
siker
Minden magyar célba ért a Dakaron
A Szalay Balázs, Bunkoczi László duó után a Sebestyén Sándor, Bognár József kettős és a Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán trió, valamint a Darázsi Zsolt, Vörös Ferenc, Szalai Norbert kamionos hármas is célba ért a Dakar-ralin.

kemény terepre
A nap képe: a dakaros Range Rover Evoque
A RaBe Race Cars által épített Range Rover Evoque alapú Desert Warrior 3-at (DW3) kifejezetten nehéz terepen való versenyzésre szánták. Az Excite csapat három darabot is vett, elindulnak vele a jövő évi FIA Off Road Világbajnokságon és a 2014-es Dakar Rallyn is.

MAGYAR SIKER
Szalayék a 21. helyen zárták a Dakart
Egy 29 kilométeres szelektívvel zárult az idei, 33. Dakar rally, amelyet a motorosoknál Cyril Despres, az autósoknál Stephane Peterhansel nyert meg. A Szalay-Bunkoczi kettős a 21. helyen fejezte be a versenyt.

ARAB GYŐZELEM
Az első arab győztes a Dakar ralin
Carlos Sainz a Dakar ralik során elért 24 szakaszgyőzelmével a legsikeresebb autós lett. Az összetettben a Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk páros hódította el a Dakar győzelmet, így sorrendben harmadszor nyert Volkswagen versenyző.

RALLY
Dakar: vasárnap kezdődik az igazi száguldás
Több mint négyszáz jármű - 140 autó, 170 motor, 30 quad és 67 kamion - vágott neki szombaton Buenos Airesből a 32. Dakar-ralinak, a világ legnehezebb és legnagyobb terepversenyének, melyet már harmadik alkalommal rendeznek meg dél-amerikai helyszíneken.

COUNTRYMAN RACING
A nap képe: a Dakar MINI
Számítani lehetett rá, hogy az összkerékhajtású MINI Countrymanből előbb-utóbb tereprali versenyautó is készül. A Monster Energy az eddig X3-as BMW-vel tapasztalatot szerzett X-Raid csapattal társulva épített egy MINI Dakar versenyautót.

KÖLTSÉG OPTIMALIZÁLÁS
A Mitsubishi kivonul a Dakar-raliból
A Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ma közölte, kivonul a terep rali versenyzésből, kezdve a legendás Dakar-ralival. A japán márka 12-szer - zsinórban hétszer - győzedelmeskedett a viadalon, amely rajta kívül eddig senkinek sem sikerült. Idén megszakadt a győzelmi sorozat, a gyémántos márka ezúttal a dobogóról is lecsúszott. A döntés oka természetesen a gazdasági világválság, mely arra készteti a Mitsubishit is, hogy körültekintőbben használja fel pénzügyi forrásait. Sajnálattal vesszük tudomásul a dolgot.

MRX09
Új versenyautóval készül a 2009-es Dakarra a Mitsubishi
A Mitsubishi Motors új versenyautót fejlesztett ki a 2009-es Dakarra, melyet ezúttal Dél-Amerikában fognak megrendezni. A Racing Lancer vagy gyári kódnevén MRX09 (Mitsubishi Rally Cross Country X) szakít a hagyományokkal és nem Pajero/Montero alapú lesz, hanem a globálisan nagy jelentőségű Lancer (Japánban Galant Fortis) modellt fogja népszerűsíteni. Az MRX09-ben ráadásul a japán gyártó új fejlesztésű, tiszta üzemű dízelmotorja fog szolgálatot teljesíteni. A Dakaron persze az összkerék-hajtási rendszer is vizsgázik - a Racing Lancerben dolgozó szisztéma optimalizált változata megjelenik majd a jövő utcai Mitsubishi modelljeiben.

KÓRHÁZ
A Közép-Európa-rali legviccesebb mozzanata
Túlvagyunk a Dakar-pótlónak szánt első Közép-Európa-ralin, mely iránt elsősorban Magyarországon volt nagyobb érdeklődés, a romániai szakaszokat jóval kevesebb néző kísérte. Az Unióhoz nemrég csatlakozott országban gond volt az infrastruktúrával is: persze, a fejlődés szemmel látható és rohamos, ezzel együtt is vannak még olyan országutak, melyen a ralit kísérő forrásunk a félméteres kátyúk kerülgetése közben nem mert 50-nél gyorsabban menni. Kisebbfajta sokk volt számára, amikor az egyik versenykamion, a helyzetet talán még direkt élvezve is, 110-zel süvített el mellette. Most, pár nappal a zárás után tőle hallottunk a verseny legviccesebb mozzanatáról is. Történt, hogy Romániában az egyik spanyol motoros felborult, sérülései nem voltak különösebben súlyosak, de azért kórházba szállították. A versenyzőt fel is vették, megkapta a kórházi pizsamát, ennél a pontnál azonban szegény besokallt. Körülnézett, majd úgy, ahogy volt, pizsamában kibicegett a kórházból és meg sem állt a rali aktuális táborhelyéig. Nos, igen, minden gonoszkodás nélkül, van olyan, amikor még egy sátor is jobb... A verseny utáni fogadáson a "főcézár" Etienne Lavigne egyébként külön kiemelte és megköszönte a versenyt kísérő egészségügyi stáb munkáját, a sok döccenő között szerinte ők végezték a legprofibban dolgukat.

FRANCIA FÖLÉNY
Nincs változás a Közép-Európa-ralin
Az autósok között változatlanul a francia Stéphane Peterhansel (Mitsubishi) áll az élen, míg a motorosok versenyében továbbra is honfitársa, David Casteu (KTM) vezet összetettben a Közép-Európa-rali ötödik napja után. A "Kis Dakarnak" is nevezett viadal honlapja szerint a Veszprém környékén rendezett újabb száguldást követően a magyar autósok közül Szalay Balázs (Opel Antara) a 12., míg Kis Sándor (Nissan Navara) a 14. helyet foglalja el. Eredmények a címre kattintva!

KÖZÉP-EURÓPA-RALI
Még mindig Peterhansel vezet a magyar Dakaron
Az autósok között változatlanul a francia Stéphane Peterhansel (Mitsubishi) áll az élen, míg a motorosok versenyében továbbra is honfitársa, David Casteu (KTM) vezet összetettben a Közép-Európa-rali negyedik napja után. A "Kis Dakarnak" is nevezett viadal honlapja szerint a Dabas, majd Veszprém környékén rendezett újabb száguldás után a magyar autósok közül Szalay Balázs (Opel Antara) a 14., míg Kis Sándor (Nissan Navara) a 16. helyet foglalja el. Peterhansel mögött közel kétperces hátránnyal a dél-afrikai Giniel de Villiers következik, a harmadik pedig a német Dieter Depping.

KÜZDENEK
Közép-Európa Rali 2. szakasz – Szalay jól ment
Már tegnap is említette a legrutinosabb magyar Dakar versenyző, hogy álmai autója dolgozott alatta a Dabas környéki 63 kilométeres szelektíven, de akkor egy fránya kormánymű probléma megakadályozta az Opel Antara RR-es egységet az igazán jó eredmény elérésében. Ami késik, nem múlik: a második napi kétszer 76 km-esre tervezett, de egy kamion borulása miatt 30 km-rel lerövidített szakaszok után Szalay Balázs - a nap legjobb magyarjaként - a 12. helyet szerezte meg. Az első szakaszon a 14., a másodikon a 13. helyen végzett az Opel, közvetlenül a gyári egységek mögött!