/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Tíz éve a szeren: Mercedes-Benz ML 320 CDI Edition 10

2008. augusztus 21. 13:53   |   Autoblog
címkék:  

A modellfrissítésen átesett ML eleve egy tekintélyt parancsoló jármű, azonban az Edition 10 ízléses kiegészítőivel még feltűnőbb jelenség.


Az M-osztály 1997-ben jelent meg és vált valamennyi modern prémium szabadidőautó előfutárává. Az alabamai Tuscaloosa-ban gyártott ML két generációjából azóta már 850 ezer példány fogyott, többek között ezt a sikert is ünnepli az Edition 10 limitált kiadású modell.


Modellváltás előtt áll minden idők egyik legsikeresebb szabadidő-autója, a Mercedes-Benz M-osztály. Októberig azonban, amíg a harmadik generációs ML-Merci meg nem érkezik, érdemes egy pillantást vetni az Edition 10 végső kiadásra, mely kétségkívül a legszebb, legstílusosabb kivitel a palettán. A modellfrissítésen átesett ML eleve egy tekintélyt parancsoló, markáns megjelenésű jármű, azonban az Edition 10 ízléses kiegészítőivel még feltűnőbb jelenség. A jubileumi modell mindenekelőtt gyönyörű obszidián-fekete fényezésével emelkedik ki márkatársai közül – az Edition 10 ezen kívül irídiumezüst és kalcitfehér színben rendelhető. A karosszériát divatos,

de hatásos kiegészítőkkel tették vonzóbbá: rögtön feltűnnek a 20 hüvelykes könnyűfém kerekek 265/45-ös abroncsozással, az egyedi hűtőrács, valamint az optikát feljavító, rozsdamentes acélból készült első és hátsó aláfutásgátló, a króm díszlécezés, továbbá az osztott kipufogóvégek. Szemfülesebbek kiszúrhatják a sötétített házú bi-xenon fényszórókat és hátsó lámpákat is. Szokatlan megoldás, hogy az oldalablakokat és a hátsó szélvédőt nem sötétítették, hanem kékre színezték. Az összkép mindenesetre igen meggyőző, a jubileumi ML modell látványos, sportos jószág, az eddigi legszebb M-osztály.

Galéria megtekintése

Nagyítás Galéria!


Elnagyolt részletmegoldások nincsenek, az autó “nagyon össze van rakva”, azonban a német prémiummárkákra sokszor jellemző, bosszantó jelenségekkel itt is találkozunk. Például, a 18 milliós ár ellenére nem volt az autóban fényre sötétedő automata visszapillantó tükör, holott ez a tétel a töredék áron megvásárolható autókban is olykor már szériafelszerelés. Másodszor, hiába volt az autóban hangparancsokat felismerő, navigációs rendszerrel és DVD-lejátszással kiegészített hiper-szuper multimédiás rendszer, a filléres Bluetooth kihangosítást már nem tudta. Az ugyanis csak akkor működhet, ha megvesszük az autóhoz a gyári telefontartót. Pénzért mindent. No, ennyit a lelombozó dolgokról.    


Tökéletes vezetési pozíció alakítható ki a Merciben, s biztosra vehetjük, hogy hosszú úton sem fog fájni a hátunk az ülésben. Amivel az ML igazán nagyot villant, az a kényelmes hátsó pad. Hosszúak és megfelelő szögben döntöttek az ülőlapok, így teljesen megtámasztják a combokat. Első pillanatban passzentosnak tűnik a lábtér, magam mögé beülve azonban elégedetten tapasztaltam, hogy van belőle elég. A hátsó ajtót felnyitva pedig feltárul a hatalmas, 833 literes csomagtartó, praktikus, csúszásmentes, kivehető gumipadlóval és az Edition 10 felszereltséghez járó kosárral. A kosarat nyugodtan tele lehet pakolni bármivel, a bütykös gumipadlón nem tud csúszkálni. A hátsó ülések lehajtásával a poggyásztér egyébként elképesztő 2 köbméteresre bővíthető.


A tesztautóban a közkedvelt, 3 literes V6-os turbódízel-motor dolgozott, melyhez a 7G-TRONIC hétfokozatú automataváltót kapcsolták. Az igényes kivitelezésű váltókart a kormányoszlopra szerelték, ezzel helyet szabadítottak fel a középkonzolon. Sok a rakodóhely és öblösek a térképtartó zsebek is, utóbbiak simán elnyelnek 3-4 CD-tartó tömböt is. Az automataváltó precízen, példamutatóan működik, az egyik legjobb szerkezet a piacon. Alapvetően komfortos hangolású, de azért veszi a lapot, ha a kelleténél erősebben nyomjuk le a gázpedált. A kormányagy hátoldalán helyezték el azokat a billenőkapcsolókat, amelyekkel mi is válthatunk, de ennek csak nagyon ritkán érezzük szükségét.


Mindig lenyűgöz, hogy a modern háromliteres dízelek milyen könnyedséggel képesek mozgatni a batár szabadidő-autókat; a 224 lóerős és 510 newtonméter nyomatékkal rendelkező Mercedes aggregát is remekül teljesít. Félelmetes, hogy a vezetővel csaknem 2,2 tonnás autót az erőforrás 8,6 másodperc alatt felhúzza százra és 215 km/órás végsebességet biztosít számára. Ennél tényleg nem kell több, a csaknem hatmillióval drágább 420 CDI ősereje itthon talán már kihasználhatatlan. Az ML remek utazóautó, az autópálya az igazi vadászterülete, erőlködés nélkül képes tartani a 170-180 km/órás sebességet is. 140-es tempó körül fogyasztása is visszafogott. A teszthét végére 11,5 liternél állapodott meg az átlagfogyasztás; a katalógusban 10 liter alatti érték szerepel, de ezt hiú ábránd elérni.


Tesztautónk felszereltségét adaptív csillapítás-rendszerrel ellátott légrugózással is kiegészítették, mely az alapbeállításnál még komfortosabb illetve sportosabb rugózási karakterisztikát is kínált. A légrugózás előnyei kisebb átmérőjű kerekek mellett és a tesztautóba is beépített Offroad-Pro csomaggal együtt mutatkoznak meg igazán. A 20 colos felnik szépek, ám a vártnál nagyobb mértékben közvetítik az útegyenetlenségeket és különösen a keresztbordákat; utóbbiak olykor komoly ütéseket mérnek a futóműre. Aki terepezni is akar az ML-el, válasszon inkább 17-18 colos kerekeket, s vegye meg az Offroad-Pro csomagot, mely további 3 centiméterrel képes megemelni az autót és felező fokozatot, illetve 100%-osan zárható középső és hátsó differenciálzárat is felvonultat. Persze, hogy hová és meddig juthatunk el az összkerék-hajtású terepjárónkkal, végül mindig a gumik függvénye, az olyan hasznos kütyük, mint a lejtmenetsegítő, az emelkedőn megindulást segítő asszisztens vagy a terep-ABS nem ment meg minket a beragadástól. Nekem mindenesetre a gyönyörű fekete fényezésű, nagy kerekeken álló ML-t nem volt szívem bevinni a susnyásba.


A Mercedes M-osztály még mindig az egyik legvonzóbb sportos szabadidő-autó a piacon, jubileumi Edition 10 kiadása pedig a különlegességre vágyóknak lehet alternatíva. Az ML 320 CDI alapára hazánkban 14 387 000 forint, az Edition 10 csomag pedig 2 191 200 forintot kóstál, a végösszeg így 16 578 200 forintra jön ki. Egyébként az Edition 10 felszereltség bármelyik motorhoz passzítható (kivéve az ML 63 AMG-t), s természetesen újabb extrákkal fokozható.  

Oldal tetejére
Tesztadatok

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!