/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

670 lóerős kupé a Mercedestől

2008. július 14. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

Újabb Black Series modell látott napvilágot, az SL 65 AMG Black Series személyében. A kétüléses kupé megszorongatja az SLR McLarent.


Megérkezett az SLR McLaren utáni legdurvább Mercedes, az SL 65 AMG Black Series lóerőgyár. A kupé az eddigi legpotensebb és legexkluzívabb modell a Mercedestől, félelmetes kinézete rettenetes menetteljesítménnyel párosul. Az AMG Performance Studio emberei 670 lóerősre húzták fel a 6 literes V12-es aggregátot, ezzel párhuzamosan pedig jócskán faragtak a kocsi súlyából. A sportkocsi végsebessége elektronikusan limitált 320 km/óra.


Igen komoly látványt nyújt az SL 65 AMG Black Series: eszméletlenül széles kerékjárati ívek, agresszív, mindent elnyelni akaró lökhárító, légnyílásokkal tűzdelt géptető, diffúzoros hátsó lökhárító, kiemelhető hátsó légterelő szárny, valamint elöl 19, hátul 20 hüvelykes egyedi kialakítású felnik. Kell is a sok levegő a biturbó tizenkét hengeresnek, amely 670 lóerőt és elektronikusan lekorlátozott 1000 newtonméter nyomatékot küld a főtengelyre (amúgy 1200 Nm-t tudna). A bestiát kézzel szerelik össze az AMG üzemben; az alapul szolgáló 612 lóerős V12-est új turbófeltöltőkkel, valamint módosított szívó- és kipufogórendszerrel vértezik fel. Az eredmény nagyobb tolóerő, spontánabb gázreakció és vérpezsdítőbb hang.  


Az SL 65 AMG Black Series az eddig legerősebb AMG modell, sőt, az SLR McLarennél is izmosabb, bár tudásban hajszállal elmarad a királytól. Nulláról százra 3,9 másodperc alatt jut fel, 200-ra 11 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig elektronikusan korlátozva 320 km/óra (SLR: 338 km/óra). Minden egyes lóerőnek csupán 2,79 kilogrammot kell mozgatnia – az SL 65 AMG Black Series mintegy 250 kilogrammal könnyebb az SL 65 AMG-nél, önsúlya 1870 kg. Jó néhány karosszériaelem könnyű és erős karbonszálas kompozit anyagból készült (CFRP), mint például a 14 centimétert szélesítő sárvédők, a karbon koptatós első szoknya, a motorháztető és a csomagtér-tető, a beépített bukócsövekkel rendelkező tetőkeret (a tető egyébként eleve alacsonyabb), továbbá a hátsó spoiler. 120 km/órás sebesség fölött utóbbi automatikusan kiemelkedik, csökkentve a hátsó tengelyre ható felhajtóerőt. Agresszív kinézetükkel jól illenek az autóhoz az elöl 19, hátul 20 hüvelykes kovácsolt AMG alumínium kerekek, rajuk széles és peres, 265/35 és 325/30-as abroncsokkal.


A váltást a gigantikus nyomatékot egyedüliként elviselő, jól bevált AMG SPEEDSHIFT PLUS ötsebességes szerkezetre bízták. Négyféle váltási módozat áll rendelkezésre, C, S, M1 és M2, utóbbi 25%-kal gyorsabb, mint az M1. A sportfutóművet a versenyautók ihlették, a lengéscsillapítók keménységétől kezdve a hasmagasságig számos paraméter állítható. Az SL 65 AMG-jével összehasonlítva a Black Series első nyomtávja 97, míg a hátsó nyomtávja 85 mm-rel nagyobb, a kormányzás pedig 8%-kal direktebb. A bődületes nyomatékkal a 325 mm széles hátsó gumik és a 40%-ig záró hátsó differenciálmű próbál megbírkózni. Az ESP akár teljesen ki is kapcsolható. A biztos megállásról elöl 390 x 36, hátul 360 x 26 mm-es tárcsák gondoskodnak.


A belső tér kizárólag fekete lehet, nemes nappabőrrel, Alcantarával és szénszálas dekorbetétekkel. A nappa/szarvasbőr AMG kagylóülések új fejlesztésűek, anyaguk pedig szénszálas műanyag. Az oszlopokat és a plafont antracitszürke Alcantara szarvasbőrrel húzták be, az ajtópanelek pedig karbonból vannak. A fekete sebességmérő 360 km/óráig skálázott, a fehér fordulatszámmérő újdonsága pedig az optimális váltási fordulatszámot jelző négy LED.

Az első SL 65 AMG Black Series modelleket 2008. novemberében szállítják ki.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/