Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A világ legerősebb kabriója a Ferraritól

2019. szeptember 12. 12:00   |   DG
címkék:  

Pontosan 50 évvel az első V12-es frontmotorral hajtott spider modell után a Ferrari visszatért a típushoz, amely kiemelt szerepet játszott a történetében. A 812 GTS modell teljesítmény és exkluzivitás szempontjából is mércét állít, hiszen nemcsak a legerősebb nyitható tetejű kocsi a planétán, de a legpraktikusabb is a mezőnyben.

A Ferrari nem használta a frontmotoros kialakítást az 1969-es 365 GTS4 óta. Persze nagyon alacsony darabszámú limitált szériák megjelentek, mint az 550 Barchetta Pininfarina 2000-ben, a Superamerica 2005-ben, az SA Aperta 2010-ben és legutóbb az F60 America, amiből összesen csak 10 darab készült az amerikai piacra.

A 812 GTS a 812 Superfast nyitható tetejű verziója, hajtásláncaik így lényegében megegyeznek. A 6,5 literes szívóüzemű V12-es erőforrás 800 lóerőt mozgósít 8500-as fordulatszámon, osztálya legizmosabb aggregátja. A 3500-as fordulatszámon ébredő és egészen 8500-ig kitartó 718 Nm nyomaték lehengerlő gyorsulást garantál, a 8900-as leszabályozási fordulatszám pedig rendkívül sportos vezethetőséget vetít előre. Eközben az erőforrás teljesíti a legszigorúbb emissziós előírásokat is, hiszen benzines részecskeszűrővel és start/stop rendszerrel egészül ki.

A 812 GTS dizájnja a 812 Superfast modellén alapul, oldalról azonban a fastback modellek karcsúságát közvetíti; kétdobozos kialakítású magas farrésszel, ami a 365 GTB4 Daytonát juttatja az eszünkbe. A teljes hátsó rész új tervezésű, ráadásul aerodinamikailag hasonlóan hatékony, mint a 812 Superfast esetében. A lehajtható keménytető csupán 14 másodperc alatt tárja fel az eget az utasok feje fölött és ugyanennyi idő alatt fel is csukható, akár 45 km/órás sebesség mellett. Az elektromosan vezérelhető hátsó ablak szélfogóként funkcionál, és csukott tető mellett is leereszthető, hogy a V12-es motor éneke még élvezetesebb legyen. A csomagtartó mérete egyébként 210 liter.

A 812 GTS megörökölte a 812 Superfast összes újgenerációs vezérlőrendszerét és alkatrészét, így kiváló a kezelhetősége. Megkapta az elektromos szervokormányt, a virtuális rövid tengelytáv rendszert, ami lényegében négykerék-kormányzás, továbbá a mágnesezhető folyadékkal töltött lengéscsillapítókkal működő adaptív felfüggesztést. A 75 kilogrammos súlytöbblet ellenére az utóbbi elasztikus beállítása pontosan olyan, mint a 812 Superfast modellben. A menetteljesítmények nagyon közel vannak a Superfast modelléhez: a GTS 3 másodpercen belül sprintel százra, kétszázas tempóra 8,3 szekundum alatt ér fel, a végsebessége pedig 340 km/óra.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!