
felmérés
Jöjjön a dugódíj vagy ne? – válaszoltak a lakosok
Az évek óta viták kereszttüzében álló fővárosi dugódíj bevezetésével a magyarok mindössze 14 százaléka ért teljesen egyet, 9 százalékuk pedig a vidéki nagyvárosokban is nagyon szívesen látná – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből.

MAK
Nincs értelme a dugódíjnak?
A Magyar Autóklub (MAK) a rendelkezésére álló információk alapján nem tartja elfogadható, szükséges és eredményt hozó megoldásnak a dugódíj bevezetését.

BUDAPEST
Kell-e dugódíj?
A Jobbik szerint a budapesti dugódíj tervezett bevezetése elhibázott lépés, a párt azt az autósokra kivetett "újabb sarcnak" tartja. Staudt Gábor, a Jobbik budapesti elnöke szerint nem lehet szempont a bevétel termelése.

MÁST AKARNAK
Nem jött be a londoni dugódíj
Londonban ma ugyanakkor a forgalom, mint öt évvel ezelőtt, amikor bevezették a dugódíjat. A város vezetése elismerte, a c-charge (congestion charge) megbukott, mivel nem volt képes jelentős mértékben csökkenteni a forgalmat és az utazási időket a fővárosban. A hatodik Transport for London riport is feltárta: Londonban tavaly nem volt kisebb a zsúfoltság, mint a dugódíj 2002-es bevezetése előtt.

JÓ A VÁROSHOZ
NICE Mega City: elektromos autó Londonnak
A NICE Car Company (No Internal Combustion Engine, azaz nincs belső égésű motor) a napokban mutatta be Londonban Mega City elnevezésű elektromos autóját. A járművet kifejezetten városi közlekedésre tervezték, hatótávolsága 40-50 mérföld (64-80 km), maximális sebessége pedig 40+ mérföld/óra. A Mega City-vel való közlekedés számos előnnyel jár, azon kívül, hogy nem kell bele benzint tankolni, mentes a londoni dugódíj és útadó alól, olcsó a biztosítása, továbbá ingyenesen lehet vele parkolni. Ára 9995 font, átszámítva mintegy 3,08 millió forint.

ÚJ POLGÁRMESTER VAN
Változhat a dugódíj rendszere Londonban
London közismerten az első nagyvárosok egyike volt, amely dugódíjat vezetett be az elképesztő forgalomtorlódások és a súlyos légszennyezettség ellen. Azóta is vita tárgya, hogy jó megoldás született-e. Most változhat a helyzet: a rendelet bevezetője, Ken Livingstone polgármester a hónap elején távozott posztjáról. A kérdés az, hogy utódja, Boris Johnson miként változtat a szabályozáson. Szakemberek egyébként az elektromos autók terjedését várják az új polgármester hivatali ideje alatt. Az egyik kritikus kérdés a CO2-kibocsátás szabályozása. Tény mindenesetre, hogy több cég jelentős érdeklődést mutat egy újabb megoldás iránt.