/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A klasszikus Mini visszatér a Monte Carlo Rali történelmi futamán

2017. január 28. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Szinte napra pontosan ötven évvel azután, hogy 1967-ben elhódította a Monte Carlo Rali abszolút győzelmét, a finn „raliprofesszor” 2017. január 27-én ismét rajthoz áll az 1250 kilométer hosszú megmérettetés immáron huszadik történelmi futamán. A 79 esztendős pilóta ezúttal is a 177-es rajtszámot viselő klasszikus Minivel mutatja meg, hogyan kell meghazudtolni a fizika törvényeit.

P0013630

A mezőny legkisebb indulója volt, a pezsgőbontás viszont nagyobbat szólt, mint korábban bármikor: megkönnyebbülés, büszkeség és némi elégtétel vegyült a versenyzés iránt érzett szenvedéllyel, amikor 1967. január 20-án a finn pilóta, Rauno Aaltonen a 36. Monte Carlo Rali abszolút győzteseként száguldott át a célvonalon a BMW versenysport-részlege által felkészített Mini Cooper S volánjánál.

Az 1964-es és 1965-ös diadalok után ez a brit gyártó Monacóban aratott harmadik abszolút győzelmét hozta, amely rendkívül erős szimbolikus jelentéssel is bírt: egy évvel azelőtt, 1966-ban a Mini mesterhármassal, sorozatban harmadik alkalommal zárta abszolút győzelemmel a Monte Carlo Ralit, a verseny szabályrendszerét felállító bizottság azonban utólag mindegyik Minit kizárta a versenyből egy olyan szabálytalanság miatt, amelynek realitását a versenyzők és a rajongók mind a mai napig megkérdőjelezik. A kisautók és a nagyteljesítményű ellenfelek közötti ádáz csatában így mindent elsöprő extázisként robbant az 1967-es eredmény, amellyel Rauno Aaltonen vezetési tudásának köszönhetően a Mini visszanyerte osztatlan elismerését.

Rauno Aaltonen méltóképpen szeretne visszaemlékezni a fél évszázaddal ezelőtti diadalra: a finn „raliprofesszor” visszaül a klasszikus Mini volánjához, hogy a francia Alpokon keresztülvezető mintegy 1250 kilométer hosszú versenytáv minden kanyarjában felelevenítse a jeges útfelület leggyorsabb fékezési pontjait. Ez az a terep, ahol az átlagos sofőrök nem ismerik fel a féktávokat és elveszítik a kontrollt, a finn pilóta azonban páratlan lendülettel fűzi keresztül az apró Minit a meredeken lejtő szorosok és a csúszós ráfordítók több száz kilométer hosszú káoszában. A 79 esztendős pilóta, aki néhány héttel születésnapja után áll rajthoz a Monte Carlo Rally Historique 2017 elnevezésű történelmi futamon, mindent megtesz annak érdekében, hogy még egyszer felguruljon a monacói Port Hercule kikötőben felállított dobogó legfelső fokára.

P0012506

Rauno Aaltonen sportos ambíciói a BMW Group Classic érdeklődését is felkeltették. A bajor gyártó történelmi divíziója a Monte Carlo Rali huszadik történelmi futamára egy különleges, MINI CLASSIC Rallye Team elnevezésű csapatot állított össze, hogy ismét hozzásegítse a finn „raliprofesszort” az 1950-es, ’60-as és ’70-es években átélt győzelmekhez. A csapat elkészítette Rauno Aaltonen ideális versenyautóját, amely az 1965-ös Monte Carlo Ralin rajthoz álló Mini Cooper S tökéletes mása és amelyet a svéd Söderqvist Engineering restaurátorműhely épített újjá. A versenyautó mindenben megegyezik Rauno Aaltonen ötven évvel ezelőtti győztes négykerekűjével.

Az egyedi szervizcsapatban Hans-Åke Söderqvist, a Söderqvist Engineering vezérigazgatója és fia, az 1984-es rali világbajnok svéd pilóta, Stig Blomqvist, valamint a brit gyártó versenymotorjainak fejlesztési és előállítási munkálataiban több mint ötven éven át közreműködő brit Swiftune Engineering mérnöke, Phil Anning segíti a finn „raliprofesszort”. A csapat Finnországban nem kevesebb, mint tíz szett speciális kerékgarnitúrát készített elő a versenyre, a klasszikus Mini 10 collos keréktárcsáin tüskés gumiabroncsok feszülnek.

A 79 esztendős legenda mellett ezúttal a 72 éves svéd navigátor, Hans Sylvan foglal helyet, aki Stig Blomqvist mellett számtalan alkalommal teljesítette a Monte Carlo Rali útvonalát és fejből ismeri az összes ráfordítót.

A Monacói Autóklub szervezői 1998-ban hívták életre először a Monte Carlo Rali verseny-útvonalán futó történelmi futamot. Minden évben a Monte Carlo Rali után néhány héttel rendezik meg, a leghosszabb, több száz kilométeren át tartó első szakaszon pedig a tereprali élő legendái állnak rajthoz. Idén a történelmi futam január 27-én, pénteken rajtol el a németországi Bad Homburg városában, az első szakasz pedig egészen a franciaországi Valence városáig tart. Szombaton, vasárnap és hétfőn a verseny különböző távú és nehézségű helyi szakaszokkal folytatódik a francia Alpokban és Monte Carlóban, a végső megmérettetésnek pedig a Col de Turini szoros legendás „Hosszú kések éjszakája” ad otthont január 31-én.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/