/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a BMW M3 kombi

2022. június 22. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

A BMW M GmbH új karosszéria-kialakítással bővíti nagyteljesítményű portfólióját a prémium középkategóriában. Az első BMW M3 Touring a motorsport hamisítatlan hangulatát markáns stílusjegyekkel és minden korábbinál praktikusabb adottságokkal egyesíti. Az M3 Touring kizárólag 510 lóerős turbómotorral, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltóval és M xDrive intelligens összkerékhajtással, azaz Competition kivitelben válik elérhetővé.

A BMW M divízió megalapításának 50. évfordulóját ünneplő esztendőben a BMW M3 és a BMW M4 palettája – a limuzin, a kupé és a kabrió után – egy negyedik karosszéria-kialakítással gazdagodik. A BMW M3 Touring 2022 júniusában, a Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon ünnepli világpremierjét. A bajor prémiummárka ügyfelei 2022 szeptemberétől adhatják le rendeléseiket az újdonságra, amelynek sorozatgyártása és piaci premierje 2022 novemberében veszi kezdetét. Az első BMW M3 Touring a BMW M3 limuzin otthonában, a BMW Group müncheni gyárában készül majd.

Az első BMW M3 Touring a BMW M modellek lélegzetelállító menetdinamikáját, versenyautós agilitását és mérnökien precíz irányíthatóságát kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatósággal és funkcionalitással egyesíti. Egyedülálló járműkoncepcióját extravagáns formanyelv nyomatékosítja.

A BMW M3 Touring zabolátlan menettulajdonságait a karosszéria határozott stílusjegyei és atletikus formái hangsúlyozzák, mialatt a modell optimális hűtőlevegő-ellátásáról és kiegyensúlyozott aerodinamikájáról M-specifikus kiegészítők gondoskodnak. Ilyenek többek között a függőleges elrendezésű, keret nélküli BMW hűtőrácsok, a nagyméretű légbeömlők, az erőteljes kerékjárati ívek és a fokozatosan szélesedő küszöbtoldatok, amelyek az első és hátsó lökhárítón elhelyezett toldatokkal az egész autót magasfényű fekete keretbe foglalják. További hamisítatlan kiegészítők az első kerékjárati ívekbe vágott M légkivezető nyílások és a sport kipufogórendszer ikervégződései.

Alapfelszereltségként az első BMW M3 Touring magasfényű feketére fényezett tetővel gurul le a gyártósorról, a kiválasztott karosszériafényezési árnyalattól függetlenül. Az alapfelszereltségként kínált tetősínek és a típus-specifikus légterelő szárny szintén magasfényű fekete fényezést visel. Az extrafelszereltség részeként a tető a karosszéria színében is megrendelhető. Az extralistán az M Carbon külső felszereltségi csomag is megtalálható.

A BMW M3 és a BMW M4 Competition kivitelei számára kifejlesztett, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor maximális teljesítménye 510 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 650 Nm.

A motorhoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely háromféle váltóprogramot kínál és a kormány mögötti váltófülekkel is vezérelhető. A hajtásláncban M xDrive intelligens összkerékhajtás dolgozik, a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel. Az M3 Competition Touring álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,6 másodperc alatt, 200 km/órás tempóra pedig 12,9 szekundum alatt képes felgyorsulni. A felárért rendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag a 250 km/óránál elektronikusan leszabályzott végsebességet 280 km/órára módosítja.

A hajtáslánc alapbeállításként aktiválódó 4WD összkerékhajtása mellett a vezető a „Setup” menüben a 4WD Sport összkerékhajtást is aktiválhatja, amely még inkább a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint fog dolgozni. A dinamikus menetstabilizáló rendszer kikapcsolásával a hátsókerék-meghajtás is aktiválhatóvá válik.

A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó első kerékfelfüggesztés és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés egyaránt M-specifikus kinematikai hangolást kapott, könnyűszerkezetes kialakítással és rendkívüli merevséggel. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű és a változó áttételű M Servotronic kormánymű az alapfelszereltség része. Az integrált fékrendszer kétféle pedálérzet-beállítást kínál. Az alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszer plusz pénzért M karbon-kerámia fékrendszerre cserélhető. Az elöl 19”, hátul 20” méretű, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák ugyancsak az alapfelszereltség részei.

Az M3 Touring széleskörű alapfelszereltségének a BMW Ívelt Kijelző is része, amely a bajor prémiummárka által fémjelzett, vezető felé forduló és intenzív vezetési élményt kínáló műszerfalának modern újraértelmezése. A vezető felé forduló, egyetlen üvegfelület mögé épített, teljes egészében digitális műszerfal egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosából áll. A kormánykerék mögötti műszeregység új kijelző-grafikákkal, M-specifikus stílusban jeleníti meg a vezetéshez kapcsolódó összes releváns információt, miközben a központi kijelző főoldalán M-specifikus ikonok szolgáltatnak információt az autó aktuális beállításairól és a gumiabroncsok állapotáról.

Az első BMW M3 Touring alapfelszereltségként kapja meg a memóriafunkcióval és ülésfűtéssel ellátott, elektromosan állítható BMW M sportüléseket, valamint a Merino bőrkárpitozást is. Extraként persze M Carbon első kagylóülések is elérhetők. A szénszál-erősítésű műanyagból készült váznak és a háttámla-kivágásoknak köszönhetően az M Carbon kagylóülések 9,6 kilogrammal kevesebbet nyomnak a mérlegen, mint az alapfelszereltségként kínált sportülések.

A BMW M3 Touring 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssorában három ülés sorakozik. A hátsó üléssor háttámlája egyben és külön-külön, részekre osztva is lehajtható, amellyel a csomagtér alapesetben 500 literes térfogata akár 1 510 literesre is bővíthető. Alapfelszereltség az automata csomagtérajtó-működtetés és a kettéosztott csomagtérajtó.

Az M-specifikus járművezérlő rendszer része a „Setup” gomb, amely közvetlen hozzáférést kínál a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és az M xDrive intelligens összkerékhajtás beállításaihoz. A kormánykeréken található „M1” és „M2” memóriagombokkal két teljes, korábban elmentett járműbeállítás érhető el és aktiválható egyetlen gombnyomással. Az alapfelszereltségként kínált M Drive Professional csomag része az M Traction Control tapadás-vezérlés, az M Drift Analyser és az M Laptimer funkció is. A középkonzolon elhelyezett „M Mode” gombbal a vezetést támogató rendszerek reakciói, valamint a digitális műszeregységen és a BMW Head-Up kijelzőn megjelenített tartalmak állíthatók be. A BMW M3 Touring vezetői Road, Sport és Track vezetési üzemmódok közül is választhatnak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/