/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A legdrágább amerikai autó

2012. augusztus 20. 20:09   |   Autoblog
címkék:  

Tizenegymillió dollárért kelt el az RM Auctions árverésén egy 1968-as Ford GT40, ami új rekordnak számít egy amerikai gyártmányú kocsitól. A csillagászati árat az magyarázza, hogy a kalapács alá került GT40 egyike a két fennmaradt karbon karosszériás Gulf Mirage M1 versenyautónak, és többek között a Le Mans című filmben is szerepelt.

2013 márciusában 50 éve lesz annak, hogy a Ford elindította a GT40 programot. Kijelenthető, hogy a középmotoros sportkupé a múlt század legkiválóbb angol-amerikai szuper-sportkocsija, négy egymást követő győzelemmel a Le Mans-i 24 órás versenyen (1966-69). Ezek közül a legemlékezetesebb futam az 1966-os volt, amikor az első három helyen GT40 ért célba a Ferrarik előtt.

A most 11 millió dollárért gazdát cserélt GT40 a P/1074-es sorozatszámot viseli és alaposan dokumentált történelme van. Mirage M.10003-ként kezdte pályafutását Spa-ban, 1967 májusában, ahol Jacky Ickx és Dr. Dick Thompson megnyerték vele a futamot, Gulf Oil színekben. 1968-ban a FIA új, a motorok hengerűrtartalmára vonatkozó szabálya miatt a kocsit Angliába szállították a J.W.A.-hoz, hogy ott Group 4 specifikáció szerint építsék át. Három darab könnyű súlyú GT40 versenyautó készült, és a P/1074 volt az első átépített példány. Úgy tartják, a három Mirage M1 építésénél alkalmaztak a világon először szénszál erősítésű műanyagot. Még ugyanabban az évben a GT40 megnyerte az 1000 kilométeres monzai versenyt.

1970-ben David Brown megvásárolta a J.W.A.-tól cikkünk főszereplőjét, a P/1074-es kocsit, valamint a P/1076 jelölésű modellt. Majd az előbbit kölcsönadta Steve McQueen cégének, a Solar Productions-nek. A filmesek mobil kamerás autóként használták a Le Mans című produkcióban, így például a tetejét is eltávolították. A Gulf színekben pompázó, speciálisan felkészített GT40 ott volt az 1970-es Le Mans-i 24 órás verseny rajtjánál, ahol Jacky Ickx egy Ferrari 512S-sel indult!

Jelenleg a P/1074-ben egy eredeti Ford GT40 289 köbhüvelykes V8-as motor található Gurney-Weslake hengerfejekkel, négy darab kéttorkú Weber karburátorral, 351-es olajpumpával és Aviaid olajteknővel. Teljesítménye 440 lóerő. De karrierje során négy másik lökőrudas Ford motor is hajtotta, egy 289-es, egy 302-es, egy 305-ös és egy 351-es is.

A Le Mans győztes és filmsztár Ford kétségtelenül minden idők legvonzóbb GT40-ese. 11 millió dollárt fizettek érte, csaknem 2,5 milliárd forintot.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/