Bejött a VW-nek a TSI-motor
Jó egy évvel ezelőtti bevezetése óta több mint 41 ezer darab TSI-motoros Golfot, Jettát és Tourant adott el a Volkswagen.
A kompresszorral és turbóval feltöltött motornak egyelőre két teljesítményszintje létezik, 140, illetve 170 LE. A kínálat legfiatalabb TSI-motoros típusa a Golf Variant, július elsejétől már megvásárolható Németországban. Kezdetben a 140 lóerős TSI lesz elérhető, nem sokkal később pedig érkezik a 170 lovas kivitel is.
Jelenleg a Volkswagen a TSI-motorokat a Golfhoz, a Golf Plushoz, a CrossGolfhoz, a Jettához és a Touranhoz kínálja. Év végén az új Tiguan is csatlakozik a kínálathoz, napjainkban pedig már tesztelnek egy földgázos TSI-motorváltozatot egy Passatban – ezzel is bizonyítva az ebben az új és egyedülálló motorgenerációban rejlő hatalmas lehetőségeket.
A TSI-motorok alapvető műszaki jellegzetessége a “downsizing”, vagyis a motor literteljesítményének csökkentése. A Touran új generációját az ügyfeleknek már tíz százaléka TSI motorral rendeli, az 1,4 literes hajtóművek a chemnitzi Volkswagen motorgyárban készülnek. Az innovatív koncepciónak köszönhetően a Touran esetében kerekeken 1600 euróval olcsóbb a TSI a hasonló teljesítményű dízelnél, a Golf esetében az TSI árelőnye már 2500 euró.