes felszereltséggel érkezett, ráadásul előkelő fehér bőrkárpittal konfigurálták, így még inkább szembetűnő volt az a minőségi ugrás, amit az előddel szemben tett. A perforált, elöl és hátul is fűthető bőrülésekre ránézni is élmény, ráadásul a fehér kárpitot az ajtókarfákra, a könyöklőkre és az ülések közötti konzolra is ráfuttatták. Mindehhez adódik a puha, felül ugyancsak bőrözött műszerfal, a körös-körül minőségi, szaténezüst díszítések, no meg a puhán működő kezelőszervek és végül megkapjuk a jelen kor legszebb és legigényesebb Mazdáját. A japán márkák közül ettől magasabb szintet csak a Lexus képvisel, de az más árkategóriában is játszik.

Megjelentek a CX-5-ben a legfrissebb vezetői asszisztens rendszerek is, többek között adaptív tempomatot kapott, melynek kiegészítéseként rövid ideig képes a forgalmi sávban maradni és magát vezetni, városi fékasszisztense a gyalogosokat is felismeri, este pedig az adaptív távolsági fényszóróját használhatja. Ezek egész ügyesek, de még finomításra szorulnak. Az infotainment rendszert szokás szerint jobb kézzel, az ülések közötti konzolról, tekerő/nyomókapcsolóval szabályozhatjuk. A menü logikus, a navigálás benne egyszerű, ám az olyan alapműveletek, mint például a rádióadók közötti váltás, továbbra is kissé túlbonyolított. A CX-5-ben újdonság a színes szélvédő kijelző, valamint a jobboldali főműszer, ami információs kijelzővé lépett elő.

Az utastér egyébként nagyságrendekkel csendesebb, mint az első generációnál, megrökönyödésemre gördülési zaj sem hallható a kerekek irányából. Egyáltalán. A dízelmotornak megvan a jellegzetes kerregése, de ez leginkább csak hidegindításkor hallható. Amúgy csendes és kulturált. A 2,2 literes erőforrás 175 lóerőt és 420 Nm nyomatékot ad le, ám nem húz jobban, mint egy 140-150 lovas gázolajos. Erre a hozzá kapcsolt hagyományos automataváltó a magyarázat, ami kissé visszafojtja. A nulla-százas gyorsulás 9,5 szekundum, fél másodperccel rosszabb, mint a manuális kivitelnél. A motor picit torkos is, mi 7,7 literes átlagot mértünk. A160 lovas benzines változat ennél például csak fél literrel kér többet.

Ami viszont a vezethetőséget illeti, nem csalódunk. Bármennyire is magas építésű a Mazda, agilis, jól fordul és nagyon stabil. Tempósan vett kis ívű kanyarokban is az első kerekek nagyon sokáig megtartják a tapadásukat, alulkormányzottságról a CX-5 esetében aligha beszélhetünk. Emellett pontos és érzékletes az autó kormányzása, mindig tudatában vagyunk annak, hogy mi történik az első kerekekkel. Bónuszként a fékrendszer is roppant hatékony.

Az új Mazda CX-5 az egyik legvonzóbb kompakt szabadidőautó a piacon, s azon modellek egyike, amelyet szívóüzemű benzinmotorral is meg lehet vásárolni. Kisebb teljesítményű erőforrásokkal, kézi váltóval és közepes felszereltséggel remek vétel, a csúcsváltozatok ára azonban felszalad 12 millió forintra.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • kompakt szabadidőautó
  • Motor
  • 2191 cm3
  • soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, 16 szelepes turbódízel motor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 131 kW (175 LE) @ 4500 RPM
  • 420 Nm @ 2000 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4550 mm
  • Szélesség: 1840 mm
  • Magasság: 1680 mm
  • Tengelytáv: 2700 mm
  • Csomagtér: 506/1620 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 206 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 9,5 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    6,7 / 5,3 / 5,8 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 7,7 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 11 800 000 Ft
  • Tesztautó ára: 12 178 900 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

BT
2017-09-14 - 12:03

Az írásban több helyen említésre kerül, hogy a 160 LE-s benzines változatot is kipróbálták. Arról szóló tapasztalataikat külön cikkben mutatják majd be?

dr Tóth József
2017-09-16 - 20:53

Hadd válaszoljak a hozzászóló kérdésére, hogy milyen a 2000 ccm benzinessel a cx5? Először is igaza van a cikknek, a közepes, attraction kivitel kiváló vétel. Bőven elegendő a felszereltsége, igazán modern, jól működő extrákkal. Ilyen autót választottam összkerékhajtás nélkül, 2100 km nél járok, 1 hónapos és titanium flash színű. Ez már régebbi Mazda szín, de az új cx5 a grafit színű 17es felnivel így roppant harmonikus és dögös, ráadásul nem lesz tucat piros. Nem tudom, a 4×4 mennyit gyengítené, de nekem így a 165 LE untig elég. Aki szereti a manualis váltót és jól is kezeli, annak nem lehet hiányérzete. Ezt az egyébként is élményautót ezzel jó vezetni! Ha szórakozni akarsz, hát lehet vele…! Van sok erősebb motor, de nem kell ettől félni, ez a nagy kasztni másfél tonna alatt van bőven, így a konfiguráció abszolút harmonikus!!! Tempósan kezelem, az eddigi km ek fele városban került az autóba, az átlag fogyasztás pedig 7,8! Mindent egybevetve kiváló ár érték arányt képvisel. Remélem, ilyesmire volt kíváncsi a hozzászóló. Azért válaszoltam, mert én is hiába kerestem erről a motorról méltatásokat, s kétségeim voltak, amíg át nem vettem az autót. Most már tudom, hogy 8,2 m ért ez durván jó!!


Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!