/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Tovább izmosodott az Audi V10-es sportautója

2021. október 15. 16:15   |   Autoblog
címkék:  

Még nagyobb teljesítmény, még élvezetesebb vezetés: ezt jelzi a „performance” kiegészítés az Audi Sportnál. Az új R8 V10 performance RWD Coupé és Spyder 30 lóerővel erősebben teszi teljessé az R8 V10 performance quattro kínálatát.

A középmotoros, hátsókerék-hajtású sportkocsi bőséges, 570 LE teljesítménnyel nyújtja a vezetés emlékezetes élményét, miközben olyan műszaki különlegességeket sorakoztat fel, mint a kagylóülések, a dinamikus kormányzás, a szénszál-erősítésű műanyag stabilizátor és a kerámiafékek.

Az Audi R8 V10 performance RWD az Audi sorozatgyártású sportautóinak új, hátsókerék-hajtású csúcsmodellje. Mindkét modell alapváltozatát, vagyis az R8 V10 quattro és az R8 V10 RWD Coupé és a Spyder kiviteleit, egyaránt az új performance modellek váltják fel, tovább erősítve az R8 család csúcsmodellként elfoglalt pozícióját.

A középmotoros sportgép álló helyzetből mindössze 3,7 másodperc (Spyder: 3,8 másodperc) alatt katapultál 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig a 329 km/órát (Spyder: 327 km/óra) is eléri. Az új R8 szíve a jól ismert 5,2 literes, V10-es atmoszférikus FSI-motor, semmi mással össze nem hasonlítható hangjával, villámgyors gázadási reakcióival és rendkívül pörgős karakterével. Az R8 V10 performance RWD motorterében 570 lóerőt és 550 newtonméter nyomatékot produkál ez az aggregát, s hétfokozatú S tronic sebességváltón keresztül hajtja meg a hátsó kerekeket.

A forgatónyomatékot mechanikus differenciálzár osztja el mindenkor a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően a hátsó kerekek között, nedves útfelületen is optimális vonóerőátadási képességekről gondoskodva. Mint minden R8 modellben, a karosszériaszerkezet itt is Audi Space Frame (ASF) konstrukcióként alumíniumból és jelentős részben szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készül, az R8 V10 performance RWD Coupé saját tömege így 1590, míg a Spyder változaté 1695 kilogramm.

A futómű- és menetdinamikai hangolás kifejezetten a hátsókerék-hajtáshoz illeszkedik. Ha az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) Sport üzemmódja aktív, a futóműbeállítások és a szabályzórendszerek akár az ellenőrzött driftet is lehetővé teszik. Az elektromechanikus szervokormány közvetlen kapcsolatot biztosít az útfelülettel. Még pontosabb reakciókkal és visszajelzésekkel szolgál az R8 számára első ízben rendelkezésre álló dinamikus kormányzás, amely még közvetlenebb kormányzási tulajdonságokkal fokozza a menetdinamikai képességeket, parkoláskor és manőverezéskor pedig mérsékelt kormányzási erőszükséglet mentén biztosít még színvonalasabb vezetési kényelmet.

A kimondottan a hátsókerék-hajtáshoz hangolt sportfutómű kettős keresztlengőkaros konstrukció és passzív differenciálzárral egészül ki. Az első és a hátsó tengely közötti tömegeloszlás 40:60 arányú. Különösen könnyű, 19 vagy 20 colos keréktárcsák segítik a pontos irányíthatósági tulajdonságokat és a tökéletes iránytartást a nagysebességű kanyaríveken. Kívánságra elöl 245/30 R20, hátul 305/30 R20 méretű Cup gumiabroncsok gondoskodhatnak fokozott tapadásról és menetdinamikai képességekről. A kellő lassulást nagyteljesítményű tárcsafékek, extrafelszerelésként pedig kerámiatárcsás fékek biztosítják.

Az R8 V10 performance RWD sportosan agresszív dizájnja a GT4 testvérmodellekre összpontosít. Ennek részei egyebek mellett az R8 emblémát hordozó, széles és alacsony kialakítású, matt fekete Singleframe hűtőrács, az ezt közrefogó nagyméretű légbeömlő nyílások, az első splitter, a hátsó légkilépő rácsozat, valamint az ovális kipufogóvégcsövek. Az első fedél pereme alatti rések a legendás Audi Sport quattro hasonló motívumát idézik. Az új R8 összesen tízféle színben kapható, köztük az eddig kizárólag az R8 V10 performance quattro számára fenntartott Ascari-kék metál árnyalattal. A külsőhöz illő beltérről az „R8 performance” dizájncsomag gondoskodhat, fekete Alcantara bőrkárpitozással, Mercato-kék kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal és karbon dekorbetétekkel.

Feszes vonalvezetés jellemzi a belteret is, amelynek legfeltűnőbb eleme a vezetőtér körül kialakított széles és hangsúlyos „monoposto” ív, amely versenyautó-cockpit hangulatát kelti. A „monoposto” a 12,3 col átlójú kijlezőfelülettel működő és ez esetben szabadon álló házba integrált Audi virtual cockpit műszeregységet is magában foglalja. A vezető és utasa az új R8 kagyló- vagy sportülésekben foglalhat helyet, amelyek bőr- és Alcantara kárpitozással készülnek. Az utasülés előtt „RWD” feliratú plakett tűnik fel.

Az R8 V10 performance RWD túlnyomórészt kézi munkával az Audi neckarsulmi termelési helyszínén, a Böllinger Höfe üzemében készül.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/