/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Az első, újkori hathengeres Ferrari: 296 GTB

2021. június 28. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Mindössze 2.9 literes V6-os benzinmotort kapott a Ferrari legújabb üdvöskéje, még sincs mitől tartanunk, ugyanis egy turbófeltöltővel és egy elektromos egységgel teljessé tett rendszer 830 lóerőt képes leadni, ami brutális menetdinamikát ígér.

Talán nem kérdés, hogy az elektromosság az autózás jövője, ám amíg ez végérvényesen beköszönt, az olyan klasszikus sportautógyártók, mint a Ferrari, kitartanak a belsőégésű motorok mellett.

Igaz, a régi V8-as és V12-es szívó egységeket kezdik felváltani a turbóval és/vagy elektromos hajtással is kiegészített rendszerek, így kisebb fogyasztással és károsanyagkibocsátással lehet nagyobb erőt kicsalni a szerkezetekből.

Azt viszont nem gondoltuk volna, hogy ilyen hamar érkezik az olaszoktól egy V6-ossal szerelt modell, melyben egyszerre találunk turbófeltöltőt és elektromotort. Márpedig a 296 GTB egy hibrid sportautó lett, a Ferrari újkori történetének legkisebb benzinmotorjával (utoljára a ’70-es évek elején szereltek V6-ost Ferrariba, méghozzá egy 2.4 literes méretű szívó egységet a Dino 246 példányokba).

Az olaszok ígérete szerint „a legélvezetesebben vezethető autó jelenlegi kínálatukban” egy 2.9 literes, 120 fokos elrendezésű V6-os turbómotort kapott, mely már önmagában 663 lóerő leadására képes (ez literenként 228 lóerőt jelent), ám a hozzá kapcsolt villanymotorral együtt az összteljesítmény eléri a 830 lóerőt 740 Nm csúcsnyomaték mellett.

Ezzel az autó az amúgy nem éppen lassú F8 Tributo 720 lóerejét messze túlszárnyalja, habár nyomatékban kissé alatta marad (770 Nm). A 296 GTB százas sprintideje 2,9 másodperc, míg kétszázra 7,3 szekundum alatt gyorsul álló helyzetből, a tempó növekedése pedig meg sem áll 330 km/óráig, ami közúton bőségesen elég, de még versenypályákon se nagyon akadnak olyan egyenesek, ahol ennél több kellene. Ha már versenypálya, a 296-os az olaszok saját házi aszfaltcsíkján Fioranoban 1 perc 21 másodperc alatt ért körbe – ez másféllel gyorsabb az F8-énál.

Ha valaki környezettudatosan szeretné használni a 269 ezer eurós (94 millió forint) árcédulával érkező ágaskodó paripát, annak jó hír, hogy tisztán elektromos módban is lehet használni, mely során a 7,45 kWh-ás akkuból 25 km kibocsátásmentes táv nyerhető ki. Az első modellek 2022 első felében jelenhetnek meg a kereskedésekben és a vevők garázsaiban.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/