
NÖVEKEDÉS
Januárban több mint egymillió új autó kelt el
A JATO Dynamics legfrissebb újautó piaci adatai arra engednek következtetni, hogy a meghosszabbított roncsporgramoknak köszönhetően a nyugat-európai vevők autóvásárlási kedve mit sem csökkent idén januárban.

BIZONYTALAN JÖVŐ
Alig csökkent az európai autópiac, de a jövő bizonytalan
Magas értékesítési számokkal zárta a 2009-es, igen formabontó évet Európa legtöbb autógyártója, azonban már láthatók a jövőbeni bizonytalanság jelei - derül ki a JATO Dynamics 2009-es teljes éves jelentéséből.

ROSSZ KILÁTÁSOK
Negyven százalékos visszaesés a magyar újautó-piacon
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) legfrissebb elemzése szerint az idei első félévben 40,1%-kal kevesebb új autót értékesítettek hazánkban, mint a tavalyi év első hat hónapjában. Az európai autópiac azonban kezd magához térni.

ÚJAUTÓ ÉRTÉKESÍTÉS
Egyes piacokon már látszanak a lábadozás jelei
A JATO Dynamics, a világ vezető autóipari piaci intelligencia és adatszolgáltatójának legfrissebb, 2009 májusi összefoglalója szerint egyes európai piacokon már észlelhetők a krízisből való kilábalás első jelei.

JAVULÓ TENDENCIA
Kibocsátásban a Fiat az első
A JATO Consult 2008-as CO2 tanulmányából a napokban napvilágra hozott néhány izgalmas részletet. 2008-ban is a Fiat került a dobogó legfelső fokára az eladásokkal súlyozott CO2 kibocsátási listán a volumen márkák között 133,7 g/ km-es értékkel, mely az elért értékek közül a legalacsonyabb Európában. A Peugeot lett 138,1g/km-rel a második, egyben a Fiaton kívül az egyedüli, akinek sikerült kibocsátási értékeit 140 g/km alatt tartania. Egy év alatt a legnagyobb kibocsátás csökkenést a BMW-nek sikerült elérnie 16 g/km-rel.

JÓ HÍR
Csökkenőben az európai autóflotta széndioxid-kibocsátása
A JATO Consult, a JATO Dynamics autóipari piaci intelligencia szolgáltató cég elemzéssel foglalkozó részlege megjelentette legfrissebb-, 21 európai országot felölelő átfogó CO2 tanulmányát, mely kiemeli, hogy 2008 első kilenc hónapja adatait figyelembe véve, a legnagyobb darabszámban eladott autók felének CO2 kibocsátási átlaga nem haladta meg a 130 g/km-t, ami kedvező tendencia a 2007-es 39%-hoz, valamint a 2003-mas 24%-hoz képest. Ennek oka elsősorban a takarékos kisautók növekvő népszerűsége, illetve a csökkenő szabadidő-autó eladások.

ZSUGORODÓ PIAC
Több mint egymillióval kevesebb autó fogyott tavaly
A JATO Dynamics legfrissebb jelentése szerint az európai újautó-piac 7,8%-os visszaesést produkált 2008-ban. Ez nem tűnik drámainak, viszont a teljes képhez hozzátartozik, hogy a valódi csökkenés az év második felében realizálódott, ugyanis az első 5 hónapban a piacokat még az általános lendület jellemezte. Nem elhanyagolandó tény, hogy a fenti százalék 1 millión felüli darabszám csökkenést eredményezett, ami meghaladja egy autógyár egy éves termelését.

CSÖKKENÉS
Ismét kevesebb új autót adtak el Európában
A JATO Dynamics, a világ vezető autóipari adatszolgáltatójának mai jelentése alapján, az összeurópai újautó-eladások novemberben 25,3%-kal (313 361 db-bal) maradtak el a tavaly novemberi számoktól. A hónapban összesen 924 936 darab új személygépkocsi kelt el, a tavalyi 1 238 297-os darabszámhoz képest. A piac novemberi csökkenése csak tovább növelte az év eddigi időszakában fokozatosan felhalmozódó hátrányt a 2007-es évhez képest. A 2008-as év eddigi 11 hónapjának eredménye (13 556 052 db) - 7,1%-kal (1 030 584 db-bal) marad el a 2007-es év első 11 hónapjának értékesítési számaitól.

FELEMÁS EREDMÉNYEK
Továbbra is a VW Golf a legkelendőbb Európában
A JATO Dynamics, a világ vezető autóipari információ és intelligencia szolgáltatója legfrissebb jelentése szerint a térségben uralkodó gazdasági bizonytalanság tovább érezteti negatív hatását az autóiparban. 15,5%-kal (143,668 db-bal) estek az újautó-eladások tavaly augusztushoz képest, 3,8%-kal pedig 2008 első nyolc hónapját tekintve. Az összeladás Európában augusztusban 780,301 db volt.

PIACVEZETŐ
Fiat: Európa-rekord CO2-kibocsátás csökkentése terén
A Fiat érte el a legalacsonyabb CO2 kibocsátási átlagértéket Európa tíz legnagyobb volument produkáló autógyártó márka körében, amely a 2007-ben eladott Fiat modellek darabszáma alapján: 137,3 g/km. Ezt az eredeményt az autóipar egyik vezető autóipari piackutató és elemző cége, az 1984 óta több mint 40 országban jelenlevő JATO Dynamics közelmúltban végzett tanulmánya alapján állapította meg.

KIS LÉPÉS HÁTRA
Visszaesett az európai és a magyar autópiac
A JATO Dynamics havi jelentése szerint 2008 januárjában az európai újautó-piac 1,7 százalékkal (21 713 darabbal) csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest. A Volkswagen az év eleji erős kezdésnek köszönhetően sikerrel tartja vezető márkapozícióját Európában 127 350 darabos összeladással, mely 4,9 százalékkal meghaladja a tavaly januári eredményt. A Volkswagen mögött a Ford, az Opel/Vauxhall, a Renault és a FIAT sorakozik az első ötben, az olaszokkal ez hosszú idő után most fordul elő először. Folytatás a címre kattintva!

NÁLUNK CSÖKKENÉS
Tartja magát az európai autópiac
Az európai újautó-piac ez év októberében 5,6%-os (69 183 darabos) növekedést produkált tavaly októberéhez képest, mely 1 298 704 összdarabszámot jelent a vizsgált országokban. Az év eddigi időszakát (első 10 hónap) tekintve csekélyebb mértékű a növekedés, mindössze 0,8% (+ 102 541 darab), mely a 10 hónapban 13 333 615 darabos összeladást jelentett. A legdinamikusabb márka a Fiat, kisautóból pedig rengeteg fogy, a legkedveltebb típusok a VW Golf és a Peugeot 207.