Bemutatkozott a BMW M5 MotoGP Safety Car
időpont:2017. november 03. 14:55
szerző:Autoblog
címkék:biztonsági autó, bmw m5, m gmbh, moto gp, safety car
A BMW M GmbH közel 20 éve működik együtt a MotoGP-t szervező Dorna Sporttal és biztosítja évről-évről a motorversenyek királykategóriájának biztonsági autóját. A legújabb modell, a BMW M5 MotoGP Safety Car a nagyközönség előtt augusztusban debütált BMW M5-re épül.
különdíj
BMW M2-vel mehet haza a MotoGP legeredeményesebb pilótája
A MotoGP és a BMW M divízió sorozatban tizennyolcadik közös versenyszezonja során egy 370 lóerős BMW M2 Coupé ad újabb motivációt a világ leggyorsabb kétkerekű pilótáinak arra, hogy már a futamok előtti időmérőkön is tövig húzzák a gázt.
biztonsági autó
Elkészült a BMW M2 MotoGP Safety Car
időpont:2016. február 15. 16:30
szerző:Autoblog
címkék:bmw, bmw m2, m performance, m2 coupé, motogp, safety car
A 2016-os idénytől új biztonsági autó lép a BMW M4 MotoGP Safety Car helyébe a kétkerekű versenysportok királykategóriájában. A MotoGP március 20-i szezonnyitóján már az új BMW M2 MotoGP Safety Car áll a leggyorsabb pilóták biztonságának szolgálatába.
Merész koncepció
A nap képe: Ilyen is lehetne egy Safety Car
időpont:2015. szeptember 25. 07:00
szerző:Kőrössy Balázs
címkék:a nap képe, audi rs3, fostla, pp-performance, safety car, tuning
Ki mondta, hogy a Safety Carok csak szürke, unalmas kinézetű négykerekűk lehetnek? A Fostla és a PP-Performance megvalósították saját biztonsági autós elképzelésüket, melyhez egy Audi RS3-ast választottak vad külső és erős belső tartalommal.
Mercedes-AMG GT S
Bemutatkozott az új F1-es Safety Car
időpont:2015. március 07. 12:30
szerző:Kőrössy Balázs
címkék:amg gt, c63 amg, forma-1, mercedes-amg, mercedes-benz, safety car
Megújította kapcsolatát az autósportok királykategóriájával a Mercedes, melynek örömére rögtön két új biztonsági modellt is bemutatott. Az AMG GT S lesz az új biztonsági autó, míg a friss C63 AMG S az orvosi jármű.
formula e
Az elektromos Formula 1 felvezető autója – videó
Szeptemberben indul az FIA Formula E Championship, a világ első elektromos versenyautók számára kiírt bajnoksága. Bemutkozott a Formula E sorozat biztonsági autója is, egy BMW i8.
felvezető autó
A nap képe: BMW M4 Coupé DTM Safety Car
A MotoGP után a DTM bajnokságban is új felvezető autót köszönthetünk: augusztus 17-től a BMW M4 Coupé modellből kialakított safety car vezeti majd a 23 tagú túraautó mezőnyt.
Olasz vezér
Az Alfa 4C lesz a WTCC biztonsági autója
A Nemzetközi Automobilszövetség az Alfa Romeo sportkupéját, a 4C-t választotta a Túraautó-bajnokság 2014-es szezonjára safety carnak. Az impozáns megjelenésű olasz négykerekű minden futamon ott lesz, és ha szükséges, a mezőny élére áll.
motogp
A nap képe: a BMW M4 Safety Car
Az új BMW M4 Coupéból faragtak biztonsági autót az idei MotoGP szezonra, ami nem meglepő, hiszen tavaly is egy BMW, egy M6 Gran Coupe töltötte be ezt a szerepet.
WTCC
Videó: az új Camaro safety car
Idén a Chevrolet egy új gépet hoz be a pályára, amely bizony sokkal erősebb a Cruze túraautóknál. Egy 432 lóerős V8-as motorral szerelt Camaro Safety Carról van szó, amely mostantól ellátja a FIA WTCC felvezető autói szerepkörét.
HIÁBA TILTAKOZNAK
Nem változtatnak a biztonsági autós szabályokon
A múlt vasárnapi Spanyol Nagydíjon ismét megmutatkozott, mennyire rosszak a biztonsági autóra vonatkozó szabályok a Forma-1-ben. A paragrafusok értelmében safety caros szakaszban addig nem lehet kiállni a boxba, míg azt hivatalosan meg nem nyitják, Nick Heidfeldnek azonban Barcelonában muszáj volt így is kimennie, különben elfogyott volna a benzine. Emiatt megbüntették és lényegében elveszítette minden esélyét egy jó eredményre, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Heikki Kovalainen járt pórul. A pilóták, a csapatvezetők és a mérnökök is egyetértenek abban, hogy a szabály rossz, folyamatosak a bíráló nyilatkozatok, a közeljövőben mégsem várható változtatás. "Zajlanak az egyeztetések, de ez el fog tartani egy ideig" - árulta el Mark Webber. "Talán Monacóra és Kanadára már lesz valami konkrétum, ezek ugyanis olyan pályák, melyeken gyakran van gond." A szabályváltoztatás szükségességével foglalkozott a technikai munkacsoport is, a Williams technikai igazgatójaként delegált Sam Michaels sem vár gyors módosítást. "Hosszú távon ezek a hátrányok kiegyenlítődnek" - világított rá Michaels, hogy legközelebb lehet ugyanígy Heidfeldnek szerencséje, ő ezzel arra célzott, hogy a rendszernek előnyei és hátrányai is vannak. A legfrappánsabban talán Mike Gascoyne, a Renault technikai igazgatója fogalmazta meg a problémát: "Vezethetsz egy versenyt egyperces előnnyel, aztán egy stop-and-go büntetés miatt hirtelen az utolsó helyen találod magad, anélkül, hogy bármit is rosszul csináltál volna. Ez itt a nagy gond" - érvelt a szintén technikai munkacsoporttag Gascoyne.
VÁLTOZTATÁS KELL
Schumacher: Vonják vissza a safety car-szabályokat!
Michael Schumacher ostobának tartja a 2007-es idény óta érvényben lévő biztonsági autós regulákat, melyek értelmében addig senki sem állhat ki a boxba, míg a safety car mögött fel nem sorakozik az egész mezőny. A hétszeres világbajnok úgy véli, Melbourne-ben Heikki Kovalainen és Rubens Barrichello is a szabály áldozata lett. "Meglehetősen butának tartom azt az előírást, hogy le kell zárni a boxutcát, amint a safety car kigurul a pályára" - mondta Schumacher az auto, motor und sportnak. "Ahogy én látom, Kovalainen például tökéletes versenyt futott és csak azért veszítette el esélyét egy dobogós helyezésre, mert számára nem megfelelő időpontban küldték be a biztonsági autót. Ha ilyesmi megtörténhet, az azt jelzi, hogy nem jó a szabály."