/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Honda bemutatta az új HR-V-t

2019. április 03. 14:00   |   Autoblog
címkék:  

Az új, 2019-es modellévű HR-V a Honda valaha gyártott legkifinomultabb kompakt szabadidőautója. Sportos megjelenéséhez továbbfejlesztett utastéri anyagok és formai megoldások társulnak, nem mellesleg technikailag is magasabb szinten áll, mint elődei. Kétféle benzinmotor és váltómű választható hozzá, emellett újdonság a Sport modellváltozat.

Az új HR-V a kupék elegáns, hullámzó vonalvezetését menti át a szabadidőautók robosztus, erőteljes formavilágába. Ezt a különleges stílust tették még kifinomultabbá a Honda szakemberei a különféle új, illetve megújult dizájnelemekkel. A kupékat idéző tetővonalhoz hangsúlyos orr- és kiterebélyesedő alsó rész társul, méghozzá aprólékosan formált vonalakkal kiegészítve. A HR-V orr-részét immáron a szárnyat idéző, „Solid Wing Face” névre keresztelt formanyelv határozza meg, melynek legfőbb eleme az új hűtőrács felett elhelyezett, sötét, ámde magasfényű króm dísztőelem, ami a korábbi feketekróm egységet váltotta. A fényszórók és a hátsó lámpák is LED-esek, sőt utóbbiak „füstölt” búra alá kerültek.

A 2019-es kivitelhez kilencféle fényezés közül választhatnak a vásárlók. A Platinum Grey Metallic (csak a Sport átirathoz) és a Midnight Blue Beam Metallic vadonatúj tónus a palettán, ezeken felül a már ismert gyöngyházmetál- és metálfényezések érhetőek el a HR-V-hez.

Az új HR-V Sport orr-részén a sötétített krómmal bevont elem helyett magasfényű, feketekrómozású betétet alkalmaztak a hondások, és egyedi a hűtőrács, valamint a ködlámpák körüli méhsejtrács-szerű, fekete fényezéssel feldobott idom is. A modellt körbejárva számos olyan kiegészítőt fedezhetünk fel, amely még lendületesebbé varázsolja az összhatást. Ilyen például a vékony első koptató, a küszöbszoknya, a kerékjárati ívekre helyezett burkolat, a fényezett tükörborítás és az agresszívebb hátsó lökhárító is. Mindezt dupla kipufogóvég és 18 colos könnyűfém felnik koronázzák meg.

Az új Honda HR-V belső terét a felhasználók folyamatosan változó igényeire szabták, modern, hangulatos környezet biztosítva számukra. Akárcsak a korábbi generációnál, itt is alapfelszereltség a Honda által fejlesztett, forradalmi mágikus ülésrendszer, melynek révén mindig az utasok számának és a poggyászok méretének megfelelően rendezhető át a belső tér. A Magic Seats ülésrendszer a megszokott konfiguráció mellett három egyéb pozícióba is beállítható. Praktikus módban az ülőlapok a lábtérbe dőlnek, a támlák pedig a helyükre, így hatalmas, síkpadlós, 1845 mm hosszú raktér várja a poggyászokat. Magas módban a hátsó ülőlapok függőleges pozícióba kerülnek, így a második sorban padlótól plafonig (1240 mm), illetve első támlától hátsó támláig kihasználható a hely. Hosszú módban pedig az első utasülés és a jobb hátsó támla egyaránt előre dől, így a kialakult „alagútba” 2445 mm hosszú tárgyak is gond nélkül behelyezhetők.

A csomagtartó befogadóképessége szintén a kategória legjobbja, tekintve, hogy 470 liternyi poggyászt nyel el alaphelyzetben, és a hátsó ülések ledöntésével 1103 literre bővíthető. A 2019-es HR-V első ülései még kényelmesebb ülőlapot, valamint háttámlát kaptak, és oldaltartásuk is javult. Az alapfelszereltség részeként kínált textilkárpitozás magas minőségű, akárcsak a gazdagabban felszerelt modellváltozatok dupla öltéssorokkal összeállított, textil-bőr kárpitjai.

A HR-V Sport beltere éppúgy egyedi, mint megjelenése. Ülései kéttónusú, fekete textilből és piros bőrből összeállított kárpitozást kaptak, a középkonzolt és a műszerfal alsó részét pedig fényes, fekete díszcsíkok dobják fel. A tetőkárpit fekete.

A vezetővel szemben három lebegő hatású, megvilágított kerettel körülölelt műszer kapott helyet. Ha az ECO Assist aktív, a sebességmérő háttérvilágítása, a vezetési stílus függvényében zöld és fehér között változik, ezzel jelezve az üzemanyag-hatékonyság szintjét.

A HR-V vezetője a Honda Connect segítségével tarthat kapcsolatot a külvilággal, illetve szórakoztathatja utasait. A berendezés alapáron jár a középszinten és magasan felszerelt modellváltozatokhoz, s extraként rendelhető az alapmodellhez. Kezelése könnyű és ösztönös, a vezető a középkonzolra helyezett érintőképernyő segítségével vezérelheti a rendszert. Gyárilag telepített szoftverei mellé további alkalmazások is letölthetők a Honda App Centre-ből, ezáltal a vezető igényeire szabható a berendezés. Ráadásként a rendszer képes MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI és USB kapcsolatot kiépíteni okostelefonokkal és más multimédia-eszközökkel. A HR-V hangszigetelése tovább fejlődött, s a modell történetében először aktív zajkioltó rendszer teheti még csendesebbé az utasteret.

Minden európai HR-V-hez alapáron jár az aktív városi fékrendszer, de a közepesen és magasan felszerelt modelleknél a fejlett vezetéstámogató rendszer is az alapellátmány része. Ez a menetbiztonsági eszközöket felvonultató csomag az alábbiakat tartalmazza: ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer, jelzőtábla felismerő rendszer, intelligens sebességhatároló, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és automatikus távolsági fényszóró.

Az új Honda HR-V két négyhengeres erőforrással kezdi meg pályafutását – a vásárlók 1.5 i-VTEC vagy 1.5 VTEC TURBO benzines erőforrást választhatnak. Az 1.5 i-VTEC csúcsteljesítménye 130 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 155 Nm. Kézi kapcsolású váltóval 10,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg CVT szerkezettel 11,4 másodperc ez az érték. Az i-VTEC kombinált fogyasztása 6,8 l/100 km.

A 2019-es HR-V Sport a Honda 1,5 literes, benzines VTEC TURBO erőforrásával is megrendelhető, ezt a motort elsőként a Civic legújabb nemzedékénél vetette be a gyártó. Ezzel a négyhengeres hajtóművel még dinamikusabb a HR-V, ugyanis 182 lovas csúcsteljesítménnyel (5500 f./perc) és 240 Nm maximális forgatónyomatékkal bír (1900-5000 f./perc). A folyamatosan változó áttételű, automatikus CVT erőátvitelnél ez utóbbi érték 220 Nm (1700-5500 f./perc). A manuális váltóval felszerelt HR-V Sport 7,8 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, végsebessége 215 km/óra, míg a CVT-vel átadott verziónál 8,6 másodperc, illetve 200 km/óra mérhető. A HR-V Sport vegyes üzemanyag-fogyasztása 7,1 l/100 km.

Az európai HR-V-vásárlók a Honda által fejlesztett, elsőként 2015-ben bemutatott szinaptikus lengéscsillapító-szabályozás előnyeit is kiélvezhetik, a rendszer ugyanis minden modellváltozatnál alapfelszereltség. Működésének lényege, hogy mindig az aktuális időjárási és útviszonyokhoz igazítja a lengéscsillapítók feszességét, így a körülményektől függetlenül mindig kiváló az útfekvés és a menetkomfort. A HR-V Sport modellnél Performance Damper lengéscsillapító rendszert alkalmaztak, ami folyamatosan figyeli az autó mozgását és kiküszöböli a kocsitest oldal- és hosszirányú dőlését. A fogasléces, elektronikus rásegítésű, változó áttételű szervokormány viselkedését szintén a HR-V Sport jelleméhez igazították.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/