/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a legsokoldalúbb MINI

2016. október 26. 19:20   |   Autoblog
címkék:  

Az új MINI Countryman a valaha készült legnagyobb és legsokoldalúbb modell a márka 57 éves történetében, a minden tekintetben új fejlesztésű autót pedig a helykínálat, a funkcionalitás és a prémium minőség terén egyaránt figyelemre méltó fejlődés jellemzi. A márka történetében ráadásul ez az első modell, amelyet plug-in hibrid hajtáslánccal is meg lehet rendelni.

Az új MINI Countryman mintegy 20 centiméterrel hosszabb és hozzávetőlegesen 3 centiméterrel szélesebb elődjénél, miközben tengelytávolsága 7,5 centiméterrel megnyúlt. Eme jelentős mértékű növekedés az öt teljes értékű ülés helykínálatában, a tárolókapacitásban és a csomagtér sokoldalúságában egyaránt visszaköszön. Az emelt üléspozíció kiváló kilátást biztosít. A hátsó ülések 13 centiméteres intervallumban csúsztathatók előre és hátra. A hátsó üléstámlát 40:20:40 arányban osztották fel a tervezők, változtatható döntésszögének köszönhetően pedig még nagyobb utazási komfortot vagy még tágasabb tárolóhelyet kínál.

A csomagtér térfogata 450 liter, amely igény szerint egészen 1309 literig bővíthető – mindez azt jelenti, hogy az új MINI Countryman akár 220 literrel több tárolóhelyet kínál, mint elődje. Az új Countryman egyik leglátványosabb innovációja a MINI Picnic Bench rugalmas rakodóperem, amely a csomagtérből kihajtva egyszerre két embernek is kényelmes szabadtéri ülőhelyet biztosít.

Az új MINI Countryman a brit prémiumgyártó számos jellegzetes stílusjegyét megörökölte, így az oldalnézetből három részre osztott vízszintes karosszéria-tagolást, a rövid túlnyúlásokat, az erőtől duzzadó kerékjárati íveket és a szélesen terpesztő nyomtávokat is. A fényezési opciók listájára felkerült az Island Blue tengerkék metál és a Chestnut gesztenye árnyalat is.

A MINI Countryman számos típus-specifikus stílusjegye, így a hatalmas panoráma üvegtető, a függőleges hátsó lámpák, a hatszögletű hűtőrács és a nagyméretű fényszórók, látványos fejlődésen mentek keresztül. Az első kerékjárati íveken elhelyezett oldalsó irányjelző panelek eközben nyíl-formájú alakot öltöttek. Az alumíniumból készült, selyemfényű védőborítással ellátott tetősínek és az ezüstszínű küszöblécek kiváló harmóniát alkotnak. Hátulnézetből a vízszintes vonalvezetés és a függőlegesen elrendezett hátsó lámpák kontrasztja dominál.

A brit prémium márkára jellemző kör alakú első fényszórókat ezúttal némileg módosított formában álmodták meg a tervezők. Az új MINI Countryman első fényszóró-párjának jellegzetes, enyhén aszimmetrikus köríve az egyedülálló hűtőrács-motívummal karöltve összetéveszthetetlen frontrészt alkot. Az első lökhárító oldalsó légbeömlőibe integrált parkolófények az alapfelszereltség részeként menet közben nappali menetfényként funkcionálnak, az opcionális LED fényszórók esetében azonban a nappali menetfény az első fényszóró-párba költözik, az egy-egy fénycsík ráadásul most először teljesen körbeéri az adott fényszórót.

Az új MINI Countryman utasterében egyértelműen nagyobb helykínálat, tovább finomított prémium hangulat, valamint a legkorszerűbb kijelző- és vezérlési koncepció jelzi a modell átfogó generációs fejlődését. A vezetőt és első utasát egyaránt nagyobb fej- és válltér fogadja, az első ülések állítási lehetőségei pedig még tovább bővültek. Az új MINI Countryman hátsó üléssorában három teljes értékű ülés fogadja a beülőket, a még kényelmesebb be- és kiszállásról pedig megnövelt hátsó ajtók gondoskodnak. Az utastér szélessége mellett a hátsó lábtér is jelentős mértékben növekedett.

A MINI modellekre jellemző kör alakú központi műszeregységet LED-es fénygyűrű fogja közre, amely az egyes funkciók kiválasztásakor és a vezetési üzemmódok aktiválásakor különféle színárnyalatokban pulzál. Ez utóbbi az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető MINI Excitement Package része.

A MINI Countryman debütálásakor a BMW Csoport legkorszerűbb motorcsaládjának kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrása kerül fel a palettára. A MINI Cooper Countrymant 1,5 literes háromhengeres, 136 lóerős és 220 Nm nyomatékú turbómotor hajtja, míg a MINI Cooper S Countryman-ben 2 literes, 192 lovas és 280 Nm nyomatékú turbómotor teljesít szolgálatot. A MINI Cooper D Countryman 2 literes négyhengeres dízelmotorja 150 lóerőt és 330 Nm nyomatékot ad le, míg a MINI Cooper SD Countryman modellben ugyanez az erőforrás 190 lóerőt és 400 Nm nyomatékot mozgósít.

Később a palettára a MINI első plug-in hibrid hajtáslánca is felkerül. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell egészen 125 km/órás végsebességig kínál tisztán elektromos meghajtást. A 88 lóerő maximális teljesítményű elektromotor egy fokozatmentes váltón keresztül a hátsó kerekeket, míg a 136 lovas háromhengeres benzinmotor egy hatsebességes Steptronic automataváltón keresztül az első kerekeket hajtja, elektromos összkerékhajtást megvalósítva. Az EU-ciklus tesztkörének mérései szerint a plug-in hibrid modell mindössze 2,1 liter üzemanyagot éget el 100 kilométeren, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csupán 49 gramm.

Az alapfelszereltségként kínált hatsebességes manuális váltó alternatívájaként az hatsebességes Steptronic automataváltó is elérhető, a Cooper S Countryman és a Cooper D Countryman modelleket azonban opcióként nyolcsebességes Steptronic automataváltóval szereli fel a gyártó. A Cooper SD Countryman modell esetében a nyolcsebességes Steptronic automataváltó az alapfelszereltség része. Az utóbbi váltóval szerelt Cooper S Countryman ALL4 7,2 másodperc alatt felgyorsul álló helyzetből 100 km/órás tempóra – 0,9 másodperccel gyorsabban, mint elődmodellje.

Felárért mindegyik új Countryman modellhez ALL4 intelligens összkerékhajtás választható. Az intelligens rendszer minden vezetési szituációban pontosan arra a kerékre továbbítja az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot, ahol az optimális tapadáshoz, a maximális vonó-, illetve tolóerőhöz és a biztonságos vezetéshez arra leginkább szükség van. Az elektronikusan vezérelt rendszer a dinamikus menetstabilizálóval is tökéletes összhangban dolgozik együtt, a négy kerék közötti optimális erőelosztás mértékét így folyamatosan a vezetési szituációhoz igazítja, idejekorán felismerve és korrigálva a tapadásvesztések és a kipörgések kockázatát

Az új MINI Countryman az opcionális extrafelszereltség részeként dinamikus lengéscsillapítás-szabályzással is felszerelhető, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók pedig az ugyancsak opcionális extraként elérhető MINI Vezetési Üzemmódokkal együttműködve két beállítást kínálnak. A háromféle vezetési üzemmódot (MID, Sport és Green) a MINI ügyfele a váltókar vagy az előválasztó kar tövébe helyezett forgókapcsoló segítségével aktiválhatja. Az üzemmódok a beépített erőforrás és az aktuális járműbeállítások függvényében nem csupán a gázpedál érzékenységére és a kormányrásegítés mértékére, de az elektromosan vezérelt kényelmi funkciók működésére, a motorhangra és a Steptronic automataváltó váltási karakterisztikájára is hatással vannak.

Az új MINI Countryman az alapfelszereltség részeként négysávos kijelzővel dolgozó MINI Boost rádiót és Bluetooth-technológiás telefon-kihangosító rendszert kínál, az extrafelszereltségek között azonban a 6,5 col átmérőjű, színes központi kijelzővel dolgozó MINI Visual Boost rádió és a MINI Professional navigációs rendszer is megtalálható. A MINI Professional navigációs rendszert is magába foglaló Wired felszereltségi csomag pedig nem csupán a középkonzolra integrált érintés-érzékeny Touch Controllert, de egy 8,8 col képernyő-átmérőjű, színes központi kijelzőt is tartogat, vadonatúj grafikai megoldásokkal. Ez utóbbi most először ugyancsak érintőképernyőként működik.

Az új MINI Countryman november 18-án, a Los Angeles-i Autószalonon tartja nemzetközi premierjét, amely után 2017 februárjában debütál az öreg kontinens piacain.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/