Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Ferrari továbbra is szeretne V12-es motorokat gyártani

2019. március 17. 08:31   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Az olasz versenyistállók szinte tökéletesre fejlesztették belsőégésű motorjaikat, így az olyan nevek, mint a Ferrari, egyelőre nem igazán szeretne támaszkodni az elektromossára, még hibrid formában sem. Sőt, ameddig lehet, a V12-es motort is gyártásban akarja tartani.

Akinek vér helyett benzin csörgedezik az ereiben, kedveljen is bármilyen autótípusokat, nem tud libabőrösödés nélkül meghallgatni egy V12-es motorral hajtott Ferrarit. Ezeknek az embereknek van egy jó hírünk: a Ferrari továbbra is kitart legnagyobb szívó aggregátjai mellett.

A 6.5 literes V12-es benzines erőforrás jelenleg megtalálható két modellben is: a GTC4Lusso és a 812 Superfast orrában is ez az erőmű dolgozik – utóbbit 2,9 másodperc alatt röpítve százra, és gyorsítani vele akár 340 km/óráig.

Amíg ilyen adatokat produkálnak ezek az erőforrások, nem sok értelme van a nehéz akkupakkot és plusz villanymotor(oka)t beépíteni a modellekbe, legalábbis ezt vallják a maranellóiak, ugyanis egy nyilatkozatban, a gyártó technikai igazgatója, Michael Leiters jelentett ki érdekességeket.

„Ha maximalizálni szeretnénk az elektromos hajtás előnyeit, azt muszáj méretcsökkentéssel (downsizing) kombinálni, különben nincs sok értelme.” – monda a Top Gearnek, majd folytatta: „A szívó V12-es motor nem épp egy csökkentett méretű egység, s így nem látom értelmét hibridként. Természetesen harcolni fogunk a V12-esért. Mindent megteszünk, hogy kínálatunkban tartsuk, hisz ez az egyik alappillére cégünknek. De a V12-es rendes hibridesítése? Nem hiszek benne.”

Ezzel tehát biztossá vált, hogy a nagy benzinmotort továbbra is csiszolgatja és elérhetővé teszi palettáján az olasz márka, míg a LaFerrari féle hibrid kitérő inkább egy kísérlet volt: „A LaFerrarit elektromosítottuk a teljesítmény érdekében. A jövőben valószínűleg erőltetni fognak minket a szigorodó kibocsátási normák betartására, és ha ezt be akarjuk tartani, kénytelenek leszünk motorméretet csökkenteni” – ám addig kitart a cég a V12-es mellett.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!