/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A legjobb analóg sportkocsi

2016. november 24. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

A puritán sportkocsik mezőnyében a legintenzívebb vezetési élményt mindig is egy Lotus kormánya mögött lehetett átélni. Az utolsó rendes, analóg sportkocsinak pedig most elkészült a legextrémebb verziója, amely a hatszámjegyű összegért megvásárolható szupersportgépeket is megizzasztja.

A Lotus Exige Sport 380 nem ijedősöknek való, egy igazi közúti versenyautó, amelyet a szó legnemesebb értelmében vezetni kell. Mindenekelőtt egy adat: száraz tömege akár 1066 kilogrammra is leszorítható, amely esetben a teljesítmény/tömeg aránya eléri a 352 LE/tonnát.

A Lotus mérnökei a Sport 380 modellt az alumínium karosszériás 350-esből fejlesztették ki. További kilókat faragtak a tömegéből. Karbon az első szoknya, a hátsó szárny és a diffúzor (-2,7 kg), polikarbonátból készült a hátsó ablak (0,9 kg), a kabinba karbon versenyüléseket csavaroztak (-6 kg), lítium-ion akkumulátort szereltek be (-10,3 kg) és ultrakönnyű kovácsolt felnikkel illetve kétrészes féktárcsákkal látták el az autót (-26,3 kg). Az extra aerodinamikai elemek jóvoltából az Exige Sport 380 140 kilogramm leszorítóerőt termel csúcssebességnél, 60 százalékkal többet, mint az Exige Sport 350.

A második körben a kompresszor feljavításával, egy új üzemanyagpumpával, valamint az elektronika és a kipufogórendszer módosításával kicsiholtak még egy kis teljesítményt a hátulra beépített 3,5 literes V6-os aggregátból. Az immár 380 LE-t ad le 6700-as fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 410 Nm-re nőtt 5000-es fordulatszámon. Az aggregáthoz nyitott kulisszájú, önmagában élményszámba menő hatgangos kézi váltó csatlakozik, de hatfokozatú automata is rendelhető kormányra erősített váltófülekkel. Mindkét szerkezettel 3,7 másodperc alatt letudható a százas sprint, a végsebességben azonban már mutatkozik eltérés. Míg kézi váltóval 286 km/óra a Lotus vége, addig az automatával csak 274 km/óra.

Az Exige Sport 380-ban nincsen szervorásegítés, van benne viszont hangolható hajtáslánc, amivel még élesebbé tehető. A normál mellett a pilóta választhatja a Sport és Race beállításokat, ahol javul a gázreakció, a kipörgésgátló később avatkozik be, a kipufogó pedig huzatosabbra vált. Az Exige Sport 380 amúgy rendkívül jól tapad, ugyanis Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikat visel, elöl 215/45 R 17, hátul 265/35 R 18 méretben. Opcióként AP Racing fékrendszerrel, titánium kipufogórendszerrel (-10 kg), valamint pályacsomaggal is felszerelhető. Ez utóbbi Nitron állítható lengéscsillapítókat és szintén állítható Eibach stabilizátorokat tartalmaz. Aki szeretné, a tetőt és a motorháztetőt is kérheti karbonból.

Az új Lotus Exige Sport 380 roadster és felárért kupé kivitelben is megvásárolható. Alapára 67 900 font, vagy 89 900 euró.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/