/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

A jól keresők között több a gyorshajtó

2022. február 20. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

Milyenek a magyar autósok? Erre a kérdésre kereste a választ a K&H reprezentatív felmérése, amely többek között a különböző KRESZ-szabályok betartását vizsgálta, immár negyedik alkalommal.

Az autósok megítélése vegyesnek mondható: az összes megkérdezett szerint – beleértve a jogosítvánnyal nem rendelkezőket is – az autósok leginkább a telefonálásra, a sebességhatárok és előzési szabályok betartására vonatkozó szabályokat szegik meg. Igaz, a korábbi évekhez képest javult a helyzet. A vezetés közbeni telefonhasználatot a megkérdezettek 73 százaléka szerint nem tartják be az autósok, 2020-ban 76 százalékuk, 2019-ben pedig 81 százalékuk vélekedett így. A válaszadók közül 10-ből 4-en (38 százalék) mondták azt, hogy az autósok szabályosan előznek, a korábbi években mért 37 és 31 százalékhoz képest ez jobb eredmény.

Bár a megkérdezettek szerint az ittas vezetésre és a közlekedési lámpákra szóló előírások számítanak a leginkább betartott szabályoknak, ezen a téren a múlt évhez képest romlott a helyzet. A kutatás eredményei alapján 36 százalékuk szerint az autósok ittasan vezetnek, míg egy évvel korábban még a válaszadók 28 százaléka mondta ugyanezt.

kh infograph

Gyorshajtás: hol, mennyivel?

Külön műsor a gyorshajtás: az összes megkérdezett válaszaiból az látszik, hogy a többség – 72 százalék – szerint az autósok gyakran vagy szinte mindig átlépik a sebességhatárokat. Ez megegyezik a 2020-ban mért aránnyal, de kedvezőbb, mint a 2019-es eredmény, amikor 81 százalékos volt az arányuk. Érdekes eredmények születtek ehhez képest a jogosítvánnyal rendelkezők táborában. 45 százalékuk azt állította, hogy mindig szigorúan betartja a sebességhatárokat. Tehát az autósok saját bevallásuk szerint sokkal szabálykövetőbbek, mint azt gondolják róluk. A kutatás szerint háromszor annyi férfi vallotta be, mint nő, hogy a megengedettnél gyorsabban ment.

A tipikus sebességlimitek – a városi 50 km/óra, az országúti 90 km/óra, valamint a sztrádás 130 km/óra – tekintetében tavalyhoz képest nem történt érdemi változás. Lakott területen belül és kívül az 50-es és 90-est korlátozást a jogosítvánnyal rendelkezők közel 60 százaléka saját állítása szerint betartja. Ugyanakkor a felmérés rávilágított arra, hogy a magasabb jövedelmű autósok között több a gyorshajtó, lakott területen belül és kívül kevesebb mint felük hajt a megengedett sebességgel, míg az alacsony és közepes jövedelmi kategóriába sorolt autósoknál jobb az arány.

Az autópályán az autósok 74 százaléka a megengedettnél lassabban közlekedik, átlagosan 126 km/órával, 40 százalékuk pedig még ennyivel sem, azaz 120 km/óránál alacsonyabb tempóval hajt. Ez az óvatosság az alacsonyabb végzettségűekre és az alacsonyabb jövedelműekre jellemzőbb. A sztrádán szintén a magasabb jövedelműek mennek inkább gyorsan: 34 százalékuk lépi túl a 130-as sebességet, miközben az alacsony és közepes jövedelmű autósoknak csak a 21 és 14 százaléka megy gyorsabban a megengedettnél.

A kutatásból látszik az is, hogy az autósok leginkább gyorshajtás miatt kaptak bírságot az utóbbi három évben: 14 százalékuk kapott „csekket” emiatt. A válaszadók 11 százalékát a parkolási szabályok megszegése miatt büntették meg, mindössze 3 százalékuknak kellett telefonálás miatt fizetnie.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Parrag Tamás
2022-02-22 - 10:44

Évek óta ezt szajkózzák gyorshajtás reménytelen az ilyen megközelítés. Akik ezeket írják mint szak újságírók rendesen fordítva ülnek a virtuális lovon. Nincsen az utaknak áteresztő képességük ez tény, illetve az utak nagy része keskeny a jobb oldala rendesen leszakadva. Karbantartás és felújítás évekre elmaradott stádiumban van. Összetorlódik városok be illetve kimenő lakott terület tábláinál a forgalom, miért is nem lehetne a jobb erősebb autóknak nagyobb sebességet adni illetve ahol ezt a lehetőség megengedi. A forgalom szabályozó szakemberek elavult tudással rendelkeznek, gondolva arra mikor egy tábla 20/30 éve ott maradt és akiknek evvel dolga lenne az ül a kis irodájában, mert ezen terület is egy következmények nélküli ország. A forgalom széthúzására kellene törekedni minél több jármű egy adott útszakaszon minél gyorsabban biztonságosan tegye meg. Eszem megáll amikor 70 km sebeséggel megy daewo ticol autópályán kamion sávban feltartja a forgalmat és megteheti. Utak állapota mint 51 főút katasztrófa és ezért még útdíjat is kérnek de bármelyik országos főútnak nevezett terület a 21. század semmilyen igényét nem tudja kielégíteni mert ez egy következmények nélküli ország. Gyorshajtásnak számít ha 30 km/h táblánál 46 km/h sebességgel mész? Érdekes a vegzáló rendőrség ilyen irányú tevékenysége is. Napjainkban az utakon akik netán a helyi szabályokat megszegik de balesetet illetve semmilyen vészhelyzetre utaló körülményt nem okoznak azok mit is követnek el?. Fék és ellensúlyok szerepe itt is kellene, hogy a Kreszben is látszódjék. Aki ezeket felveti az kb: 1,5 milió balasetmentes vezetéssel külföld és belföld munkában hivatásosként tette. Remélem jó gondolatokat ébresztve Üdv: Tamás


*/