/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új csillag: Mercedes-Benz GLC 250 d 4MATIC

2016. január 26. 16:35   |   Autoblog
címkék:  

Amióta megjelentek a színen, vérre menő csata zajlik a három német prémium kompakt szabadidőautó között. Ma a Mercedesé a legfiatalabb modell, amely minden tekintetben a legmagasabb szintet képviseli. Ám nemcsak saját mezőnyéből emelkedik ki, az egyik legjobb ma kapható csillagos modell.

A Mercedes-Benz GLC a GLK utódja, azonban semmi hasonlóság sincs közöttük. A GLK szögletes formájával annak idején formabontónak számított a Mercedes kínálatán belül, az új GLC viszont belesimul az aktuális Mercedes kínálatba. Ez pedig jó dolog, külső és belső dizájnja ugyanis sikkes és modern, olyan autó, ami képes vágyat ébreszteni. A szinte függőlegesen álló, háromdimenziós kialakítású hűtőrács csillaggal a közepén, a húzott vonalú, vetítőlencsés fényszórók, valamint a barázdált motorháztető rendkívül impozánsak, a tesztautó esetében mindezt a sportos kialakítású lökhárító is tetézte.

A GLC a kategória leghosszabb autója, és tengelytávja is óriási. Oldalról nyújtott és elegáns hatású. A fekete műanyag alsó védőelemek, a nagyméretű kerekek és a széles vállak viszont tipikus szabadidőautós stílusjegyek és robusztusabbá teszik a Mercedest. A fart egyedi, fényvezetős LED lámpák, integrált tetőlégterelő és az AMG csomag részeként krómozott kipufogóvégekkel kiegészített szoknya teszi emlékezetessé. A GLC fehér színben, sötétszürke kerekekkel, és az extraként rendelt AMG stíluscsomaggal felvértezve különösen szépen mutat.

A Mercedes igyekezett a modern luxus egy új formáját létrehozni a belső térben, első osztályú anyagokkal és a kézműves kidolgozás érzetével. Minden, ami fémnek látszik fém, a műanyagok puhák, minden apró részlet igényes, az általános nívó nagyon magas. Tesztautónkban bőrborítású műszerfal, zongoralakk fekete középkonzol és alumínium betétek voltak. Elképzelhető, hogy nem nyeri el mindenki tetszését, ráadásul a lakkfekete felületen meglátszik minden kosz és ujjlenyomat, de a kivitelezés minősége bámulatos.

A műszerfal egyébként teljesen új kialakítású, s a Comand multimédiás rendszer dupla kezelőfelülete is újdonságot jelent. A középkonzol megszokott tekerőgombja fölé érintőpadot illesztettek, ami reagál az ujjmozdulatokra. Gyakorlatilag ugyanazt tudja, mint a korábban tökéletesen bevált nyomó/tekerőgomb, jól működik, de véleményem szerint felesleges. Az irányító rendszer különben meglehetősen kiforrottá vált, logikáját könnyű megérteni, s bizonyos dolgok, például a rádió kezelése itt a legegyszerűbb.

A legfontosabb azonban, amit már a megnövekedett külső méretek is előrevetítenek, a szellős utastér. A GLK modellnél a GLC jóval nagyobb helyet kínál az utasoknak és csomagjaiknak, s ebben a tekintetben a kategóriában is előkelő helyet foglal el. Nemcsak elöl, hátul is minden irányban tágas az autó, magas sofőr mögött is kényelmesen elfér egy nagy termetű felnőtt. A GLC emellett praktikus is, hátsó üléstámlái ugyanis 40/20/40 arányban ledönthetők, s a támlák dőlésszöge állítható. A csomagtérben 550 liternyi poggyász fér el, a támlákat síkba döntve pedig 1,6 köbméteres raktér alakítható ki.

A GLC nemcsak magas színvonalú utasterével nyűgöz le, hanem zavarba ejtő felszereltségével is. Pénz kérdése, és a GLC megkaphatja a többi Mercedesből ismert fejlett vezetői asszisztens rendszereket, az intelligens LED-es világítási rendszert és a térhatású hangrendszert, hogy csak néhány példát említsünk. A kategóriában elsőként pedig légrugózás is kérhető hozzá, elektronikusan szabályozott, folyamatosan változó csillapítással. A sofőr öt különböző menetdinamikai program közül választhat (széria), a takarékos mellett létezik komfortos, kétfajta sportos és egyéni beállítás is. Az alapjában véve finom rugózás Sport állásban például feszesebbre vált, a kocsi 15 mm-t leereszkedik és a váltó is fürgébbé válik. Persze a Comand menüjéből minden egyes paraméter külön szabályozható.

A GLC légrugózása sokat javít a menetkomforton és egyéb előnyei is vannak, terheléstől függetlenül szinten tartja az autót és kanyarban oldalirányú kiegyenlítést végez, kátyús, lyukacsos vagy bordázott aszfalton azonban zavarba jön, képtelen olyan gyorsan dolgozni, amilyen ütemben az úthibák követik egymást. Nem éri el a Citroёn hidropneumatikus felfüggesztésének profizmusát, ettől függetlenül természetesen hozzátesz a GLC vezetési élményéhez.

A Mercedes alapáron 9-fokozatú automataváltóval és összkerékhajtással szállítja a GLC modellt. A váltó a 204 lóerős és 500 Nm nyomatékú 2,1 literes négyhengeres turbódízel motorhoz is remekül passzol. Eco és Comfort módban takarékosságra törekszik, a fordulatszámot mindig a lehető legalacsonyabban tartja, az erőforrás tetemes nyomatékára épít. 100 km/óra környékén például már a kilencedik fokozatot váltja. Országúton a csaknem 1,9 tonnás Mercedes így 6,5 liter körüli fogyasztást is képes produkálni, városban azonban megnő az étvágya. Mi 7,8 literes átlagot mértünk, de odafigyeléssel a 7 liter körüli érték tartható.

A GLC egyébként az egyik legcsendesebb, legkulturáltabb autó, amiben valaha ültünk. A gázolajos egység alig ad életjelet magáról, a felfüggeszés és a külvilág zaját pedig szinte teljesen kizárták. Kényelemre hangolt autó, ám ha kell, a hangolható hajtásláncnak köszönhetően rendkívül dinamikus is tud lenni. Adott esetben álló helyzetből 7,6 másodperc alatt képes százra sprintelni, csúcssebessége pedig jóval 200 km/óra fölött húzódik.

A vadonatúj Mercedes-Benz GLC a kompakt SUV mezőny új csillaga. Sikkes forma, tágas és igényes utastér, magas fokú testre szabhatóság jellemzi. A német prémium trió közül hagyományosan a Mercedes a legdrágább, így van ez a GLC esetében is. A 250 d alapára valamivel 13 millió forint alatt van, azonban az extrákkal növelt ára egy kisebb családi ház árát teszi ki. A tesztautóba közel 10 millió forintnyi feláras tételt zsúfoltak be, így ára elérte a 22,6 millió forintot. Ennyiért már jól felszerelt E-osztályt is lehet kapni. Persze a GLC vele is állja az összehasonlítást.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • kompakt szabadidőautó
  • Motor
  • 2143 cm3
  • soros négyhengeres, 16 szelepes, common-rail turbódízel motor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 152 kW (204 LE) @ 3800 RPM
  • 500 Nm @ 1600-1800 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4656 mm
  • Szélesség: 1890 mm
  • Magasság: 1639 mm
  • Tengelytáv: 2873 mm
  • Csomagtér: 550/1600 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 222 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 7,6 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    6,3 / 5,1 / 5,5 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 7,8 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 12 858 750 Ft
  • Tesztautó ára: 22 672 040 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!