/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Volvo 30 méterről ejti le új autóit

2020. november 13. 20:10   |   Autoblog
címkék:  

Annak érdekében, hogy a mentőszolgálatok minden lehetséges baleseti helyzetre felkészülhessenek, és hogy a legszélsőségesebb ütközések során fellépő erőhatásokat is szimulálhassák, a Volvo a közelmúltban az átlagos törésteszteknél nagyságrendekkel szigorúbb, extrém lépéshez folyamodott. A példátlan vizsgálat során több új Volvo gépkocsit is 30 méteres magasságból ejtettek le, méghozzá újra és újra.

Ezzel a módszerrel sikerült olyan mértékű roncsolódást elérni, amely csak a legsúlyosabb balesetekben – rendkívül nagy sebességű, egyetlen autót érintő ütközésekben, személygépkocsi és teherjármű nagysebességű karamboljában, vagy oldalról érkező, nagy erejű becsapódásban – fordul elő.

Ilyen helyzetekben a gépkocsi utasai minden bizonnyal kritikus állapotban vannak. A mentőcsapatok legfontosabb feladata tehát, hogy minél gyorsabban kiszabadítsák és kórházba juttassák őket. Ilyenkor kerülnek elő a hidraulikus mentőeszközök. A szakemberek szerint a baleset bekövetkeztét követő egy órán belül kórházba kell juttatni a pácienst – ezt ők úgy nevezik, az „arany óra.”

Az ütközések, valamint az azokat követő kiszabadítások során szerzett tapasztalatokat egy kiterjedt kutatási jelentésben összesítik. A jelentést ingyenesen hozzáférhetővé teszik máshol dolgozó mentőszakemberek számára, így ők is hasznosíthatják az információkat, és továbbfejleszthetik életmentő adottságaikat.

A mentéssel foglalkozó szakemberek rendszerint roncstelepekről származó járműveken gyakorolnak. Ezek a járművek azonban gyakran akár húsz évesek is lehetnek. Márpedig a modern autók és a 15-20 éve gyártott járművek között hatalmasak az eltérések az acél szilárdsága, a biztonsági utascella kialakítása, valamint a jármű egészének ellenállóképessége terén. Az új Volvók gyártásánál ezzel szemben a piacon előforduló legszilárdabb acélokat használják.

Már csak ezért is létfontosságú, hogy a mentési szakemberek folyamatosan fejlesszék az újabb autókkal kapcsolatos ismereteiket, és ezek fényében aktualizálják az eljárásokat és módszereket, új kiszabadítási technikákat dolgozva ki. Más szóval, ezek a képzési programok a különbséget jelenthetik élet és halál között. A Volvo Cars ezért a mentőszolgálatok kérésére úgy döntött, hogy magasabbra teszi a mércét.

Összesen tíz darab, különböző típusú Volvót ejtettek le a daruról, méghozzá több ízben. Az autók ejtését megelőzően a Volvo biztonságért felelő mérnökei pontosan kiszámolták, az autókat milyen mértékű nyomásnak és erőhatásnak kell kitenni ahhoz, hogy elérjék a kívánt mértékű sérülést.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/